Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Hooikoorts

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    23

    Standaard Hooikoorts

    Hoi
    Wij gaan in augustus naar Florida. Onze beide zoons hebben last van hooikoorts (vooral berken en grassen). Kan iemand mij zeggen of het pollengehalte in Florida hoog is of niet ?
    Bijvoorbeeld hier in België aan de kust hebben ze geen problemen.

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker tamaralemmens's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Echt, limburg
    Berichten
    49

    Standaard Re: Hooikoorts

    Hallo Nadine,
    Ik ben nog niet in Florida geweest (gaan deze zomer) maar wel al op veel andere plaatsen en heb op vakantie in Amerika nog nooit last gehad van mijn hooikoorts. Echt geweldig!

  3. Top | #3
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Hooikoorts

    Hallo Nadine,

    ik ben zelf ook slachtoffer van hooikoorts. Ik heb dit echterpas sinds 5 jaar en de afgelopen 5 jaar ben ik niet in Florida geweest.
    Het volgende vond ik op de site van Florida allergy, Asthma and Immunlogy society:
    'Symptoms classically occur in the spring (tree and grass pollen) or summer/fall (weed pollen), but here in Florida the pollinating seasons are much longer. Grass pollen, for instance is present nearly year round. Symptoms due to outdoor mold are worse in the fall, whereas house dust, indoor molds and animal dander produce year round problems.'
    Voor het gehele stuk zie: http://www.faais.org/pis-rhinitis.php
    Mij valtweop dat je in de buurt van de zee/meren minder last hebt.(waarschijnljk omdat bij zeewind geen pollen rondvliegen van over zee)
    Net als jij hoop ik op het beste en gaan de pilletjes maar gewoon mee.

    Succes.

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Hooikoorts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nadine De Neef Bekijk Berichten
    Kan iemand mij zeggen of het pollengehalte in Florida hoog is of niet ?
    De pollen count kan in juli / augustus nog weleens uit de hand lopen... (indexes van boven de 5 zijn geen uitzondering)



    Ik zou dus medicijnen meenemen...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #5

    Standaard Re: Hooikoorts

    Ik weet niet hoe erg de hoikoorts is maar bedenk dat het in Florida, in die periode, erg vochtig is en je bijna dagelijks een regenbui hebt.
    Daardoor hebben de pollen het erg lastig om rond te dwarrelen en na de regenbui zijn ze uit de lucht gewassen.
    Je kan natuurlijk de medicatie meenemen maar je zal ze m.i. niet nodig hebben.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    77

    Standaard Re: Hooikoorts

    Heb zelf sinds 2 jaar last van hooikoorts. Wij zijn beide jaren in april/mei naar Florida geweest en beide jaren daar geen last Heerlijk! Weet natuurlijk niet hoe het in juli/aug is.

  7. Top | #7

    Standaard Re: Hooikoorts

    Ik ga in mei voor de 10e keer naar de USA.
    Meestal was ik daar in het hooikoorts seizoen.
    Zoveel last als ik in NL heb, heb ik het daar zeker niet.
    Sterker nog, meestal 95% minder.
    Heerlijk.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hooikoorts

    Mijn vriendin heeft het ook en in maart en september nooit last ervan gehad in Florida. Maar hier in NL heeft ze er sinds dit jaar ook minder last van (terwijl ze op TV waarschuwen voor pollen).. kan zoiets afnemen?

  9. Top | #9
    Stamgast baluga's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    160

    Standaard Re: Hooikoorts

    Voor alle mensen die een iphone bezitten, je kunt een app downloaden die je de actuele hooikoortsberichten geeft in Amerika nl., Allergycast.

  10. Top | #10
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Hooikoorts

    Onze dochter heeft ook vooral last van berken en grassen. We zijn op verschillende tijdstippen door het jaar heen in Florida geweest, ook in augustus. Ze heeft er daar totaal geen last van. We hebben eens een beetje gras uit Florida meegenomen naar Nederland en haar daar op laten testen, gelukkig geen reactie.

    Groetjes,

    Sjon, Bianca en Romy
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-04-10 om 07:54.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •