Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #171
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Tijdens onze vorige trips naar Florida en Californië hebben we ze heel veel gebruikt. OK, dat was in 1996 en 1998.

    Mijn man wil ze dit jaar graag weer meenemen ivm de verzekering van de cheques.
    Maar ook omdat de pinpas of credit card electronica blijft en dus kan "weigeren".

  2. Top | #172
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Ja, in 1998 had ik ze ook nog. Was wel handig. Toen gebruikte ik ook nog veel kwartjes voor de telefoon, had ik nog geen laptop en wifi ... dat was er ook niet.

    Inmiddels is het gebruik van creditcard veel wijdverbreider geworden, en veel gemakkelijker.
    Ook kun je inmiddels op heel veel plaatsen / in heel veel winkels gewoon pinnen (wat in 1998 nog helemaal niet kon).

    Weigeren van een creditcard heb ik zelf pas één keertje meegemaakt, toen VISA dacht dat mijn eerste bestedingen in het patroon van een gestolen kaart vielen. Met één belletje was dat opgelost. Geen probleem trouwens op dat moment, want ik heb altijd nog een creditcard (mastercard), een pinpas en genoeg contant geld bij me om de dag door te komen.
    Overigens krijg je bij verlies of diefstal van je creditcard gewoon alles snel vergoed en ook snel een nieuwe kaart. Als je het maar snel bij ze meldt. En dat is geen probleem, want ze zijn daarvoor goed en altijd (24/7) bereikbaar. No problem!

    Uiteraard maken jij en je man een eigen afweging. Mijn ervaring is in ieder geval dat je makkelijk(er) zonder traveller cheques kunt, zonder aan veiligheid in te boeten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #173
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Dankje voor de reactie. Ik denk dat we inderdaad zonder Traveler Cheques op vakantie gaan.

  4. Top | #174
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    78

    Standaard Re: Betalen in Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VinMor Bekijk Berichten
    Even een vraag over betalen in Amerika.
    Ik ben al een aantal keer naar Amerika geweest, en bij het betalen met credit card vragen ze wel eens of ik in euro's of dollars wil betalen.
    Uiteraard is, omgerekend, in euro betalen goedkoper omdat je dan ook geen extra kosten betaald van de bank.

    Mijn vraag: Wat is jullie ervaring hiermee? Kan je dit gewoon bij elk bedrijf aangeven waar je met je credit card betaald?? Is natuurlijk wel leuk als je zo je % kan besparen die je bank inpikt
    Hallo VinMor,

    ik kan me herinneren van mijn laatste vakantie in oktober 2012 dat ik die mogelijkheid idd 2 x heb gebruikt bij A&F. Ik heb achteraf gemerkt dat ik niet de beste koers heb gehad maar het schol niet veel. Het was geen groot bedrag dus heb er niet zo'n zonde van gemaakt, maar ik zal in de toekomst altijd USD aantikken met die keuze.
    Shoppen in Orlando is super!

  5. Top | #175
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Jill je hebt helemaal gelijk. Altijd betalen in het lokale valuta! De winkel wil ook geld zien voor hun "werk" en pakt daardoor ook een graantje mee. Het is niet veel, maar de kleine beetjes tikken wel aan.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  6. Top | #176
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Ik herinner me dat bij Ross "Dress for Less" het verschil dat ze in hun eigen zak staken aanzienlijk was, bijna 10%. Mijn vrouw kocht spulletjes op verzoek voor iemand in Nederland het leek haar wel gemakkelijk, het bedrag in euro's gelijk op de bon. Was dus wel de laatste keer.

  7. Top | #177
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Dollars , creditcard of beide

    Wij zijn van plan 1000€ aan dollars mee te nemen omdat zoals wij het van mensen horen er echt overal met de pinpas en creditcard betaald kan worden.

    iemand tips ? Moeten wij meer of minder cashflow meenemen ?

  8. Top | #178
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Dollars , creditcard of beide

    Ik zou niet meer dan eur. 100 aan dollars meenemen. Je kan echt alles met cc betalen en bij de supermarkten kan je cash back doen met je pin pas. Ook kan je gratis geld opnemen bij de geldmachines in de Racetrack en Wawa. Dit zijn benzine stations. Bij banken moet je nog wels een fee betalen.

    Ook de koers is beter dan wanneer je cash dollars gaat halen in Nederland. En zeker al als je dit bij je bank of op Schiphol doet.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #179
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Dollars , creditcard of beide

    Top tip bedankt !!

  10. Top | #180
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Dollars , creditcard of beide

    Wij nemen buiten onze creditcards ook altijd voldoende dollars mee, zeker nadat wij 4 jaar geleden door een fout van de bank 4 dagen geen gebruik van onze creditcard konden maken. Sindsdien hebben wij van 2 verschillende banken een creditcard en dus ook dollars die wij altijd hier http://pottchange.com halen. Geen bijkomende kosten en gunstige koers.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •