Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 121

Onderwerp: Keys: Duiken en snorkelen

  1. Top | #111
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    25

    Standaard Re: Keys: Duiken en snorkelen

    Thnx, ik heb gezien dat ze ook wetsuits verhuren bij Sundiver. Dus in het ergste geval huur ik er een. De rest hebben wij zelf.

  2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    38

    Standaard Re: Keys: Duiken en snorkelen

    Iemand hier misschien ervaring met snorkelen bij Dry Tortugas?
    Een paar vraagjes...
    Ik heb begrepen dat het de enige plek in Florida is waar je vanaf het strand kan snorkelen bij een rif. Omdat we een dochtertje hebben van bijna twee jaar oud, leek het ons niet zo'n goed idee om met zo'n boottochtje bij bv John Pennekamp te gaan snorkelen. Of heeft iemand goede ervaringen?
    Wij zitten te denken om eind november (de dag van Thanksgiving) een tripje naar Dry Tortugas/fort Jefferson boeken met de seaplane!!! Dat lijkt ons ook super gaaf! Is snorkelen dan nog goed te doen qua temperatuur?


    thanx all!! :-D

  3. Top | #113
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Keys: Duiken en snorkelen

    Dry tortugas is leuk om te doen het zwem en snorkel gebied is redelijk ondiep een kind kan vanaf het strand prima in het water. De trip hebben wij per boot gedaan ik kreeg de indruk dat er geen trips meer per vliegtui werden gedaan. De trip in John pennekamp zijn alleen geschikt voor ervaren zwemmers. Persoonlijk vind ik het rif hier mooier dan de trips vanuit key west. In het park zijn een aantal strandjes waar je kan snorkelen en waar kinderen rustig in het water kunnen spelen. Dry tortugas is tevens een stukje cultuur omdat de dokter die de moordenaar van president Lincoln er gevangen heeft gezeten. over de temperatuur kan ik je niet adviseren. wij zijn er in mei geweest.

  4. Top | #114
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Snorkelen in bv. Key Largo vanuit Miami

    Dag allemaal


    Tickets voor 2017 zijn inmiddels geboekt.
    We vertrekken op 15 juli met ons vieren vanaf Brussel en vliegen naar Miami.
    3 weken later moeten we in NY zijn, want dan vertrekken we weer.


    Ik heb wat vragen over het eerste stuk.


    We overwegen om bij het begin enkele dagen in Miami te blijven en vanuit hier bv. Key Largo te bezoeken om te gaan snorkelen.
    Kan dat? is dit stuk in Florida / Miami te rijden. (met de afstand in echte kilometers heb ik niet zo moeite.).
    We hoeven dan nog niet direct met de koffers naar een ander hotel te vertrekken.


    Vragen:
    Is dit te doen?
    Naar welke plek zouden we dan het beste kunnen gaan? (is het Coral reef bij Key Biscane ook een goede optie)


    Ik ben met alle adviezen geholpen.

  5. Top | #115
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Snorkelen in bv. Key Largo vanuit Miami

    Je kunt bij het John F. Pennenkamp Reef snorkelen en er gaan vanaf Robby's Tarpons (Islamorada) boottochten voor zover ik weet. JF Pennenkamp Reef vonden wij niet zo bijzonder, maar wel leuk voor een middagje strand, zon en zee. Het voordeel is dat je hier zo het water in loopt. Wij hebben 2x in het Holiday Inn gezeten op Key Largo en ik weet dat hier vandaan ook snorkeltours georganiseerd worden.

    Zelf zijn we wezen snorkelen vanaf Key West. Met een grote catamaran (Fury Cat) naar een koraalrif gevaren en daar gesnorkeld. Was ook een leuke ervaring.

  6. Top | #116
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Snorkelen in bv. Key Largo vanuit Miami

    In het John F. Pennekamppark kun je ook een boottocht doen met een glassbottomboat. Vonden wij een paar jaar geleden erg leuk om te doen. Op een gegeven moment houdt de boot stil en kun je door de bodem naar het koraal en de vissen kijken.

  7. Top | #117
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Snorkelen in bv. Key Largo vanuit Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lannie Bekijk Berichten
    Je kunt bij het John F. Pennenkamp Reef snorkelen en er gaan vanaf Robby's Tarpons (Islamorada) boottochten voor zover ik weet. JF Pennenkamp Reef vonden wij niet zo bijzonder, maar wel leuk voor een middagje strand, zon en zee. Het voordeel is dat je hier zo het water in loopt. Wij hebben 2x in het Holiday Inn gezeten op Key Largo en ik weet dat hier vandaan ook snorkeltours georganiseerd worden.
    Dank voor je reactie.
    Dit gaan we noteren.

  8. Top | #118
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Snorkelen in bv. Key Largo vanuit Miami

    Ik ben nu aan het denken om bij aankomst mogelijk 3 nachten in Miami of bv. Homestead te overnachten.
    Vanuit daar dan het volgende te doen:
    - Miami bezoeken
    - snorkelen bij John F. Pennenkamp Reef
    - de oostkant van de Everglades te bezoeken.

    Ik lees dat meer Florida bezoekers dit zo gedaan hebben.

    Zijn er dan zaken waar ik rekening mee moet houden?

  9. Top | #119
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Snorkelen in bv. Key Largo vanuit Miami

    Van Miami naar Key Largo is heel goed te doen. Wij verblijven vaak een paar weken op Key Largo en gaan dan regelmatig even naar Miami. Gewoon stoppen bij bijvoorbeeld de Sun Diver (Key Largo) en je trip boeken, zij gaan 3x per dag. Leuk wij willen toevallig dit jaar van New York naar Florida (Keys) en ben nu voor tickets aan het kijken.

    Ik zou persoonlijk niet in Homestead willen verblijven. Als wij er stoppen om er iets te eten voordat we terug de Keys op gaan merk ik er weinig van maar je hoort vaak van de serveersters dat het er echt niet veilig is.

  10. Top | #120
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Snorkelen in bv. Key Largo vanuit Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angelique100 Bekijk Berichten
    Van Miami naar Key Largo is heel goed te doen. Wij verblijven vaak een paar weken op Key Largo en gaan dan regelmatig even naar Miami. Gewoon stoppen bij bijvoorbeeld de Sun Diver (Key Largo) en je trip boeken, zij gaan 3x per dag. Leuk wij willen toevallig dit jaar van New York naar Florida (Keys) en ben nu voor tickets aan het kijken.
    .
    Dat is wel toevallig zeg. Wij wilden eerst ook van NY naar Miami. Het is echter honderden euros goedkoper om in Miami te beginnen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •