Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 44

Onderwerp: Uitgaven in Florida

  1. Top | #31
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Tja, Echt student-budget zal Florida nooit worden
    Zelf ben ik ook student, en net terug (5 dagen!)

    Het was duur, echt ontzettend duur, maar ook écht de moeite waard!

    Eten;
    Ontbijt kun je voor 10 dollar pp (7,50 euro) echt ontzettend goed eten; Ihop, Golden Corral e.d.
    Lunch: Subways, zo'n 6 dollar incl. een sloot soda!
    Diner; zo gek als je het zelf wilt maken! MacD is 7 dollar, Uno (pizzaria) is 22 dollar, ga zo maar door!

    Wij hebben een aantal keer gegeten in de Foodcourt van de outlets, dat kost je echt niets! Je bent dan lekker aan het shoppen, en neem je daar even iets! Van Aziatisch tot pizza en friet

    Waarschuwing
    Ga niet naar de outlet als je jezelf niet kunt bedwingen! Hahaha, tis daar echt spotgoedkoop!

    Verder kun je in Orlando zelf prima een hotel ter plaatse boeken, veel lege kamers op dit moment: 40-60 dollar per nacht, per kamer... Koopje dus!

    Vliegen kost je op dit moment 500 euro met KLM, vlieg je met NWA! Super maatschappij naar mijn idee, niets te kort gekomen!

    Verder kun je alles doen en laten wat je wilt! Een dagje strand kost je 25 dollar, een dagje Discovery Cove 700!
    Parken zijn ook allemaal erg leuk; neem bijvoorbeeld een combikaartje voor Sea World en Busch Gardens, beide aanraders! Is 99 dollar en ben je 2 dagen minimaal onder de pannen!

    Héél veel plezier! Wij gaan zeker terug, als ik eindelijk een écht baan heb

  2. Top | #32
    Regelmatige Bezoeker JvG's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    22

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Onze reis vorige jaar was zeker niet goedkoop, maar we hebben het goed kunnen redden. We hebben dan ook bijna 9 maanden lang goed gespaard voor ons "zakgeld". Dit jaar gaan we in december 2 weken naar Florida, en ik moet zeggen dat we in januari al begonnen zijn met sparen. Als studenten moet je ook wel denk ik, is toch anders dan als je allebei een echte baan hebt.

    Maar zoals al eerder werd gezegd, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt!

  3. Top | #33
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Ik heb in Excel een sheet gemaakt waarin je een aantal gegevens zoals kosten van de parken, eten per persoon per dag, etc. kan vullen. Hierna wordt alles ineens doorberekend en kan ik zien wat we moeten sparen voor de betreffende vakantie. Werkt goed. In de pratijk maken we echter wel minder op, maar dat komt omdat ik voor de dagelijkse kosten per persoon wat veel reken. Dan op basis van het berekende budget verdeel ik dat over het aantal maanden wat ligt tussen nu en het vertrek. Zo weet ik wat ik per maand moet sparen.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  4. Top | #34
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Verwacht geen goedkope eettentjes op Ocean Drive in Miami Beach - met uitzicht op zee..
    Allereerst heb je op Ocean Drive geen restaurants met uitzicht op zee. Die kun je vanaf het terras niet zien, dus daar zul je niets extra's voor betalen. Ocean Drive is natuurlijk wel een populaire omgeving, maar dan nog vond ik de prijzen wel meevallen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Daar betaal je welhaast Europese prijzen.
    Hier een tip om het betaalbaar te maken:

    Soms moet je juist de restaurants uitzoeken waar het nog niet zo druk is. Die willen namelijk geen 'lege' terrassen. Dus om het snel vol te krijgen, lokken ze mensen naar hun restaurants door flinke kortingen te geven. Zo hebben we laatst bij Fox Café op Ocean Drive 50% korting gehad op de lunch. Dan ben je net zoveel kwijt als je bij TGI gaat eten, maar je zit wel leuker en heb een fantastisch uitzicht! Soms zijn de drankjes (alle soorten inclusief cocktails) twee voor één. Zodra dat het vol loopt, gaat het bord met kortingen weer weg. Een voller terras/restaurant trekt meer klanten aan dan een leeg terras! neem maar van mij aan, je zit niet lang alleen op het terras; het stroomt zo vol. Moet je maar eens op letten als je daar bent. Ook kan je op Ocean Drive ontbijten voor $4,95. Omgerekend in euro's is dat heel weinig! Ik vind dit geen Europese prijs! Ik geloof niet dat ik voor dit bedrag kan ontbijten in Nederland. Om nog een voorbeeld te noemen; wij hebben voor een cocktail (bv. Cosmopolitan) 6 dollar betaald, terwijl ik voor hetzelfde drankje in Breda 7.50 euro betaal.

    Waar hebben jullie dan gegeten, dat het duurder was dan de gemiddelde prijs in Europa?

  5. Top | #35
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Onze kids wilden graag bij Johnny Rockets eten op Ocean Drive en dat was toch wel een tegenvaller. We hebben al eerder gegeten bij Johnny's in andere plaatsen maar het leek of hier de prijzen wel erg naar boven aangepast waren. Voor 4 hotdogs, fries, frisdrank en 2 milkshakes was de rekening 71 Dollar. Dat was dan wel inclusief 15% gratitude maar het blijft nogal zout vonden wij.... Als "top-of-the-bill" stond er onderaan de rekening ook nog het tip-advies vermeld, er stond keurig aangegeven hoeveel 10%-15%-20% was van 71 dollar. Omdat de tip volgens ons in de gratitude zit en omdat 71 dollar wel erg veel is voor wat fastfood hebben wij exact 71 dollar afgerekend wat de ober niet bepaald blij maakte...

    BTW: dit was de enige "restaurant-tegenvaller" in 2 weken Florida. Een dag van tevoren hebben we heerlijk gegeten voor 50 dollar met ons 4en in een piepklein restaurantje in Key Largo.

  6. Top | #36
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Als er al een Gratitude van 15% staat dan is het inderdaad een beetje overdreven om daar bovenop nog een keer 15% te tellen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #37
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Waar hebben jullie dan gegeten, dat het duurder was dan de gemiddelde prijs in Europa?
    Hm... misschien pech gehad. Meermalen, verschillende zaken, al sinds 1995, ik moet zeggen dat ik niet meer precies weet welke. Wel dat in 1995 de kreeft lekker was ;-), goh de laatste paar jaar heb ik er niet meer gegeten. Misschien zijn de prijzen er wel wat gezakt en ik denk dat de economische omstandigheden het nu nog goedkoper maken.
    Misschien waren we intussen toch al verpest door het idioot lage prijsniveau elders dat ik de indruk kreeg dat het duur was...

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Helaas weer terug.... wel weer genoten.

    Het eten in Orlando e.o. vond ik erg goedkoop. Duurste etentje was voor ons in Bahama Breeze (Aanradertje)

    Met 2 kindermenu's, twee hoofdgerechten, 1 voorgerecht (Huge!) en 2 nagerechten waren we $ 95,- kwijt. Met tip $ 115,- afgetikt.

    Dus voor 85-90 euro heerlijk gegeten in een smaakvol restaurant. Gaat ons hier echt niet lukken, dan is de Griek al duurder.

    Maar zoals vele al aangeven, je kan het zo gek maken als je zelf wil. Ponderosa kom je ook volgevreten vandaan voor $ 15,- pp.


    Bah ik wil weer terug.....
    The truth is out there....... Somewhere.

  9. Top | #39
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suzanne Bekijk Berichten
    Eten;
    Ontbijt kun je voor 10 dollar pp (7,50 euro) echt ontzettend goed eten; Ihop, Golden Corral e.d.

    een dagje Discovery Cove 700!
    Parken zijn ook allemaal erg leuk; neem bijvoorbeeld een combikaartje voor Sea World en Busch Gardens, beide aanraders! Is 99 dollar en ben je 2 dagen minimaal onder de pannen!
    Ontbijt bij Golden Corral, Sizzler en Ponderosa is normaal onder de $ 5. En dan zie je ook nog overal kortings coupons liggen.

    Een dagje Discovery Cove kost toch geen 700?? (Dollars of euri's?).
    Per persoon in 2009 $ 289 en dat is incl. 14 dagen onbeperkt toegang tot Busch Gardens óf Seaworld. Val je buiten het hoogseizoen dan gaat er per persoon $ 50 af.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  10. Top | #40
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Uitgaven in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reneefrankrijk Bekijk Berichten
    Ontbijt bij Golden Corral, Sizzler en Ponderosa is normaal onder de $ 5.-
    Dat was in de tijd van de ridders... :lol:
    't is wel wat meer hoor...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •