Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #111
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soraya Bekijk Berichten
    Ik heb hier in Nederland bij de het Postkantor wat dollars gehaald maar dat is best wel duur.
    Wat bedoel je eigenlijk met een giropas? Je bankpas? Heb je geen creditcard? In de VS is dat het meest gebruikte betaalmiddel. In restaurants wordt bijvoorbeeld contant of met de creditcard betaald. In dit overzicht vind je alle topics die met betalen te maken hebben.

    Of je aan boord kunt pinnen weet ik niet. In Orlando kan je bij de supermarkten in ieder geval wel pinnen en je kunt geld uit de automaat halen. Het bedrag is gemaximeerd. Over de kosten van pinnen kan je het best even je bank (de ING ???) raadplegen.



  2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker Peter en Cindy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    35

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Met de giropas kan gewoon gepint worden maar niet overal.
    Wij hebben een paar keer geld opgenomen bij de wallmart bij afrekenen gewoon kiezen voor Cash Back.

    Aan boord van het cruiseschip waar wij op zaten kon er gepint worden pinautomaar stond naast de guestrelations balie kosten weet ik niet precies meer kan ik bij intresse wel even voor je opzoeken maar zal niet veel geweest zijn anders had ik het wel geweten

    GR Peter
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-04-10 om 18:21.

  3. Top | #113
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    45

    Standaard betalen met creditcard of pinpas?

    Wat is het voordeligst?
    En kan ik in bv; Wallmart betalen met pinpas en extra geld vragen? Zijn daar kosten aan verbonden? Of beter met Visa betalen? Help?#-o

  4. Top | #114
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Je kan bij bijv. de Walmart extra geld pinnen met je pinpas. Dit heet Cashback. Pinnen in het buitenland kost € 0,15 per transactie (bij de ABNAMRO). Pinnen met je creditcard kan ook. Dit is gratis. Geld uit de muur halen is wel duur.
    Als je dus wat boodschapjes doet extra geld meepinnen en de overige aankopen met creditcard betalen. Volgens mij is dat het voordeligst.

  5. Top | #115
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Cashback kan alleen met een debitcard (pinpas), niet met een creditcard. Ja, het kan wel met een creditcard, maar dan heet het gewoon geld uit de muur halen bij een ATM, en daar zitten meer kosten aan dan cashback met je pinpas.

    Gewoon een pakje kauwgom kopen en 100 dollar cashbacken, voor zover 100 dollar nog lukt. Meen dat het 75 bij Publix is en wellicht nog 100 bij Walmart...

  6. Top | #116
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Nog aanvullend op de vorige berichten: geld uit de geldautomaat kost meestal $2 per keer, en sommige automaten, met name in winkels en benzinestations, hebben een maximum van $200. Automaten van banken hebben een veel hogere limiet. Geld uit de automaat met je creditcard is pure oplichterij. De voordeligste optie blijft dus cashback bij de Wal-Mart. Heel veel grootwinkelbedrijven bieden die service. Bij het pinnen stelt het apparaat je zelf die vraag. Je hoeft dus niet eens de cassiere lief aan te kijken (als is dat niet verboden).

  7. Top | #117
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Zweden
    Berichten
    66

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Eventjes voor de Belgen hier op het forum (en mss ook voor de Nederlanders)
    Vanaf dit jaar is het niet meer mogelijk om zomaar een pinpas te gebruiken buiten Europa.
    De pinpassen zijn automatisch geblokkeerd omdat er veel fraude was, dus even voor je vertrekt naar de bank gaan en uitdrukkelijk zeggen dat je de pinpas wil gebruiken om te betalen en/of geld af te halen....

  8. Top | #118
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Nog aanvullend op de vorige berichten: geld uit de geldautomaat kost meestal $2 per keer
    Eigenlijk bestaan hier al heel veel topics over, maar volgens mij ben je zo $5 kwijt per transactie. Moet het eens nazoeken, m'n schoonouders deden het zo. Ik ben een echte Nederlander, dus altijd cashback. :lol:
    Het is wel zo, dat een bedrijf nog een extra bedrag bovenop de kosten van de bank vraagt. Dus stel de bank vraagt 3 dollar, dan het zijn dat de winkel nog eens $1,50 vraagt. Bijv. meegemaakt bij de Publix in Miami/Bal Harbour @ 95th street & Harding Ave.

    Waar is de moderator die het bij het algemene topic plakt? :mrgreen:

  9. Top | #119
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Bedankt. Heb net naar bank geweest en ze zetten je debetkaart dan open voor max. 3 maanden. Dan kan je gewoon pinnen buiten de euro zone.

  10. Top | #120
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Berichten
    5

    Standaard Re: betalen met creditcard of pinpas?

    Ja, hartelijk bedankt hoor voor de tip! Wij hebben het straks ook snel met onze bank geregeld. Ook al hebben we een creditcard, toch wel leuk als je weet dat je pinpas het in geval van nood ook doet.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •