Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: Autorijden in Florida

  1. Top | #21

    Standaard

    Net als al eerder geschreven werd is rijden in de VS erg relaxed vergeleken met NL. Ruime wegen, ruime parkeervakken, enz.

    Even opletten bij de stoplichten, die bevinden zich meestal aan de andere kant van de weg.(Als je bij een kruising bijv. de 1e bent sta je stil bij de streep en het stoplicht bevindt zich dan aan de andere kant van de kruising) Maar het spreekt allemaal wel voor zich.

    Ik persoonlijk rijd liever hier dan bijv. in Italië

    Wij hebben nu voor de 2e keer bij Hertz een auto met Neverlost gehuurd. Ik vind het echt ideaal, voorheen deden we alles met de Randmcnally Roadmap, maar dat is voor ons verleden tijd.

  2. Top | #22
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Het is ons nog altijd gelukt om overal te komen zonder GPS. Ook vinden wij het eigenlijk wel leuk om te zoeken, soms wel eens een "verkeerde" weg of afslag te nemen. Zo zijn we dit jaar "per ongeluk" door een wijk gereden met prachtige huizen rond een meer. Door de simpele opzet van wegen in Florida vonden we al gauw de "juiste" weg weer, met een leuke ervaring erbij.

    In Miami rijden is aanzienlijk drukker. Destijds hebben wij ervoor gekozen om naar het hotel te rijden en verder minimaal de eigen auto te gebruiken. Vanuit het hotel hebben we een dagtour met een bus langs alle leuke plekken in de stad gedaan. Heerlijk, want zo hoefde ik niet zelf te rijden en kon ik alles goed bekijken onderweg. Kosstte wel wat meer dan zelf rijden, dat had ik er dubbel en dwars voor over.
    Dat was trouwens in 1998, toen er in Miami nog regelmatig overvallen op touristen waren.

    O ja, nog een tip: neem een auto die bij je past. Zeker de eerste keer dat je daar bent zijn de indrukken op straat al genoeg en vind ik het verstandig om een niet al te grote auto te nemen als je hier in NL ook geen grote auto rijdt. Krijg je van de verhuurder toch een grotere auto mee dan je eigenlijk wilt, twijfel dan niet en vraag een kleinere.
    Ik had dit jaar een Chrysler PT Cruiser, een lekker pittig autootje van zeer beperkte afmetingen. En ongeveer dezelfde maat auto als ik hier in NL heb. Is me uitermate goed bevallen. Veel beter dan die grote Pontiac Bonneville die ik een paar jaar geleden meekreeg als gratis upgrade.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    36

    Standaard

    Leuk al die tips te lezen! Ik zal zeker een auto huren en ik maak me een stuk minder zorgen om het rijden. Of we een rondrit gaan maken of toch 2 weken bij Orlando blijven weet ik nog niet, maar we hebben nog een heel jaar om daar over na te denken. Misschien een idee om de eerste keer Florida rustig te beginnen. Als ik het zo lees hier is het verslavend, dat Floridabezoek. Dus 1 x gaan betekent elk jaar weer.....

  4. Top | #24
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ook als je bij Orlando blijft is een auto in mijn ogen onontbeerlijk. Vanuit zuid-Orlando (Kissimmee) of International Drive ben je toch zo'n 20-40 minuten rijden van Disney af.

    En Orlando / Kissimmee is natuurlijk ook een perfecte uitvalsbasis voor uitstapjes naar andere bezienswaardigheden in Florida. Zoals Kennedy Spece Center op zo'n uurtje rijden (en vlakbij KSC nog Cocoa Beach), Daytona op iets meer dan een uurtje, Tampa en St. Petersburg op anderhalf uur (toch maar een honkbalkwedstrijd van de Devil Rays volgen ....) en nog veel meer leuke dingen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard

    Hallo Mejel!

    Persoonlijk vindt ik het heerlijk rijden in Florida.
    Let wel alleen goed op dat je de verkeers regels kent van de States. Het rechts afslaan, dat de rechter baan ineens alleen maar voor rechts af is etc... Wij zaten vorig jaar ook zo als jij denkt..... Maar ruim baan daar hoor !



    Nog een tip voor je reis. Kijk ook eens bij dit reisburo. Zeer goede ervaringen mee ! http://www.fly2florida.com/
    Grtz....
    Hugo

    The Dutch Photographer | http://www.dutchphotographer.nl

  6. Top | #26
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard

    Ik ben nu zelfs 5 dagen in Florida het was effe wennen om hier auto te rijden en vooral als je in het diepe gegooid wordt in Miami maar het lukt prima.Lekker relax rijden ruimte zat en de andere bestuurders hebben tijd zat ik ook trouwens.
    Het valt me alleen op dat ze weinig tot niet hun knipperlicht gebruiken.

    Dennis

  7. Top | #27
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard

    Wij huren ook altijd een auto en het geeft je inderdaad heel veel vrijheid en het verkeer is inderdaad veel meer relaxed dan in Nederland!

    Als tip als je het niet prettig vind om als "huurauto" herkend te worden: zodra wij de huurauto hebben opgehaald halen we altijd de stickers met de barcodes van de ramen af (meestal 1 op het vooruit en 1 op zijraam) en die plakken we voor de duur van de huur in het handschoenenvak,
    zo wordt de auto niet direct herkend als huurauto.
    Als we de auto aan het eind van de vakantie weer inleveren plakken we de stickers weer netjes terug waar we ze vandaan gehaald hebben.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    36

    Standaard

    Waarom zou je niet als huurauto herkend willen worden? Zijn Amerikanen aggressiever tegen toeristen? Worden die auto's eerder gestolen?

    Dat ik een auto ga huren is nu zeker. Ook al ga ik geen grote rondrit maken, toch lijkt me het hebben van een auto een prettige zaak. Mijn zoon en ik hebben overlegd en besloten 2 weken bij Orlando te blijven. Vandaar uit gaan we dan wat trips maken, zo ver is Clearwater Bay nu ook weer niet.

    Ik ga in ieder geval opletten een niet te grote auto te huren. We zijn maar met zijn tweetjes en hier rijdt ik ook niet in een grote bak. En ik wil een goede verzekering, dus niet het allergoedkoopste pakket. Ik leer snel bij!

  9. Top | #29
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard

    Zoals je in eerdere reacties van Michael66 en Marisca al kon lezen waren er in ieder geval tot eind jaren '90 regelmatig overvallen op touristen. De touristen konden "makkelijk" herkend worden omdat ze in huurauto's rijden. Aangezien wij in deze periode ook al naar Florida gingen hebben wij toen steeds uit voorzorg de stickers voor de duur van de huur verwijderd.

    Wij doen dit nu nog steeds en het geeft misschien een iets "veiliger" gevoel.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  10. Top | #30
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Wij plakken er altijd stickers OP. Van het motorcluppie en m'n shoppie. Niet om "overvallers" te misleiden, maar meer voor de fun en om de mobiel makkelijker te herkennen op de megaparkeerplaatsen :idea: .

    De overvallers alias carjackers zijn niet zo kieskeurig meer als voorheen (toen waren de rentals ook wel erg herkenbaar : er stond gewoon "rental"op de kentekenplaat en vaak ook nog een sticker van de verhuurder op de bumper) en pakken nu gewoon slachtoffers at random. Er zijn meer inwoners dan toeristen in Florida, dus relatief gezien ben je nu veiliger :wink:
    Is een beetje gekheid natuurlijk :lol: , je bent daar net zo (on)veilig als hier, alleen het rijden is 10x relaxter.

    Nog een tip :idea: , uit het tijdperk dat we nog mid- en/of fullsize huurden; doe op de parkeerplaatsen van de parken iets aan of op je antenne (bij ons was dat een lintje of het zakje van chinese eetstokjes :? ) want je zult je bij terugkomst verbazen hoeveel witte LeSabres of zilvergrijze Taurussen er staan. Dan vindt je hem wat makkelijker terug.
    Of een paar stickers er op, natuurlijk 8) .
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •