Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Floridiaanse recepten

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard Floridiaanse recepten

    Ik zal een aftrap geven:

    Kenners noemen het een stukje zon op je bord, en dat klopt: de Key Lime Pie is het favoriete dessert van de inwoners van Key West, het meest zuidelijke tipje van Florida.'t Is een heerlijk lichte taart met limoen, ideaal om de nostalgie naar de zomer even te blussen. Je hebt een mixer en een oven nodig. Mix 4 eierdooiers en giet er een blikje gesuikerde gecondenseerde melk bij. Voeg er het sap van 6 Key limes aan toe (dat zijn limoenen uit Midden-Amerika; als je de grotere groene Perzische limoenen gebruikt, volstaan 3 stuks) en mix verder op halve kracht. Zodra de mengeling vast wordt nog eens eenzelfde hoeveelheid sap toevoegen, samen met twee theelepeltjes geraspte schil. Het geheel in een taartbodem gieten en 12 minuten laten bakken op 180°C. Wie het helemaal volgens het boekje wil doen, moet zelf de taartbodem maken met verkruimelde Amerikaanse Graham Crackers (koekjes), suiker en boter. Laten afkoelen en opdienen uit de koelkast, eventueel met slagroom. Delicieus!
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Oeeh... Key Lime Pie is mijn nr 1, absolute, favoriete vlaai. (Mja, is het wel een vlaai? Geen taart in ieder geval.)

    Floridiaanse recepten, ik weet er zo gauw niet eentje. Alhoewel, gefrituurde okra, maar dat is meer iets zuidelijks in zn algemeen. Ik weet ook niet of het in Nederland verkrijgbaar is, hier maken we het namelijk nooit klaar. Maar mocht er behoefte zijn, tik ik em uit

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Wat dacht je van:

    Citrus-Herb Tenderloin With Roasted Peppers & Onions en nog een keertje Florida Key Lime Pie

    Florida-Style BBQ Sauce, Baked Chicken with Florida Orange Juice en Florida Orange Meringue Pie

    Recepten van de St. Augustine Historic Inns

    Floridiaanse visgerechten (kijk ook eens onder de vele Alligator gerechten)

    En nog meer Seafood (PDFje).

    Of het je liever iets te drinken? Er zijn allerlei sapjes met veel sinaasappeltjes uit Florida. En heel lekker is het om iets te maken met tomaten uit Florida. Ook superlekker is ander fruit, zoals aardbeien (met chocola!!) of druiven. Dan vond ik ook nog het favoriete recept van de voormalig Gouverneur van Florida Lawton Charles: Oatmeal Cookies.

    Nog meer gerechten. En een paar drankjes zoals de Hurricane, Key Wasted en niet te vergeten Sex with an Alligator.

    Ik begin alvast .....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Hartstikke lekker allemaal, maar wat ik me afvraag: Waar haal ik de gecondenseerde gesuikerde melk?????????voor de key lime pie, misschien kan ik hem dan zaterdag maken voor Erik's verjaardag......

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petra
    Hartstikke lekker allemaal, maar wat ik me afvraag: Waar haal ik de gecondenseerde gesuikerde melk?????????
    Het wordt gewoon in Friesland gemaakt..

    De vestiging in Bolsward is gebouwd in 1894 en produceert sinds die tijd (gesuikerde) gecondenseerde melk. Nestlé Bolsward, met zo’n 180 medewerkers, bestaat eigenlijk uit 2 fabrieken: een zuivelfabriek en een blikfabriek.

    De zuivelfabriek is het Europese centrum voor lang houdbare, vloeibare producten op melkbasis. De belangrijkste producten zijn gesuikerde gecondenseerde melk en gesteriliseerde room, beide bestemd voor de export. De gesuikerde gecondenseerde melk wordt zowel in kleinverpakking als in industriële verpakkingen afgevuld. De room wordt verpakt in blikjes van 170 gram.

    De zeer moderne blikfabriek produceert bussen voor eigen gebruik en zusterbedrijven in Nederland. Daarnaast worden "ends" (bodems en deksels) gemaakt voor export naar Nestlé-fabrieken over de gehele wereld.

    Maar zie dat die dingen dan weer voor de Export bedoeld zijn.. Misschien dat je in een Toko dat spul kunt vinden??
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Hahaha.. ik was ook al aan het zoeken gegaan via Google, en kwam op het zelfde artikel over Nestlé uit.
    Petra, je kunt het ook bij een reformwinkel proberen!
    Als je de taart gemaakt hebt, hoor ik graag van je hoe ie gelukt is!
    Ik heb het nl. zelf nog niet geprobeerd.. :?
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petra
    Hartstikke lekker allemaal, maar wat ik me afvraag: Waar haal ik de gecondenseerde gesuikerde melk?????????voor de key lime pie, misschien kan ik hem dan zaterdag maken voor Erik's verjaardag......
    Open deur toch ..... IN FLORIDA ...!!!!!

    Zeg gewoon even tegen je huisgenoten dat je "even" wat melk gaat halen .... wie zal je missen??? :roll:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    ja hoor hahahaha!! Hebben ze in Alkmaar een toko?? Morgen gaan we bij Maartje weer bagels eten!!!!!

  9. Top | #9
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Goede vraag van Petra, wij hadden het er toevallig gisteren nog over waar je gecondenseerde gesuikerde melk kan kopen. Key Lime Pie is zo lekker dat wij dit thuis ook eens willen gaan maken. Je zou zo een workshop kunnen beginnen; Hoe maak ik een Key Lime Pie.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Tijd om in te grijpen: er zitten diverse toko's in het centrum van Alkmaar hoor, dus die taart kun je lekker zelf oppeuzelen! En daar hebben ze inderdaad gecondenseerde melk. Bij succes komt die Key Lime Pie misschien wel bij ons op het menu!

    Bai,

    Maartje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •