Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 121

Onderwerp: Keys: Duiken en snorkelen

  1. Top | #11
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo Maartje
    Ik weet niet waar je wilt gaan snorkelen. Het mooiste gebied om te snorkelen zijn de riffen. Van af Key West en Key Largo kun je met verschillende ondernemingen gaan snorkelen. Je hoeft zelf niets te kopen. De snorkel benodigdheden zitten bij de prijs inbegrepen.
    Harm

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    We denken aan Key Largo. Als iemand nog tips heeft voor waar we daar het beste kunnen zijn, welke snorkelverhuurder jullie goede ervaringen mee hebben, graag!

    Bai,

    Maartje

  3. Top | #13
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Duiken in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Voor duiken heb je wel een brevet nodig hoor !!
    Je kunt toch ook een beginnersduik doen? Dan heb je geen brevet nodig (tenminste dit was in Turkije, Egypte en de Dominicaanse Republiek zo).

    Weet niet zeker of ze dat dan op de Keys ook aanbieden, maar je kunt er altijd even naar vragen, zodat jij ook een keertje mee naar beneden kan, toch?

    Zelf wil ik ook wel eens ooit een brevet halen, maarja... de centjes hè. M'n prioriteit ligt toch echt bij het reizen (in Amerika)
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    29

    Standaard Keys: Snorkelen

    heeft iemand ervaring met snorkelen bij key largo?

    Wij zijn daar rond 14 oktober en willen een middag snorkelen met de sundriver 3 denken we, moet je dat van te voren reserveren? of niet zo druk in oktober?

    Jacquelien

  5. Top | #15
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Er zijn op key largo een aantal bedrijven waarmee je kunt duiken en snorkelen. Ik weet niet of het druk is in oktober, maar als je er toch bent kijk dan een dag van te voren even bij welke onderneming je wilt snorkelen. Wij hebben al een paar maal met deze onderneming gesnorkeld.
    http://www.quicksilversnorkel.com/snorkel.htm
    Sommige boten nemen een beperkt aantal snorkelaars mee en vol is vol. Als je zeker wilt zijn is reserveren de enige oplossing.
    Harm

  6. Top | #16
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Largo

    Kijk maar even in ons reisverslag bij donderdag 19 augustus:

    http://www.floridaforum.nl/about32.html

    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ook in ons reisverslag kun je lezen dat we met plezier met Quicksilver hebben gesnorkeld. We hebben ze een dag van tevoren gebeld om te reserveren, er was in mei best wat belangstelling, de boot zat toen wel vol. Geen idee hoe dat in oktober is.

    Eén tip: goed je rug insmeren met zonnebrandcrème, want bij mijn man kun je nu, na 4 maanden, nog zien waar de banden van zijn zwemvest zaten op zijn rug!

    Veel plezier daar, in elk geval.

    Bai,

    Maartje

  8. Top | #18
    Newbie Phileas's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    The Hague, Netherlands, Netherlands
    Berichten
    14

    Standaard Ervaring met duiken in Florida?

    We hebben al besloten om tijdens onze rondreis te snorkelen in Pennekamp op Key Largo en te zwemmen met manatees in Crystal River.

    Heeft er iemand ervaring met duiken (PADI OW) in Florida? Ik heb wel het een en ander gevonden op internet, maar dan zijn het vaak enorme ondernemingen met meerdere duiken. Niet dat ik dat erg vind, maar mijn vriend duikt niet, dus dat is niet zo gezellig. (Denk ik?!)

    Ik zal zelf ook een mailtje sturen naar www.birdsunderwater.com, want zag dat zij ook PADI Divecenter zijn.

    Groetjes

  9. Top | #19
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Ervaring gevraagd: Snuba of Key West

    Tijdens onze aankomende vakantie in Florida is de planning om ook een keer te duiken. Nu hebben Martijn en ik beide geen duikbrevet en zouden we dus graag een zogenaamde beginnersduik willen doen. Martijn heeft hier nog geen ervaring mee, maar ikzelf heb dit al eens gedaan in Turkije en Egypte.

    Omdat ik graag deze duik wil doen op Key West ben ik gaan surfen op het net. Ik kwam uit bij Dive Key West, maar hier kost zo'n beginnersduik 199 dollar. Vind ik toch redelijk wat.

    Toen ben ik verder gaan zoeken en kwam ik uit bij Snuba Key West. Dit is eigenlijk snorkelen, maar dan met een stapje verder. Je duikflessen liggen op een Snuba (een soort drijvend vlot) en met een luchttouwtje kun je rond de 6 meter naar beneden. Het is dus nét niet duiken, maar komt hier wel in de buurt. De kosten hiervan zijn 95 dollar. Stukje goedkoper dus

    Dit lijkt mij een leuke ervaring en biedt volgens mij vrijwel hetzelfde als duiken.

    Wie o wie heeft hier ervaring mee (met dit soort snorkelen/duiken) en wie heeft er ervaring met deze organisatie?
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 17-10-06 om 23:14.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Ervaring gevraagd: Snuba of Key West

    Wij hebben het nooit gedaan, maar het is heel populair op Aruba. Ik heb (al snorkelend) hele groepen Snuba-ers onder me langs zien gaan. Ik weet het niet, het heeft mij nooit getrokken, als ik dan moet duiken, moet het ook dieper zijn, anders is snorkelen genoeg voor mij. Ik "duik" zelf ook wel onder water, zolang ik mijn adem in kan houden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •