Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 20 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    16

    Standaard

    Tegenwoordig kun je gewoon met je nederlandse pinpas tanken
    tenminste de afgelopen 3 weken wel....

    gewoon je pinpas in de pomp, pincode intoetsen, tanken, bevestigen
    niet vergeten je pasje weer mee te nemen instappen en wegrijden met een volle tank, werkte perfect.

    Tevens staan er tegenwoordig veel ATM's in de shoppingmalls waar je ook gewoon kunt pinnen.

    (alhoewel ik zelf bij een bank werk zou ik ivm het omslachtige geen travelerchecks adviseren. Eerst een plaats zoeken waar je ze kunt inwisselen, ze staan op 1 naam...dus als deze persoon iets overkomt en niet kan tekenen heb je er ook niks aan etc. etc....)

    Gewoon een combi van je creditcard(s) en een (of meerdere) pinpassen en er kan bijna niks fout gaan. Let wel bij een creditcard op je bestedingslimiet (bijv bij een autohuren blokkeren ze $500 als borg, die kun je dus tijdens de periode van je autohuur niet als limiet gebruiken)
    zo kan het voorkomen dat als je als enige voor een groep je credit card wilt gebruiken dat je limiet niet toereikend is....en dan kun je niks meer.
    Tip: bel even met je creditcard maatschappij en laat bijvoorbeeld voor een bepaalde periode je limiet verhogen of stort cash geld op je creditcard rekening dan voorkom je teleurstellingen.

    Bovendien neem ook het nummer van je bank en creditcardmaatschappij mee ivm blokkeren bij diefstal of verlies.

    groetjes,

    Paula

  2. Top | #22
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Wat ik ook een groot voordeel van een creditcard vind is dat vrijwel al je aankopen 180 dagen verzekerd zijn. Ik ben gewend om in Amerika met een creditcard te betalen. Cash is makkelijk als je tips moet geven, als je wilt betalen als het om een laag bedrag gaat of bij de kleinere zaken/kraampjes waar ze geen creditcard accepteren. Wat tanken betreft, ik zou persoonlijk niet zo gauw "aan de pomp" betalen, (dus met je pinpas of creditcard), er wordt daar ook veel fraude mee gepleegd. Wij tanken en gaan binnen betalen. (cash/creditcard, wat je maar wilt)

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    den haag
    Berichten
    21

    Standaard

    ik hoef in florida geen auto te huren, of een hotel te boeken. Dan is het toch ook niet zo noodzakelijk om een cc te nemen? dan is een pinpas toch voldoende?

  4. Top | #24
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robijn
    ik hoef in florida geen auto te huren, of een hotel te boeken. Dan is het toch ook niet zo noodzakelijk om een cc te nemen? dan is een pinpas toch voldoende?
    Het kan maar je maakt het jezelf wel lastiger...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #25
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robijn
    ik hoef in florida geen auto te huren, of een hotel te boeken. Dan is het toch ook niet zo noodzakelijk om een cc te nemen? dan is een pinpas toch voldoende?
    Houd er wel rekening mee, dat je ook geen restaurants en zo met een pinpas kan betalen, en ook niet in winkels behalve grote supermarkten.
    Pinpas in Amerika kun je alleen gebruiken om cash uit de muur te trekken.
    Eric

  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    den haag
    Berichten
    21

    Standaard

    okee, kun je eigenlijk je saldo van je girorekening checken bij een ATM?

  7. Top | #27
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nee, die functie zit er niet bij, jammer genoeg.
    Dus: zelf bij houden hoeveel je uitgeeft, of pinnen tot ie het niet meer doet.
    Eric

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robijn
    ik hoef in florida geen auto te huren, of een hotel te boeken. Dan is het toch ook niet zo noodzakelijk om een cc te nemen? dan is een pinpas toch voldoende?
    Je hoeft ze niet te huren, maar de CC vragen ze wel als borg voor evt. achteraf af re rekenen zaken. Dat geldt voor zowel de autohuur als de hotels. Die borg kun je in een enkel geval ook contant voldoen, maar de bedragen daarvoor zijn erg hoog!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #29
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robijn
    ik hoef in florida geen auto te huren, of een hotel te boeken. Dan is het toch ook niet zo noodzakelijk om een cc te nemen? dan is een pinpas toch voldoende?
    Nog even hierop terugkomende: Er zit nog een risico aan het op reis gaan zonder pinpas. Als je namelijk bij een dokter, tandarts of bv. een ziekenhuis terchtkomt, moet je eerst het volle bedrag betalen( Met je CC dus) en krijg je het later thuis van de verzekering terug.
    Bedragen voor een behandeling lopen in Amerika gauw op tot $ 1000,00 en meer, en ik neem aan dat je niet met zoveel cash op zak loopt, en pinnen gaat niet bij de dokter, als je al zo'n groot bedrag op je rekening hebt.
    Dus conclusie: Een creditcard heb je echt nodig in de VS, al is het maar voor de veiligheid.
    Eric

  10. Top | #30

    Standaard Betalen in Florida

    Hey iedereen.

    Misschien achterhaalde vraag hoor, maar hoe kan je het ebst betalen in de VS.
    Van wat ik heb begrepen is VS voornamelijk een Credit card land. In tegenstelling tot NL waar we voornamelijk Debet card betalen.
    Ook had ik iets gehoord over een grote credit card fraude in de VS.

    Enige tips , om nou voor de hele stay contanten mee te nemen is ook zo wat

    Alvast bedankt alweer!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •