Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 20 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #121
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Ik betaal ook altijd alles cash, helemaal geen probleem
    Soms krijg je zelfs korting voor cash bij het tanken

  2. Top | #122
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nixo Bekijk Berichten
    Eventjes voor de Belgen hier op het forum (en mss ook voor de Nederlanders)
    Vanaf dit jaar is het niet meer mogelijk om zomaar een pinpas te gebruiken buiten Europa.
    De pinpassen zijn automatisch geblokkeerd omdat er veel fraude was, dus even voor je vertrekt naar de bank gaan en uitdrukkelijk zeggen dat je de pinpas wil gebruiken om te betalen en/of geld af te halen....
    De Nederlandse ABNAmro heeft een wereldpas en vermeldt daarbij ,dat je overal waar het bijv. Maestro logo staat kunt pinnen.
    Ook van mij bekende Rabobank klanten heb ik geen problemen gehoord.

    Lijkt mij dus daar in ieder geval niet van toepassing.
    Toch misschien alleen Belgische banken?

    Knaapje

    Aanvulling: om verrassingen te voorkomen toch even expliciet nagevraagd bij de ABNAmro:
    Wereldpassen kunnen zonder problemen in het buitenland gebruikt worden.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 01-04-11 om 14:41. Reden: aanvulling

  3. Top | #123
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Aanvulling: om verrassingen te voorkomen toch even expliciet nagevraagd bij de ABNAmro:
    Wereldpassen kunnen zonder problemen in het buitenland gebruikt worden.
    Daarbij wél in acht nemend dat de gemiddelde bank (net zoals te Nederlandse telefoon providers) niet verder kijkt dan de Noordzee... :roll:
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #124
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Speciaal voor gebruik in de USA gevraagd.

    Knaapje

  5. Top | #125
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Berichten
    24

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Ik heb een rabobank wereldpas en kan bijna overal in de winkels aan de kassa pinnen. Ik heb geen problemen. Bij de walmart en target doe ik vaak cashback en dat werkt prima.

  6. Top | #126
    Regelmatige Bezoeker mwest's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Ben nu in kissimee,betaald bij de walmart met ING pas,cashback van 100 dollar erbij,( dat was het hoogste wat mocht) is gelukt,eerst 3 keer deed het pasje het niet maar bij de 4de keer lukte het.
    Bij publix met een ABN pas daar mochten we tot 50 euro cashback,ook prima gelukt.
    Bij tgif wilde we pinnen dat lukte niet daar moest de Creditcard voor aan te pas komen.

  7. Top | #127
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mwest Bekijk Berichten
    Ben nu in kissimee,betaald bij de walmart met ING pas,cashback van 100 dollar erbij,( dat was het hoogste wat mocht) is gelukt,eerst 3 keer deed het pasje het niet maar bij de 4de keer lukte het.
    Bij publix met een ABN pas daar mochten we tot 50 euro cashback,ook prima gelukt.
    Bij tgif wilde we pinnen dat lukte niet daar moest de Creditcard voor aan te pas komen.
    Vorig jaar hebben wij ook betaald met de ING pas inclusief cashback. Maar de eerste paar keer lukt het niet, tot ik er achter kwam dat je voor DEBET-Card moest kiezen bij gebruik van de gewone ING pin pas. Daarna geen problemen gehad bij de Wallmart

  8. Top | #128

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Heb het al eens vaker gemeld, heb met de ING pas nog nooit problemen gehad, niet bij de winkel en niet bij het tankstation. Zolang het Maestro logo maar aanwezig is.

  9. Top | #129
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Die problemen zijn er wel degelijk geweest, maar waren (gelukkig) van tijdelijke aard, zoals ook in dit uitgebreide topic hierover te lezen is.

    In Oktober begon die "ellende", maar die is nu, volgens aanwezigen, weer voorbij, en kan er weer volop gepind en gecashbacked worden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #130
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Lees vandaag dit in AD, staat ook op de Rabobank site:
    Betaalpas buiten Europa 'uit'
    Het komt steeds vaker voor dat criminelen met behulp van gestolen gegevens geld opnemen. Dit zogenaamde skimmen is erg vervelend als het ú overkomt. Het skimmen gebeurt met name in landen buiten Europa. Om misbruik tegen te gaan, heeft de Rabobank besloten om vanaf 1 juni de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten.

    Betaalpas 'aan' zetten voor gebruik buiten Europa
    Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren. Reist u naar een land buiten Europa? Dan kunt u uw pas vanaf 1 juni eenvoudig 'aan' zetten voor de periode dat u buiten Europa reist. Uw pas zal na deze periode automatisch 'uit' worden gezet. In het landenoverzicht ziet u voor welke landen u uw pas niet 'aan' hoeft te zetten.

    Uitzonderingen: betaalpas buiten Europa 'aan'
    Er zijn enkele uitzonderingen:

    • voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
    • als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
    • zakelijke passen staan 'aan'

    Wij adviseren u om uw pas voor landen buiten Europa 'uit' te zetten als u niet reist buiten Europa. Zo maakt u het risico op misbruik zo klein mogelijk. En nog een tip: vergeet uw Random Reader niet als u op vakantie gaat.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-05-12 om 13:41. Reden: quote



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •