Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56

Onderwerp: Rondreis Florida

  1. Top | #1

    Standaard Rondreis Florida

    In september ga ik 15 dagen rondrijden door Florida
    Dit is mijn reisschema:

    1e dag: Aankomst Miami

    2e dag: Miami-Key West (260 km)

    3e dag: Key West-Everglades National Park (265 km)

    4e dag: Everglades-Naples (218 km)

    5e dag: Naples-Sarasota (160 km)

    6e dag: Sarasota-Crystal River (210 km)

    7e dag: Crystal River-Silver Springs (80 km)

    8e dag: Silver Springs-St. Augustine (200 km)

    9e dag: St. Augustine-Orlando (180 km)

    10e en 11e dag: Orlando

    12e dag: Orlando-Cocoa Beach (100 km)

    13e dag: Cocoa Beach-Miami (360 km)

    14e dag: Miami

    15e dag: Miami - Vertrek



    Iemand nog leuke tips? Wat moet ik zeker wel en niet doen tijden deze reis?
    Alvast bedankt!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Rondreis Florida

    Ik denk dat je je verkijkt op de tweede dag.
    Ik weet niet hoe vroeg je weggaat, en wat voor dag dat is, maar op bv. zaterdag rijd je 4 a 5 uur over dat ritje naar Key West. dus als je er wat aan wilt hebben, moet je vroeg weg.
    Eric

  3. Top | #3

    Standaard Re: Rondreis Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    maar op bv. zaterdag rijd je 4 a 5 uur over dat ritje naar Key West. dus als je er wat aan wilt hebben, moet je vroeg weg.
    Eric
    Beste Eric,

    Heb je deze rit weleens op een doordeweekse dag gedaan, zo ja, hoelang heb je er overgedaan?

    Bedankt!
    Richard

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Rondreis Florida

    Jawel, zelfs een flink aantal keren.
    Als het rustig is, en je zou stevig door kunnen rijden, denk ik dat je er 3,5 a 4 uur overdoet, afhankelijk waar in Miami je vandaan vertrekt.
    Vanaf Miami Beach tot aan de tolweg zal zo', 20 minuten zijn denk ik.
    Bij drukte komt er gauw een uur bij, en dat kan in het slechte geval uitlopen tot 2 uur.
    Het is echter wel de moeite waard, het is een hardstikke mooie rit, en Key West is iets wat je niet mag missen, zelfs als je maar een korte tijd tot je ter beschikking hebt.
    Zorg dat je bij zonsondergang op mallory square bent, en loop daarna door Duval street, de volgende ochtend een heerlijk ontbijtje bij croisant de france, mmm, krijg er nu al weer zin in.
    Eric

  5. Top | #5

    Standaard

    He das leuk, heb dezelfde reis in 2000 gedaan.Op 2 uitzonderingen na.ipv Sarasota zaten we in Venice en ipv crystal river hadden we Homosassa springs.En onze vakantie duurde een dag langer omdat we in Venice nog een extra rustdag hadden.

    Wij zijn ook van Miami naar Key west gereden.Volgens mij kwamen we rond een uur of 2/3 aan in Key west.We deden op ons gemak en zijn een aantal keer gestopt.Dus redelijk te doen.Wat ik wel jammer vond is dat je niet veel tijd hebt voor Key West omdat je de dag erna meteen weer gaat,dat hadden wij ook.

    Key west-Naples is ook redelijk te doen,je kunt onderweg zelfs nog stoppen voor de Everglades en dan rond een uur of 3 aankomen in Naples.

    Jammer dat je aan de westkust geen rustdag hebt anders kon je naar Busch Gardens zolas wij deden.Dat kan je trouwens ook doen rond Sarasota.

    Voor de rest schijnt in Silver Springs de glassbotom boot tour wel iets te zijn.Wij hadden het toen niet gedaan bij gebrek aan kennis daarvan.jammer.We hadden trouwens ook een waterpark tegenover ons hotel.

    Als je in st.Augustine bent moet je zeker naar het oude centrum en naar het fort waar je voor een paar dollar in kan.

    Onderweg naar Orlando zijn we gestopt in Daytona en de speedway bezocht.Ook kan je daar met je auto het strand op en met een squad rijden.

    In Orlando is het voor iedereen anders wat ie daar wil zien. Wij hadden een 2dagen kaart gekocht voor Universal voor die 2 parken. Is voordeliger dan 2 keer 1 kaartej kopen.

    Onderweg naar Cocoa Beach hebben we Kennedy space centrum bezocht.

    Weer terug in Miami hebben we toen een American Footbal wedstrijd bezocht.We hadden geluk dat ze net thuis moeten toen.Het is in ieder gevalwel de goede maand daarvoor.

    Ps: wij zitten komende septmber ook in Florida vanaf 12 sept.

  6. Top | #6
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Het schema ziet er leuk uit. Het valt me wel op dat je, behalve Orlando en de laatste dag in Miami, overal maar één nacht verblijft. Ik persoonlijk zou daar niet zo gauw de voorkeur aan geven. Je bent elke dag met die koffers bezig. Waarom plan je niet een "rustdag" in Sarasota. Even genieten van de zee en het strand (of zwembad).
    In St. Augustine hebben wij een rondleiding gemaakt door het Flagler College. Dit kost een paar dollar en de uitleg wordt door de studenten gegeven. Je bent er ook nier al te veel tijd mee kwijt, want de rondleiding duurt niet al te lang. Bij de Milltop Tavern kan je een stop maken om wat te drinken. Het is een favoriete plaats bij de locals. Je hebt uitzicht op George Street en Castillo de san Marcos. Er is altijd live muziek.
    De Milltop Tavern


    Key West is ook ontzettend leuk om daar langer dan één nacht te veblijven, want er is meer als alleen Duval Street en Mallory Square.
    Maar goed, jij hebt in ieder geval nog een leuke reis in het vooruitzicht, dus genieten, niet te lang in de auto zitten, en vooral relaxen want je bent tenslotte op vakantie!

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Natasja, hetzelfde viel me ook op toen ik hun schema zag, maar eigenlijk is het niet zo vreemd, als je voor de eerste keer in Florida bent.
    Je wilt zoveel mogelijk zien, en aangezien ze nog jong zijn, is het best te doen, gewoon een beetje handig inpakken. Aangezien ze gegarandeerd het Florida virus zullen oplopen, komen ze al gauw weer terug, en dan weten ze waar ze over praten, en gaan ze naar de paar plaatsen die ze het leukst hebben gevonden.
    Ik reisde de eerste keren ook meer dan nu !!
    Eric

  8. Top | #8

    Standaard

    Bedankt voor de tips! Er zitten zeker dingen bij die me leuk lijken

    Eric, we gaan zeker vroeg vertrekken naar Key West na jouw verhaal te hebben gelezen.

    Natasja, we hebben gekozen voor een fly&drive van special traffic dus de hotels en de dagen liggen vast. Maar als het allemaal bevalt en ik het Florida virus dat Eric ook te pakken heeft krijg dan ga ik vast nog een keer terug om meer te zien :wink:

    Orangedevil, toevallig ja dat je ongeveer dezelfde reis hebt gedaan! Is het Kennedy Space Centre de moeite waard?

  9. Top | #9
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    :arrow:

  10. Top | #10

    Standaard

    Het is heel goed te doen hoor als je de eerste eker in Florida overal maar 1 nacht bent.De afstanden zijn niet zo heel erg extreem als bv. in het westen van Amerika.Als je smorgens vroeg aanrijdt dan ben je er meestal rond 1 uur.Als je onderweg vaak stopt natuurlijk wat later.

    Bovendien vind ik het fijn.Je ziet veel veschillende dingen en geen dag is hetzelfde.Ook elke dag een ander hotel en zwembad vind ik leuk.En het gesjouw met koffers valt ook wel mee.Ik pak nooit iets uit en pak dingen uit de koffer die ik nodig heb en leg het terug.Zo hoef je smorgens alleen maar je koffer dicht te doen,in de auto en op je bestemming er weer uit halen.

    Wat Kennedy space centre betreft.Ik vond het wel wat hebben en al helemaal omdat je zoeits hier in Europa niet hebt.Je kan er echte rakeeten bekijken van binnen en buiten.Je kan een echt stukje maan aanraken,mankarretjes besturen en andere dingen zien.Ook kom je dichtbij de platformen.Het is niet eits wat ik elk jaar zou doen.Maar de enigste keer dat ik er was was in 2000 en dit jaar ga ik er weer heen.Ook omdat mijn vriendin en andee reisgenoot er nog nooit geweest zijn.

    Nadeel is dat als je met de bustour mee gaat dat je dan wel een uurtje of 5 bezig bent om alles te zien.Dus als je andere plannen er naast hebt die dag moet je ff kijken wat je voorkeur is.nadeel is ook de warmte en ooral in de bus.Maar het iszeker de moeite waard en he hoort natuurlijk bij Florida.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •