Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 20 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #31
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Uit de Florida Forum FAQ:

    Heb ik een credit card nodig als ik naar Florida ga?
    Je hebt niet per se een credit card nodig als je naar Florida gaat, maar het is sterk aan te raden. Veelal wordt bij het autohuren of het inchecken in een hotel gevraagd om een credit card als borg. Soms kun je ook de borg voldoen met cash, maar dit is onpraktisch omdat je vaak met grote bedragen te maken hebt. Daarnaast is een credit card ook handig om te hebben in geval van grotere onvoorziene (medische!) kosten. Wellicht een aantrekkelijk aanbod: de ING Card kun je op dit moment gratis een jaar proberen! Zie hier de discussie op het forum: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=445

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torch_r
    Ook had ik iets gehoord over een grote credit card fraude in de VS.
    Dit had te maken met een Internetbedrijf dat gehacked was.. Daardoor waren er veel CC nummers bekend geworden.
    Die zijn nu dus geblokkeerd en klanten krijgen een nieuwe pas.

    Je bent ALTIJD verzekerd tegen fraude met een Credit Card.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torch_r
    Ik zal zeker mijn CC meenemen. Maar kan ik daar ook gewoon betalen met een pinpas (meastro)? Of zijn de doorsnee winkeliers emt met zo'n apparaatje uitgerust?
    CC betalingen worden zelfs gepromoot in de winkels als 'Faster than Cash'. Contante betalingen worden bijna nooit gedaan in de US. Dit wordt soms zelfs als verdacht gezien.

    Je pakje kauwgom mag je natuurlijk wel gewoon met Cash afrekenen maar alles boven de paar dollar doet de gemiddelde amerikaan met z'n CC...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 06:25. Reden: samengevoegd
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #32
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard

    Je kan met je pinpas bijna alleen terecht in supermarkten. Winkeliers en restaurants doen niet aan Maestro betalingen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 06:26. Reden: full quote eruit
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #33
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    En je kan natuurlijk ook overal geld uit de muur trekken (heet in Amerika ATM).
    Maar Amerika is echt voornamelijk een creditcard land, ondanks de fraude's. Je krijgt inderdaad altijd je geld retour als je kunt aantonen dat er fraude is gepleegd met je creditcard.
    Eric

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Jup, CC. Ik heb zelf geen CC (vader heeft er een- die betaalt er overal mee. Zeker in restaurants enzo) en trek dus geld uit de ATM bij de bank. Wel in je achterhoofd houden dat er niet op elke straathoek een ATM zit en je dus best wel een tijdje kan zitten zoeken eer je er eentje vindt. Pinnen in winkels is in de regel ongehoord.

    Maar contant betalen verdacht? Niets van gemerkt... En ik denk, zeker als je tourist bent (en dat zien ze) dat dat niet zo zal worden opgevat.

  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Er wordt hier nog genoeg boodschappen met cash betaald. Ik zie het dagelijks in de supermarkt. Mensen komen met een envelopje van de bank, waar ze cash gehaald hebben.

  6. Top | #36
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Dat is ook mijn ervaring. Maar net als in Nederland zie je meestal dat betaling van kleine bedragen (tot zo'n $ 20) cash worden gedaan en bedragen daarboven met CC. Al zijn er uiteraard ook mensen die een ijsje van drie kwartjes nog met CC betalen ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard

    Net terug uit de states moet ik zeggen dat je eigenlijk niet zonder CC kan... (borgje Auto, hotel etc.) en het werkt zo makkelijk...ff kaartje geven...handtekening en Basta!)

    En maak je niet druk over fraude,,,als je bonnetjes bewaard en dus fraude kan aantonen krijg je alles terug.... logisch trouwens... Mastercard rekent 15 cent per CC transactie...... uit bronnen vernomen dat Mastercard 8.000.000 transacties per dag uitvoert wereld wijd (toch snel zo'n $ 1.200.000,- aan inkomsten per dag !) zij maken zich niet zo druk over een claim van jou van $ 2.000,-)

    Nu ik terug ben zie ik trouwens eigenlijk wel wat gemistte frauduleuze handelingen.......hahahaha
    The truth is out there....... Somewhere.

  8. Top | #38
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Een credit kaart is bijna een must. Zeker als je een auto huurt. Een tweede CC als reserve is ook makkelijk als je CC beschadigd door het vele malen ruw door het lees apparaat te halen, kun je op de andere terug vallen. Als je ze toch hebt pinnen kan daar ook, en het meenemen is een kleine moeite. In alle winkels kun je contant betalen dus is er geen betalingsprobleem. Ikzelf betaal bijna alles met CC en trek af en toe wat geld uit de muur voor kleine aankopen en de tip die je overal moet geven.
    Harm

  9. Top | #39
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Wij doen het andersom!, Wij trekken altijd uit de muur en voor grote uitgaven zoals shopping in the malls komt de creditcard tevoorschijn!
    Dus ga ik hem veel gebruiken dit jaar Ha ha ha..! :lol:
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Berichten
    40

    Standaard

    Ik doe vrijwel alles met contant geld dat ik hier op een voordelig adres wissel. Credit card gaat mee als borg voor de autohuur en noodgevallen. De pinkaart heb ik wel bij maar nog maar 1 keer gebruikt (op 15-20 reizen). Daar ter plaatse geld wisselen is extreem duur (hele slechte wisselkoers) dus als je geen dollars bij je hebt kan je inderdaad het beste pinnen en je euro's thuis laten. Vraag even de kosten op die je bank aanrekent (vooral de provisie die zij pikken op de wisselkoers) en kijk of je ergens gunstiger cash geld kan wisselen. Is dat niet het geval dan gebruik je gewoon daar je kaart om geld uit de muur te halen. Er staan in ieder geval zat van die automaten daar



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •