Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 121

Onderwerp: Keys: Duiken en snorkelen

  1. Top | #41
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen.

    Een probleem is een groot woord, we hadden op de dag van aankomst geboekt bij de Reef Express, aangezien de ochtend vol was boekte we voor de middag. De dame die er toen stond vroeg ons een uurtje van te voren even langs te komen om te vragen of de trip doorging. Als de trip om een of andere reden niet door zou gaan, zou ze ervoor zorgen dat we op een andere boot mee konden.

    De volgende dag waren er twee jongere meisjes die vertelde dat de trip helaas niet doorging. Toen ze niet begonnen over een andere charter vroeg ik zelf op welke boot we dan mee konden. Hierop keken ze me verbaast aan, nadat ik vertelde wat me de dag ervoor was verteld gaven ze me twee telefoonnummers van andere boten.

    Onderweg terug naar de kamer om te bellen nog even langs de receptie gelopen en zag een folder van de Keys Diver, hiernaar toegelopen en konden gelukkig met de Keys Diver mee.

    We vonden het wel jammer dat de belofte van de dag ervoor niet na was gekomen.

  2. Top | #42
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen.

    Ik heb nog even teruggezocht waar ik had geboekt, dat was deze dus niet de reef express.

  3. Top | #43
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    15

    Standaard Re: Snorkelen

    waar is het best om te snorkelen op en rond key west of in het pennekamp state reef park ?
    Ook iemand een ervaring met deze jongens van furycat

  4. Top | #44
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Snorkelen

    Zelf heb ik zowel bij Key Largo (Pennekamp) en Fort Jefferson gesnorkeld. Mijn persoonlijke favoriet is toch wel Fort Jefferson, daar kun je vanaf het strand snorkelen en hele mooie dingen zien. Het is alleen wel even vliegen / varen voordat je daar bent vanaf Key West.



  5. Top | #45
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Snorkelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mafo Bekijk Berichten
    Zelf heb ik zowel bij Key Largo (Pennekamp) en Fort Jefferson gesnorkeld. Mijn persoonlijke favoriet is toch wel Fort Jefferson, daar kun je vanaf het strand snorkelen en hele mooie dingen zien. Het is alleen wel even vliegen / varen voordat je daar bent vanaf Key West.
    Fort Jefferson staat ook nog op mijn verlanglijstje. Mooie foto's trouwens. Als je het snorkelen beu bent, dan heb je nog het fort die je kan bezichtigen. Er is nu zelfs een expositie, in de buitenlucht.

    Foto van de expositie


    Ik denk dat die combinatie van historie en snorkelen een leuke combinatie is. Hoe vond jij het om daar te snorkelen. Is het ook iets voor een niet ervaren snorkelaar zoals ik? Duiken is al helemaal niet voor mij weggelegd, omdat ik mijn oren niet kan klaren.

    Even een fact:
    The third largest coral reef in the world is off the coast of Key West. The reef is 160 miles long.

  6. Top | #46
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Snorkelen

    Dat is een prima plek om te snorkelen, zeker als je onervaren bent. Dit omdat je wat makkelijker even pauze kan inlassen dan bij Pennekamp. Bij Pennekamp snorkel je vanaf een boot en daar kan het water ook wat onrustiger zijn. Ik heb nu 2 keer bij Fort Jefferson gesnorkeld en 1 keer bij Pennekamp. Meer ervaring met snorkelen als dat heb ik ook niet. Het snorkelen bij Pennekamp was veel inspannender naar mijn idee.

  7. Top | #47
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Snorkelen

    Bel, voor je helemaal naar de Keys rijdt, wel eerst even om te kijken of het weer goed genoeg is om te snorkelen. Wij zijn net terug van een paar dagen daar, maar iedere dag stond er teveel wind om te snorkelen. Vrienden konden om die reden ook niet met de boot naar Ft. Jefferson. Het zou natuurlijk zonde zijn om dat hele end te gaan en dan uit te vinden, dat de boot niet vertrekt. Volgens mij is het John Pennekamp State Park toch wel de plek om te gaan snorkelen, van wat ik zo gelezen heb (want helaas, zelf hebben we het nog niet mogen ervaren ).

  8. Top | #48

    Standaard Duiken op de Keys

    Wie kan mij helpen aan een aantal goede duikspots op de Keys?
    Is het juist op Key West, of Key Largo, of ergens tussenin?
    Ook advies voor duikscholen?

    Zijn er nog andere mooie duikplekken in Florida?

    Elk advies is welkom!!

  9. Top | #49
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Duiken op de Keys

    Volgens mij staat Key Largo er om bekend (John Pennekamp State Park).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #50
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Duiken op de Keys

    Op Key West en Key Largo struikel je over de aanbieders van duik en of snorkel trips. Voor duiken heb je echter wel een brevet nodig.
    Soms is het ook mogelijk onder begeleiding na het volgen van enkele lessen te duiken.
    Kijk er terplekke naar, er zijn mogelijkheden te over.
    harm
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 14-04-08 om 13:54. Reden: standaard lettertype van gemaakt



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •