Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Route naar parken: I4 of 192

  1. Top | #1
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Route naar parken: I4 of 192

    Ik vraag me af wat voor ons handiger is om naar de parken te rijden.
    We zitten in Highlands resort aan de 27, en nou weet ik nog (van 2003) dat het dan behoorlijk druk is op de 192.
    Nou is mijn vraag of je net zo makkelijk via de I4 kan rijden, is dat qua reistijd sneller, of misschien zelfs totaal onmogelijk, is dit misschien een tolweg??
    Ik weet wel dat ze toen in 2003 bezig waren met een op/af rit van de 27 naar de I4, dus toen stonden we ook daar een keer best lang stil, maar dat was natuurlijk door de wegwerkzaamheden.

    Groetjes Marja

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    Ik zou de route via de 192 (=volgens Google Maps ook de kortste/snelste route) kiezen en wel om twee redenen:

    1. Het meest westelijke deel van de 192 is niet erg druk, en de laatste jaren ook mooi vernieuwd. De vertraging die daar in het verleden ontstond was meestal vanwege de wegwerkzaamheden. Die vertragingen zul je dus niet meer vaak tegenkomen op die weg.

    2. De route via de 27 South en dan de I4 duurt langer, en is vooral veel saaier. Niets te zien en doen, en ook nog een grote(re) kans op vertragingen aangezien de I4 tegenwoordig bijna altijd erg druk is.

    O ja, nog een derde reden:

    3. Als je de 27 north en 192 neemt kom je nog twee publixen tegen, met een heel kleine omweg net boven de afslag 27 > 192 nog een walmart en nog vele andere winkeltjes. Dus op weg naar Disney of op de weg terug kun je gemakkelijk nog even stoppen en wat versnaperingen of wat dan ook in te slaan.

    Da's mijn mening.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Sanibel's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Big city
    Berichten
    108

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    Ik sluit me volledig aan bij Michael:razz:

  4. Top | #4
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    Dan is onze keuze bij deze dus gemaakt...gewoon de 192 nemen, en zorgen dat er altijd genoeg op de Cc staat voor de terugweg
    Ik weet in ieder geval 1 Publix te vinden, want die was in 2003 toen net geopend, en volgens mij zit er nu (iets de andere kant op van de 27) ook nog een Walmart klopt dit?

  5. Top | #5
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micktomar Bekijk Berichten
    Ik weet in ieder geval 1 Publix te vinden, want die was in 2003 toen net geopend, en volgens mij zit er nu (iets de andere kant op van de 27) ook nog een Walmart klopt dit?
    dat klopt inderdaad, van de 192 de 27 op richting Haines City en na paar honderd meter aan de rechterkant !!

    Groetjes,
    Petra & Pieter
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    Er zit een publix ongeveer 1-2 kilometer noordelijk aan de 27 vanaf het Highlands Reserve, je komt er langs als je richting 192 rijdt. Linkerkant. De volgende zit aan de 192, vlak na dat je daarop bent gekomen vanaf de 192. Ook weer aan de linkerkant.

    Alles gezien vanuit de "heenweg", van Highlands Reserve richting Disney.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    Jeetje zeg, wat een snelle service=D>, nou, we hoeven ons in ieder geval niet te vervelen.
    Die Walmart, is dat een beetje een grote?, ik ben eigenlijk alleen bekend met die achter dat kasteel (is dat Knights??), en daar liepen we toen al met open mond...

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    Mwoh...ik denk dat ik me daar wel kan vermaken ....\\/
    Ik zal de laatste 2 maanden nog maar even flink doorsparen:razz:

  10. Top | #10
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Via de I4 of de 192 ?

    De publix waarover jullie het hebben zit op de hoek van Sandmine Road en route 27. Ik ga volgende week naar WestRidge dat daar ook heel vlakbij is gelegen.
    Ik heb ook zitten dubben of ik over de 192 en 27south ga, of toch maar via de 417 en I-4 west tot aan exit 55 en dan via 27 north. Als ik in m'n huurauto stap zal het pak 'm beet een uurtje of 10 's avonds zijn, en dan verwacht ik eigenlijk weinig strubbelingen op de I-4. Of vergis ik me Michael?
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •