Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: [Reisverslag] Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando, 2010

  1. Top | #1
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard [Reisverslag] Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando, 2010



    Ijs en weder dienende logeren wij tussen Pasen en Pinksteren in een condo op Cane Island in Kissimmee. Wij houden een blog bij waar wij onze belevenissen vastleggen. Over de voorbereidingen is inmiddels het eerste verhaal verschenen, je vindt het hier. Of we tijdens deze superlange vakantie voldoende avonturen beleven om er dagelijks over te schrijven, is nog maar helemaal de vraag. We zullen in ieder geval ons best doen.......

    We hopen weer op veel lezers en inspirerende reacties. Het is immers leuk om een blog te schrijven, maar nog veel leuker als er belangstelling voor is.

    Ton & Lidy

    <<Mod Michael66: Toegevoegd aan overzicht reisverslagen.>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-04-10 om 10:43.



  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando

    Vlak voor het grote carnavalsfeest hier in het zuinige :---) zuiden losbarst, viel er net nog een feestelijke enveloppe in de bus. Met blauwe inhoud! En rode letters: .......het mapje met de reisbescheiden van usafunvacations.nl! Zoals altijd prima verzorgd; niet alleen de voucher maar ook met boekjes vol tips, routekaarten en de voucher voor het free Cici's Pizza buffet, dus we zullen niet verhongeren.....

    Hoewel de nieuwe intercontinentale vluchten Brussel - Chicago pas vanaf 29 maart worden uitgevoerd en er bij United nog volop lege plekken in de stoelregistratie zitten, hebben we nu ook voor de heenreis de economyplus stoelen maar vastgelegd. Wat er ook gebeurt, wij zitten in ieder geval heen en weer riant op rij 21, stoel J en K in de 767.

    Foutje in de regie overigens, want voor een paar tientjes meer hadden we voor Economyplus Annual kunnen kiezen. Stom dat ik deze mogelijkheid niet eerder en beter heb bestudeerd, ik vond het altijd nogal prijzig maar kom er nu pas achter dat je voor 425 dollar met z'n tweetjes van dit voordeel op alle vluchten profiteert. Ik ben er nu al 388 kwijt.......:-&.

    Nog even met de Unitedvriendin gebeld, maar helaas kwamen de eerder gekochte plusstoelen niet in aanmerking voor een refund. Met de kennis van nu (!) had ik die fout niet gemaakt natuurlijk, maar vooruit, je bent nooit te oud om te leren en met minder dan twee maanden voorpret voor de korte boks weer aan kan, krijgen ze mij niet meer uit m'n humeur! Shalalie, shalala, 't gaat niet uit m'n kop, shalalie shalala, ik sta d'r 's morgens mee op......:-\":-\":-\"



  3. Top | #3
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Volgens mij kun je dat niet zien als je geen abo hebt. Dan is virtueel alles bezet en kun je alleen coach bekijken.
    Kleine aanvulling, procedure zonder Plus abo:

    Als je inlogt en naar My Iternary gaat, krijg je de travel options aangeboden. Economy Plus zit daar vrijwel altijd bij. Je kunt daar dan op klikken en dan zie je de beschikbare plaatsen en kan je eventueel je keuze maken. De Exit seats zijn altijd "bezet" maar da's logisch. Beslis je om de stoelen te reserveren dan kan dat direct. Wil je nog even wachten dan sluit je de procedure.

    Enne, je krijgt niet altijd je zin bij United :mrgreen:, maar ze zijn inderdaad wel altijd vriendelijk aan de telefoon!







    et voila:




  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando 2010

    Erg leuk, al die reacties! Hartelijk dank voor de belangstelling.

    Misschien zijn de verwachtingen rond de Dollar Express Card wel wat hoog gespannen. Wij zijn namelijk niet de norm omdat we immers in een relatief stille tijd reizen. Om eerlijk te zijn, gaan de wachtrijen bij de balies al jarenlang aan ons voorbij. In de regel heb ik niet meer dan een paar wachtenden voor mij en ben ik zo aan de beurt. Tot nu toe mochten we dus al niet klagen maar we zullen zien hoe het nu loopt. Ik zal in ieder geval laten weten of er aparte balies of rijen zijn voor Express Cardhouders.

    Enne @MAcjac: Eindelijk iemand die gelukkig géén blog schrijft........:wink:. Wij hebben niet veel gepland voor deze vakantie, maar een uurtje per dag om al alle blogs te lezen, moet ik toch zeker wel inplannen...... In het uiterste geval moeten we het lezen van de blogs uitstellen tot we terug zijn. OOk geen straf want wie wat bewaart, die heeft wat!



  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando 2010

    Op de tafel vol met snoertjes, mapjes en wat men zoal meesjouwt op vakantie, was nog net plek voor het bordje met de bruine boterhammen met kaas. De koffers liggen al op bed, zodat we straks de zomerkleren zo uit de kast kunnen overhevelen.

    Een laatste snelle stofzuigbeurt, en dan in bad. Op tijd naar de bakker voor wat verse krentenbollen. Je weet maar nooit in welke staat de chicken or pasta aan boord verkeert en dan komen we morgen tijdens de vlucht toch niet om van de honger.

    Nog even de koers van de dollar nakijken, hmmm dat was wel eens gunstiger. Dan maar snel de temperatuur in Orlando, dat ziet er vrolijker uit. Door naar de mail van Fligtstats. Volgens de planning vertrekt de UA973 vandaag 10 minuutjes voor schema vanaf de gate om maar liefst 71 minuten eerder in Chicago te landen. Daar tekenen wij morgen ook voor....

    Rond elf uur verwachten we de uitnodiging van United om toch vooral maar digitaal in te checken voor de vlucht van morgen. Nog snel even ons blog controleren. Alweer veel lezers en leuke reacties....heerlijk.

    In de loop van de middag, na de warme maaltijd, tuffen we richting Brussel. Afhankelijk van de trek, vinden we daar vast nog wel een gelegenheid waar we een heerlijke smos kunnen eten. Of een pak frites......

    Wij hopen ons begin volgende week, gezond en goed gemutst, vanuit een warm en zonnig Florida hier en op het blog weer te melden met nieuwe berichten over onze avonturen. Tot dan, beste FLorumvrienden, blijf braaf!

    Lidy vouwt het laatste wasgoed op terwijl ik de bordjes in de vaatwasser zet. Uit volle borst galmen we onze eigen tekst op de evergreen van Ray Charles:

    Oh, it's flyin' time again, we're gonna leave you
    You can see that far away look in our eyes
    You can tell by the way I hold you darlin' Oooh
    That it won't be long before it's flyin' time



  6. Top | #6
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando 2010

    Even een korte update vanuit het kantoor van Hotelbeds. Onze HP mini wil geen vriendjes worden met het internet. Zowel in de condo als bij de MacDonals weigert het kreng alle diensten. Dat betekent even radiostilte want het lukt nog niet om de dagelijks columns te versturen.

    Even geduld dus voor de trouwe lezers, we vinden vast wel een oplossing. En voor de rest? De stemming is hier opperbest en het ziet er naar uit dat dat nog wel even zo blijft. Als er tenminste niets verandert.

    Dank voor alle leuke berichtjes, geweldig dat er zoveel forumleden met ons mee genieten!



  7. Top | #7
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando 2010

    En op de tweede dag schiep Teleton verbinding.........En er was internet. Nog wel bij de MAc, maar we hopen straks de juiste driver te kunnen vinden.

    De eerste berichtjes staan op het blog. We zullen binnenkort ook wat plaatjes van de Jeep en zo plaatsen. Inmiddels zijn de vlag en de tulp aan de antenne bevestigd zodat alle meivakantiegangers op z'n minst naar ons kunnen zwaaien als ze ons straks voorbij tuffen.....



  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando 2010

    Voor al die vrolijke Floridavakantievierders die nu aan het pakken zijn, hun paspoorten en papieren naast de computer hebben liggen voor de incheckprocedure, de laatste huishoudelijke klusjes nog moeten doen of de cavia nog bij familie moeten brengen: Relax!

    Florida is er klaar voor. De weersvoorspellingen zien er perfect uit, we gaan dit weekend voor het eerst dit jaar over de 90 graden F en dan ga je al snel smelten of aanbranden. Laat de de koers van de dollar voor wat 'ie is, niks meer aan te doen. Minpuntje: de benzine prijs is hier in de afgelopen paar dagen met minstens een dubbeltje omhoog geschoten. Voor een Gallon....., dus niet zeuren. Gelukkig koop je nog steeds voor 2 dollar een flinke doos aardbeitjes bij de Walmart, al is de doos wat kleiner geworden. Voor hen die de parken gaan bezoeken; de Disney Crowd Calender komt in de komende periode niet boven de zes. Relax!

    Kom je misschien naar Cane Island dan wacht je die fantastische pool die de afgelopen dagen door de zon heerlijk voor je is opgewarmd. Helaas wordt de hottub gerestaureerd, maar daar kom je vast we over heen. Relax!

    Controleer dus voor je vertrekt nog een keer of je de bietjes toch wel hebt afgezet, de keukendeur op slot hebt gedaan en geniet van die heerlijke Floridavakantie die je voor de boeg hebt. Sit back, hold tight, relax and enjoy your trip!



  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando 2010

    Hey Rick, waar zijn onze vette spaarvarkens gebleven waar je zo'n mooi plaatje van had gemaakt? Of waren dat onze spaarvarkens niet.......:-k

    Fijn om te lezen dat we jullie een plezier doen met ons blog. En met jullie een heleboel ander volgers en bezoekers from all over the world maar waaronder ook een heleboel leden van dit vrolijke Floridaforum. Het is zo leuk om te weten dat er tijdens het toiletbezoek of bij een snelle douche aan je wordt gedacht.....!

    Het is wonderlijk om te zien hoeveel mensen de moeite nemen om even op ons blog te komen kijken. Juist in deze periode is er immers een enorm aanbod van leuke Floridavakantieblogs. Ik ben er tenminste, tussen het relaxen en vakantievieren, zelf behoorlijk druk mee om ze een beetje bij te houden! Hoe werkende mensen dat doen is mij een raadsel......:-#

    Hoewel het schrijven van de stukjes een relatief kleine moeite is waar ik zelf ook veel plezier aan beleef, helpen de bezoekersaantallen en de leuke reacties enorm om dit zes weken lang vol te houden. Maar met een halfvol glas en een lekker stukje muziek erbij, kom je een heel eind en houden we de stemming aan beide zijden van de oceaan opperbesttussen Pasen en Pinksteren. En, daar houden wij van!



  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Teleton: Tussen Pasen en Pinksteren naar Orlando 2010

    Ik wil graag alle Floridaforumleden bedanken voor de leuke reacties op en vooral voor het regelmatig lezen van ons vakantieblog. Een mens zou er bijna van naast zijn schoenen gaan lopen.

    Wij sluiten de vakantie hier morgenavond met een gezellig etentje af en dan is er echt geen tijd meer voor het blog als we terugkomen. Zondagmorgen verlaten we Cane Island en Tweede Pinksterdag landen we in Brussel.

    Volgende week volgt er, as 't effe kan, nog een verslagje van de terugreis.

    Ton

    PS: Heb nog even overwogen om de nickname aan te passen, maar heb toch besloten alles bij het oude te laten. Je kunt het ook te gek maken....
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-03-13 om 00:49.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •