Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Vroeger, en dan heb ik het over ruim 20 jaar geleden, toen ik voor het eerst naar de States ging, was het inderdaad slim om Traveller's Cheques mee te nemen. Dat is inmiddels helemaal achterhaald en een tamelijk ouderwets advies van het reisbureau, vind ik. Met je pinpas en creditcard kom je overal, en die tip van het huishoudboekje is misschien wel het beste als je je uitgaven in de gaten wilt houden. Gewoon elke avond ff de balans opmaken, is sowieso handig als je met een groep op stap gaat en sommige kosten deelt.

    Bai,

    Maartje

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    In het hele verhaal mis ik een ding.
    Jullie gaan met zijn vijfen en willen zoveel mogelijk cash betalen? Dat betekent dat je continue met een hoop cash geld op zak moet lopen, ook in een waterpark of pretpark, of als je aan het strand ligt.
    Dat lijkt me toch geen prettig gevoel.
    Soms heb je wat aan een hotelkluisje, maar vaak zul je ook op doorreis zijn, en waar laat je het dan. hetzelfde verhaal als je een villa huurt.
    En iedere dag pinnen lijkt me ook niet handig, het is geen Nederland, met op elke hoek van de straat een pinautomaat !!
    Nee hoor, gebruik nu maar die CC van je, en laat de anderen desnoods een bedrag op jouw rekening storten, kun jij het hele bedrag steeds betalen. Veel restaurants in Amerika accepteren niet eens, dat ieder voor zich betaald, en pinnen kun je NIET in restaurants, hotels en malls of zo, alleen in de supermarkten.
    Eric

  3. Top | #13
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Jullie gaan met zijn vijfen en willen zoveel mogelijk cash betalen? Dat betekent dat je continue met een hoop cash geld op zak moet lopen, ook in een waterpark of pretpark, of als je aan het strand ligt.
    Dan zijn traveller cheques handig want die zijn verzekerd tegen diefstal.
    Ja, je betaald er een vergoeding voor maar je krijgt er ook wat goeds voor terug.

    Traveller cheques worden vrijwel overal geaccepteerd, het is net als ''cash'' geld.

    Info TC: http://www.postbank.nl/ing/pp/page/a...l?linktype=int

    En of je nou je geld beter onder controle hebt als het in je portomonee zit in plaats van betalen met je credit card.. weet ik niet. Volgens mij maakt dat niets uit.
    Hoor ik hier iemand praten die bij een bank werkt?
    Tja, hoe weet ik dat nou...

    Het is voor iedereen verschillend of je een credit card ok vind of niet.
    Voor iemand die niet zo goed kan omgaan met geld, dan is cash betalen beter. Met credit card betalingen komen de afrekeningen pas achteraf zodat soms wel eens voor verrassingen kan komen te staan, qua uitgaven. Met credit card kan je immers 'rood' staan tot een bepaald bedrag.

    Dan zal ik nog maar zwijgen over de mensen die huiverig zijn voor een credit card omdat het een fraude gevoelig systeem is.

    Groetjes,

    René

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    Pin automaat zoeken en in de rij staan om geld te pinnen, daarna weer alles uitgeven. Hmm doet me een beetje denken aan die reklame :lol:

  5. Top | #15
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvd4always

    En of je nou je geld beter onder controle hebt als het in je portomonee zit in plaats van betalen met je credit card.. weet ik niet. Volgens mij maakt dat niets uit.
    Hoor ik hier iemand praten die bij een bank werkt?
    Tja, hoe weet ik dat nou...
    Ik heb in ieder geval m'n geld beter onder controle met zo'n credit card dan als het in m'n portomonee zit (heb veel te vaak het 'damn, ik heb net nog gepint en nu is het alweer op-gevoel'). Met m'n credit card betaal ik eigenlijk alleen de restaurants hier en als ik dingen via het internet bestel (dvd's, entreekaarten e.d.)

    En wat ik vooral fijn vind met een credit card op vakantie: als je thuis bent, krijg je zo mooi van de bank een specificatie. Weet ik des te beter wat ik precies heb uitgegeven. Beter in ieder geval dan dat ik al die bonnetjes van uitgaven bewaar.

    Vorig jaar hadden we dus onze bonnetjes wel bewaard. Uiteindelijk was het een zakje met ... vijftig? bonnetjes. Die hebben we thuis echt niet meer bekeken :?

    Met zo'n credit card specificatie weet ik in ieder geval achteraf toch precies wat ik uitgegeven heb (op sommige dingen na dan, die ik cash heb betaald). Als je gewoon normaal met een credit card om kan gaan, is er volgens mij niets aan de hand en kan je het prima onder controle houden.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  6. Top | #16
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Wij hebben ruime ervaring met cash betalen omdat we meestal als de dollar gunstig "staat" we alvast wat inslaan (meestal bij GWK) en dus voorraad hebben :wink: .
    En het werkt prima, alleen moet je het wel bij je dragen, dat kan soms een nadeel zijn. Of een gedeelte in de safe van je hotel of de diepvries van je villa.
    Je moet even wennen (ik tenminste, en dan zonder bril) aan de eenzijdige kleur van de verschillende biljetten en aan het feit dat ze opkijken van 100 en soms 50 dollarbiljetten en die liever niet aannemen. De directrice, met bril, kan er feilloos mee overweg.
    De CC word vooral gebruikt als deposit voor auto/hotel enz., en soms voor wat grotere aankopen (Virgin Megastore, HD shops :wink: ).
    Travellerscheques zijn een beetje gedateerd en lastig. Je moet altijd een ID bij je hebben (liefst paspoort) en ze willen nog wel eens moeilijk doen over de grotere coupures.
    Maar alles mag, al is de combi cash/CC wel de meest ideale. En voor de aanvulling van dat cash, mocht dat nodig zijn, de pinpas.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard

    Ik heb in ieder geval de indruk gekregen uit deze reacties dat CC vooral het handigst is, maar cash/pinnen ook prima kan in de states...

    Daardoor gaat mijn voorkeur toch uit naar cash. Aangezien we met 5 man veel kosten moeten delen is het lappen met cash dan het handigst... Daarbij heeft niet iedereen van mijn club een CC, dus zouden telkens de personen met een CC moeten betalen...

    Ik ben op vakantie altijd gewent cash te betalen (ook met véél biljetten dus, in Turkije bijvoorbeeld) en dat zag ik niet als een nadeel...

    De vraag was meer of pinnen en cash betalen in America lastig is of niet, en ik heb niet de indruk gekregen dat dat zo is dus...

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Als je een CC gaat aanschaffen en na de vakantie weer weg wilt doen, neem dan wel eentje die het eerste jaar gratis is. Of bij sommige banken zit de CC standaard in het betaal-pakket (ja, ik werk bij een bank, maar weet niet alles van bankieren want ik ben alleen maar verantwoordelijk voor de gebouwen en de inrichting).

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Creditcard vs. Pinpas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neilz
    Hi,

    Ik vroeg me af, ik lees overal in mijn reispapieren / informatieboekjes dat een creditcard een must is in Amerika. Ik heb er dan ook een aangevraagd en ontvangen omdat je de borg van je huurauto zowiezo met je creditcard moet betalen.

    Alleen vraag ik me toch sterk af, wáárom is het een must? Je kan toch overal pinnen? Ik zou liever zoveel mogelijk met cash betalen omdat je dan je uitgaven beter onder controle hebt. Waarvoor heb je die creditcard nodig dan?

    Mvg,
    Neilz
    Al is het alleen maar voor het tanken. Mensen die contant willen betalen, moeten bij de meeste pompen eerst binnen een borg (lees; aanbetaling) afgeven.

  10. Top | #20
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    vroeger ging ik ook altijd met een stapel travellers checks op pad. Kostte tijd en moeite om ze in Holland te krijgen, plus de provisie natuurlijk nog.
    En de frustratie in Amerika als de kassier soms de handtekening niet goed vond lijken en je hem nog eens moest zetten. Dat is me wel eens overkomen, en je voelt je dan redelijk opgelaten. Nee, dan veel liever de credit card.
    Zoals eerder gezegd kun je er zo goed als overal mee betalen, ook voor de kleinste dingen. En de handtekening kan je bij Walmart zelfs elektronisch invoeren, met pen en display.
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik zou zeggen: zo min mogelijk rompslomp op vakantie, en vooral GENIETEN.
    (maar hou wel bij wat je uitgeeft, want het vliegt je zak uit... is het niet, mede-Florida lovers?)

    veel succes
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •