Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 121

Onderwerp: Keys: Duiken en snorkelen

  1. Top | #21
    Newbie Phileas's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    The Hague, Netherlands, Netherlands
    Berichten
    14

    Standaard Re: Ervaring gevraagd: Snuba of Key West

    Hoi SpaceAce,

    Mijn vraag over duiken bleef ook onbeantwoord, dus zodra ik je duik/snorkelverhaal zag bij een ander topic, heb ik mijn recente ervaring over duiken gedeeld...... ik was een beetje te snel.......

    Snuba heb ik nooit gedaan (of gezien). Beperkt de draad en het vlot je niet in je bewegingsvrijheid?? Als ik de foto's en verhalen mag geloven, zie je net zoveel als je gaat snorkelen. Het zicht is hartstikke goed en vissen zitten vaak bij de rotsen en in ondiep water, dus die tank lijkt me niet echt nodig.

    Groetjes,
    Natalie
    Travel is the only thing you buy, that makes you richer.

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    19

    Standaard Duikervaringen Keys

    Medio februari gaan wij naar Florida en wat wij in ieder geval willen is duiken op de Keys. Over het snorkelen heb ik hier en daar iets gelezen, maar het echte duiken heb ik gemist ...

    Ik ben benieuwd naar ervaringen van de verschillende duikscholen en duikspots op de keys!

    Patricia
    Laatst gewijzigd door padds; 23-01-07 om 18:51.

  3. Top | #23
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: duikervaringen keys

    Ikzelf heb geen brevet, dus over 'zelfstandig' duiken weet ik niet zo veel, maar ik ga meestal een dagje mee met de beginnersduikers. Daar heb je namelijk geen brevet voor nodig

    Dit jaar gaan we dat voor het eerst proberen op de Keys. Ik heb vernomen dat op Key Largo de meeste duikscholen zitten, zie: :diving+key+largo
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    19

    Standaard Re: duikervaringen keys

    Thanks,

    Wij hebben inderdaad ook heel veel gezocht via internet en zijn nu erg onder de indruk van Captain Hooks. www.captainhooks.com.

    We will see, nog 6 dagen...

    Gr. Patricia

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    19

    Standaard Duikervaringen keys

    En nu zijn we dan geweest en gedoken op de Key's. Ter hoogte van Key Largo omdat daar de wrakduik werd gedaan op de dag dat wij gingen.

    Niet met Captain Hook's gedoken, maar wel gesproken. En deze tent raden wij echt aan. Op de Keys wordt veelal gedoken zonder dive masters (ja extra $65 bijbetalen), want dat mag tenslotte als een van de twee duikers advanced is. In de rest van de wereld is het standaard dat er een dive master meegaat.

    Wij hebben maar twee spots gevonden, waar men altijd inclusief divemaster duikt. Dat is echt beter: zij zijn op de hoogte van de stromingen, die meest coole plekken enzij houden nog een oogje in het zeil. Verantwoordelijk voor de duik ben je sowieso zelf, maar het is wel fijn zo iemand in de buurt te hebben.

    Onze duik was erg heavy, omdat het heel onrustig was. Hele hoge golven en dus erg zeeziek.

  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker aikonaina's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    20

    Standaard Re: duikervaringen keys

    Ik ga nooit duiken in een vreemde omgeving zonder divemaster. Niet om het een of ander maar zij weten inderdaad waar de beste plekken zijn en waar je beter niet kun komen. Bedankt voor de tip! Ik ben op 14 mei in Islamorada, dan ga ik eens kijken!

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Duikervaringen keys

    hey leuk om je duikervaring te lezen,maar ik lees alleen dat je zeeziek was.
    Hoe was de duik zelf en het onderwaterwereldje...
    Wat betaalde je zo per duik en hoe heette de duikschool.
    Wij gaan 4 sept,dus hoop op je antwoord. grt kristel

  8. Top | #28
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Snorkelen en foto's nemen

    Vorig jaar voor het eerst gesnorkeld, vanaf Key West naar de Dry Tortugas gevaren. We hadden een wegwerp onderwater cameraatje bij ons, uiteraard zijn die foto's niet om naar huis te schrijven. Opnamen van boven water met de digitale camera waren vaak nog beter.

    Nu zitten wij erover te denken deze camera te kopen iemand hier ervaring mee ?

    We willen nu gaan snorkelen in Key Largo of Key West in beide plaatsen zijn we twee dagen. Iemand hier ervaringen met goede georganiseerde snorkeltrips ?


    Genomen met wegwerptoestel.


    Genomen vanaf de kant met digicam.

  9. Top | #29
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen.

    Vorig jaar op de Dry Tortugas was het zicht redelijk, weet van de Glass Bottom Boats dat het zicht rond de Keys ook niet altijd optimaal is. We willen nu in Key Largo en in Key West gaan snorkelen. Iemand nog tips voor plaatsen - organisatoren hiervoor ?

    Het voordeel van zo een digicam dat je heel veel foto's kan maken en de kans op enkele redelijke groter is dan zo een wegwerp ding....


    en anders is het leuk om zelf hier tussen te zwemmen ipv door een raampje te kijken.

  10. Top | #30
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mafo Bekijk Berichten
    Iemand nog tips voor plaatsen - organisatoren hier voor.
    Persoonlijk zou ik als ik alleen voor het snorkelen zou gaan de reef express van Sunny Days nemen.
    Je hebt hier naar mijn mening het beste voor je geld, veel snorkel tijd, je drankjes etc.


    www.sunnydayskeywest.com
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 19-05-08 om 20:28. Reden: lettertype aangepast in standaard



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •