Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 121

Onderwerp: Keys: Duiken en snorkelen

  1. Top | #31

    Standaard Snorkelen op de keys

    Hallo allemaal,

    Wij willen graag weten waar je goed kan snorkelen op één van de Keys.
    Als voorkeur direct vanaf het strand zodat we niet eerst met een boot over een rif moeten worden gebracht. Key-Largo lijkt ons leuk is dat ook zo?
    Wij willen er een paar dagen verblijven om daarna de reis naar Miami te vervolgen.
    En hoe veilig is Florida om zelf met een huurauto rond te toeren?

    Alvast bedankt, Peter.

  2. Top | #32
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    25

    Standaard Re: snorkelen op de keys

    Voor het snorkelen (vanaf het strand) kan je www.bahiahondapark.com/ proberen.

  3. Top | #33
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: snorkelen op de keys

    Mogelijkheden om zo vanaf het strand te snorkelen zijn er niet veel. Het meeste strand zo het er al is is particulier en niet bereikbaar of hoort bij een resort. Bij Mile Marker 70 is een openbaar stukje strand genaamd Anny’s Beach. Daar kun je direct vanaf het strand snorkelen. Verder is een goede snorkel gelegenheid Bahia Honda state park. De toegang is helaas niet gratis. Het snorkelen is niet zo spectaculair als met de boot bij een van de befaamde riffen. Daar zie je meer van de onderwater fauna.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-12-10 om 08:36.

  4. Top | #34

    Standaard Re: snorkelen op de keys

    Wij zijn vandaag terug gekomen uit Florida, wij hebben niet aan het strand gesnorkeld...hoewel op Fort Jefferson (Dry Tortuga's) snorkel je wel aan het strand maar moet je eerst een paar uur met de boot of 3 kwartier met de seaplane om op het eiland te komen.....maar gecombineerd met een stukje cultuur is deze (snorkel)natuur uiteraard een prachtig uitje. Verder hebben we gesnorkeld bij het Pennekamp Reef daar was het ook mooi snorkelen maar ja je zit wel een uur uit de kust. Wij waren daar terwijl het flink woei en dus was het eerst een stukje in flinke golven zwemmen voor je bij het rustige snorkelrif komt, mooi is het er wel. Ik denk dat je zoals al eerder gezegd moeilijk iets vlak aan de kust kunt vinden, zeker omdat dat vaak al heel snel "leeggeplukt" is terwijl het Pennekamp rif en het koraal op de dry tortugas zowel door de lokale bevolking als door de wetgever streng bewaakt wordt.

  5. Top | #35
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: snorkelen op de keys

    Vanaf Key West is het rif 6 mile, daar ben je binnen 20 minuten, als je tenminste niet met een zeilboot gaat.
    Inderdaad is het enigste mooie snorkel strand op de Dry Tortugas.
    Dit is overigens wel een van de beste trips die we hier hebben naar mijn mening.

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: snorkelen op de keys

    Hoi Marcel,

    Afgelopen woensdag heb ik gedoken op het rif van Key West. Het zicht onder water was niet top, maar wel al aan het verbeteren na de wind van het weekend daarvóór. Ik vond het erg mooi onder water.
    Wat woon jij trouwens op een zálig eiland, echt om jaloers van te worden! Wij hebben het er geweldig naar onze zin gehad, mede dankzij jouw hulp bij de voorbereiding.
    Om mijn baas te pesten heb ik het boekje gekocht "how to quit your job and move to Key West" - dat ik "per ongeluk" op mijn bureau zal laten slingeren. Het is erg grappig geschreven, ken jij het ook?

    Groet,
    Sander
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-02-10 om 16:50. Reden: full quote eruit

  7. Top | #37
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: snorkelen op de keys

    Nee ik ken het boekje niet, maar wel een aanrader als je de mogelijkheid hebt.
    Ik zag dat je ook nog gefietst hebt met Loyd, ik weet precies wat je bedoelde, ook buiten zijn werk vind ik het een naar ventje.
    Hij is ook zo'n figuur die veel op de tennis baan uithangt (zelfs met zijn fiets tocht en dan eten en drinken ze een kokosnoot aldaar) en hij weet het allemaal zo goed, maar ik heb hem nog nooit een bal zien slaan.
    (big Mouth)

    Goed te horen dat je genoten hebt op key West, ik weet niet of ik het je al een keer verteld had, maar als je in Whitmarsh LN loopt voorbij de parkeerplaats, komen er aan je linkerhand apartementen, daar is het voor mij allemaal begonnen, ik heb daar twee jaar gewoond (je zult er wel een blauwe mini hebben zien staan)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-02-10 om 16:50. Reden: full quote eruit

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: snorkelen op de keys

    Hoi Marcel,

    Je beschrijving van Lloyd klopt als een bus. Ook wij stonden naast de tennisbaan uit die kokosnoot te drinken. Hij vertelde dat hij die tocht al 20 jaar doet, wat op zich een grappig feit is om je te beseffen als je 'm zo'n gelikt praatje hoort afsteken. "Hoe vaak heeft hij dit grapje al gemaakt?" denk je dan, op het gevaar af dat het dan ineens een stuk minder grappig is. Maar ach, dat geldt zo'n beetje voor elke tourguide en die fietstocht geeft je toch weer andere inzichten dan de Conch Train. Daarnaast is het wel relaxt om zo rond te fietsen, en grappig om met andere toeristen te praten.

    Ik kan me niet zo 123 een blauwe mini voor de geest halen, maar kan me nu natuurlijk wel exact voorstellen waar je oude woonplek was. Leuk hoor! We zijn nog erg aan het acclimatiseren thuis, al moet ik wel zeggen dat dat met die feestdagen een stuk sneller gaat dan wanneer je meteen achter je saaie bureau moet plaatsnemen...

    Ik ben even de naam kwijt van die boekhandel waar we dat boekje gekocht hebben, maar het is dé boekhandel van Key West (staat zelfs in de Lonely Planet). Het zal voor jou allemaal wel zeer herkenbaar zijn denk ik.

  9. Top | #39
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen.

    Ik ben inmiddels geweest en had ook geboekt bij de Reef Express een dag van te voren. Ze gaf wel aan een uurtje van te voren even langs te komen of bellen of ze zouden varen. Als dat niet zo zou zijn zouden ze ervoor zorgen dat ik met een andere boot zou kunnen.

    De volgende dag kreeg ik helaas te horen dat ze niet uit zouden varen, te weinig deelnemers. Toen ik op welke boot ze me dan zouden kunnen laten meegaan keken ze me raar aan. Ik gaf aan dat, dat gisteren was beloofd alleen deze 2 jonge dames hadden daar geen zin in.

    Uiteindelijk maar zelf even snel de Holiday Inn bezocht en gekeken welke we nog konden halen we zijn toen met de Keys Diver gegaan. Deze tocht was prima geregeld. Alleen denk ik zelf dat je bij Fort Jefferson een stuk rustiger kan snorkelen, dat blijft mijn favoriet maar ja stukken duurder.


  10. Top | #40
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mafo Bekijk Berichten
    Ik ben inmiddels geweest en had ook geboekt bij de Reef Express een dag van te voren.
    Uiteindelijk maar zelf even snel de Holiday Inn bezocht en gekeken welke we nog konden halen we zijn toen met de Keys Diver gegaan. Deze tocht was prima geregeld.
    Begrijp ik het goed dat je een probleem had met de Reef Express in Key West waarvan ik de link plaatste in een eerdere post.
    Daarna ben je nog naar Key Largo gegaan voor de Keys Diver?
    Laatst gewijzigd door Njit; 10-01-08 om 08:30.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •