Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 121

Onderwerp: Keys: Duiken en snorkelen

  1. Top | #51
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Duiken op de Keys

    Wij wilden in 2007 ook gaan duiken. We hadden alles geregeld via Silent World in Key Largo. Zij bieden een Introduction to Diving aan voor $180. Dan heb je 's morgens een sessie in het zwembad en 's middags ga je dan 2x duiken. Helaas waaide het toen te hard dus we hebben niet kunnen duiken
    We hebben nog wel geSnuba'd in Key West maar dan moet je al wel kunnen duiken of snorkelen want echt instructie krijg je niet. Ik had er dan ook moeite mee.

    Gelukkig dit jaar wel kunnen duiken in Isla Margarita (met een goede instructie van te voren). Erg erg leuk!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #52

    Standaard Re: Duiken op de Keys

    Bedankt voor jullie reacties!
    Mijn vriend en ik hebben allebei ons duikbrevet dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Maar zijn op de keys echt de mooie plekken of ook nog ergens anders in florida? We gaan namelijk 3 weken rondreizen dus we komen op veel plekken.
    Ik ben benieuwd!!

  3. Top | #53
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Duiken op de Keys

    Hallo Martine
    Er zullen ongetwijfeld nog meer mooie duikplekken zijn. maar de mooiste stukken rif waar je mag duiken liggen toch bij de key’s. Als je gaat duiken neem dan wel je brevet mee want die willen ze wel graag zien. De plaatsen waar je mag duiken zijn allemaal commercieel. En hier en daar opgepimt door een Jezus beeld etc. Helaas mag ik niet duiken anders had ik dat wel gedaan mar houd het dus maar op snorkelen maar vind dat ook geweldig.
    Harm
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 14-04-08 om 19:48. Reden: lettertype standaard gemaakt

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    29

    Standaard Snorkelen

    Hallo
    Wij willen graag meegaan met een snorkeltrip naar de koraalriffen bij de Keys. Wij heeft dit gedaan en met welke organisatie en was je daar tevreden over? Ik zag bijvoorbeeld dat theater of the seas ook een snorkeltrip doet. Is dat wat of toch beter in het Pennekamp state park?
    Groetjes Patricia

  5. Top | #55
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: Snorkelen

    Op ons weblog vind je hier een verslag van de snorkeltrip bij John Pennekamp.
    In Theater of the Sea kun je zo'n snorkeltrip niet doen, daar kun je wel weer heel leuk zwemmen met dolfijnen, hebben we ook gedaan, lees je hier.

  6. Top | #56
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    zuid gelderland
    Berichten
    6

    Standaard Snorkelen met kleine kinderen

    We gaan met de kerst naar de keys. En onze jongste (5.jr) is er al helemaal klaar voor, in spanje in zwembad en rustige zee bleek ze het snorkelen erg leuk te vinden. Probleem is dat nog niet vrij kan zwemmen, maar met armbandjes. De andere reisgenoten (5 stuks) willen ook snorkelen en hebben geen zwemproblemen. Vanaf het strand snorkelen bij Bahia State park is wellicht de veiligste optie. Heeft iemand een alternatief? Zijn er mogelijkheden in Pennekamp?

    Gr. Marton.

  7. Top | #57
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Snorkelen met kleine kinderen

    Wat vind je zelf, rond het rif is het toch zo'n 4meter diep of dieper.

    Ik zwem wel met een 3 jarige, ik weet van mezelf dat ik ten eerste niet op wil scheppen maar goed kan zwemmen en reddings zwemmen.

    Ik denk dus dat de belangrijkste vraag is of jezelf goed genoeg kunt zwemmen ook in een paniek situatie, als je antwoord ja is, dan kun je het rustig doen, je krijgt ook zwemvesten, dus zinken zul je niet snel doen.

    Ik ben wel van mening dat je niet mag verwachten dat de boot crew voor de veiligheid van je kind dat niet kan zwemmen moet zorgen.

  8. Top | #58
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    zuid gelderland
    Berichten
    6

    Standaard Re: Snorkelen met kleine kinderen

    Bedankt voor je antwoord. Over het reddingszwemmen maak ik me geen zorgen, 1 van ons is al jaren zweminstructeur en ik heb alle brevetten. We hebben gesnorkeld (zonder kinderen) in Hawai, Fiji, Austr., Bali, en de omstandigheden waren zeer divers.

    Maar Florida is nieuw voor ons en vandaar het verzoek om ervaring te delen.
    Wat ik me afvraag is of het rif voldoende bescherming biedt tegen golven en hoe de zee (temperatuur, rustig/ruig) eind december naar verwachting zal zijn? Is het lang varen naar Pennekamp?

  9. Top | #59
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Snorkelen met kleine kinderen

    Ik heb geen ervaring met Pennekamp, ik snorkel alleen in Key West, de zee is hier meestal rustig, zeker vergeleken met de Noordzee.
    Het gaat er helemaal om hoe het weer is, ik denk dat je dus moet beslissen op het moment dat je hier bent, snorkel trips zijn altijd beschikbaar, hier tenminste.
    December of welke maand dan ook is gewoon niets van te zeggen, het gaat vaak net om die paar dagen dat je hier bent.
    Ik denk dat als wij zo'n 20 dagen per jaar geen snorkel trips hebben en dat is inclusief orkanen.
    Dus meestal mooi weer hier en het rif beschermd enorm tegen golven, zonder had Key West waarschijnlijk niet bestaan.

  10. Top | #60
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Snorkelen met kleine kinderen

    Hallo Marton
    Persoonlijk ben ik niet zo’n snorkelaar maar heb op div. plaatsen gesnorkeld. Bij de riffen is over het algemeen toch aardig wat golfslag. Het snorkelen vanaf Bahia Honda en annie’s beach gaat perfect. Ook een optie is Dry Tortugas dit is wel wat duurder maar dan ben je wel een hele dag onder de pannen. En daar is prima te snorkelen.
    Harm



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •