Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 85 van de 86 EersteEerste ... 357583848586 LaatsteLaatste
Resultaten 841 tot 850 van de 851

Onderwerp: Auto huren (2008-2009)

  1. Top | #841
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk Berichten
    Ik ga het verhaal hier niet uit de doeken doen, maar probleem was wel degelijk de tussenpersoon, dus Connections, die niks geregeld hadden voor ons en onbereikbaar waren toen de problemen zich stelden.
    Gezien de dankbare reactie heb ik er alleen nog behoefte aan om te zeggen dat het niet netjes is om hier bedrijven die goed bekend staan, zwart te maken. Een opmerking daarover is niet kleinerend, maar wijst je op de regels van wellevendheid die we hier over het algemeen in acht nemen.



  2. Top | #842
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk Berichten
    Ik ga het verhaal hier niet uit de doeken doen
    Noem het dan ook niet Want als jij schrijft 'het was een hel' dan roept dat toch vragen op...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #843
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    18

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Noem het dan ook niet Want als jij schrijft 'het was een hel' dan roept dat toch vragen op...
    ik gaf het alleen maar mee om te kaderen waarom ik eraan denk om het lokaal pas te regelen. Kort samengevat, want nieuwsgierigheid moet gevoed worden:razz::
    auto maand op voorhand geregeld via Connections. Week voor vertrek pick-up plaats moeten veranderen. Geen nieuwe vouchers gekregen met aangepaste pick-up plaats. Ook niet na herhaaldelijk bellen naar klantendienst. Uiteindelijk gaven ze me de belofte dat de vouchers in mijn mailbox zouden zitten eens ik in de US toe zou toekomen. Natuurlijk geen vouchers te zien bij aankomst... Trachten te bellen, maar door tijdsverschil niemand bereikbaar. Toch op het pick-moment naar Avis gegaan. die konden geen enkele reservering van me terugvinden, enkel eentje die geannuleerd was... Het enige dat ze konden doen, was een nieuwe boeking maken.
    (Die boeking was meer dan 100$ goedkoper dan via Connections, ook hier was alles inbegrepen).

    In België toegekomen, heel veel problemen met Connections. Tegen hun belofte in was de ene auto dubbel gecharged op onze creditcard. Eén keer Avis-tarief, één keer Connections-tarief. Connections heeft na héél veel moeite hun bedrag terug betaald, maar niet alles. Het verschil tussen de Avis -prijs en 'hun' prijs hebben ze gehouden. Zogenaamd omdat Avis ons een te goedkoop tarief had gegeven.

    Als er een goede service en toelichting was geweest, had ik het misschien nog kunnen aanvaarden. Nu was het echter zo, dat we moesten smeken om een woordje uitleg.
    Het was echt niet leuk en heeft onze vakantie voor een stuk verpest.

    De ervaring met het lokale Avis-filiaal was overigens heel positief en aangenaam...

    Een bijkomend probleem is dat we geen vaste aankomstdatum hebben (flexibele vliegtickets via familielid die bij Delta werkt, we kunnen mee obv beschikbaarheid. 90% zeker dat we op de vlucht van onze keuze kunnen, maar zeker zijn we niet). Dat, samen met de slechte ervaring van vorig jaar en de goede ervaring met lokale Avis, maakt ook dat ik wil bekijken om lokaal te huren.
    Iedereen zegt idd van vooraf te boeken, maar ik vind nergens echt ervaringen terug waarin beschreven wordt, wat de problemen zijn, als je dan toch lokaal pas huurt...

    Edit: zie nu pas de reactie van Teleton. Als dit ongepast is, mag het verwijderd worden van mij. Teleton, sorry voor mijn reactie, was ongepast & beetje hormonaal emotioneel :wink:
    Laatst gewijzigd door Katrientje; 28-12-09 om 11:41.

  4. Top | #844
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk Berichten
    Edit: zie nu pas de reactie van Teleton. Als dit ongepast is, mag het verwijderd worden van mij. Teleton, sorry voor mijn reactie, was ongepast & beetje hormonaal emotioneel :wink:

    Oh, dan geeft het niet..... We kunnen hier wel tegen een stootje! Back on topic: de reden waarom je hier geen negatieve reacties over ter plekke huren leest is dat het nauwelijks wordt gedaan. Het verhuursysteem in de VS is afgestemd op de manier waarop de autoverzekeringen worden afgesloten. Dat verschilt nogal van 'ons' systeem. Daarom hebben de verhuurmaatschappijen speciaal voor 'ons' paketten samengesteld. Vroeger, toen we nog met de paardentram gingen, reed half hurend Europa daar onverzekerd rond omdat ze het goedkoopste tarief, zonder verzekeringen, kozen.

    Verder zijn de tarieven die je vanuit Europa betaalt, aanzienlijk lager dan die ter plekke worden gehanteerd. Al sluit ik niet uit dat je incidenteel misschien wel een aardige aanbieding kunt scoren. Maar wie heeft er nu zin om daar de verhuurders af te struinen op zoek naar een koopje als je dit vooraf allemaal prima kunt regelen?

    Een weekje Alamo midsize car in Florida komt op een 1150 dollar ter plekke. Vergelijk dat maar met de aanbieders hier. Problemen zijn niet echt te verwachten als je toch ter plekke huurt, maar je moet wel goed weten wat je doet en daar moet je het e.e.a. van te voren over bestuderen. Je moet iig begrijpen wat de CDW (collision Damage Waiver) en de EP (Extended Protection ) inhoudt voor je beslist waar je voor kiest.

    De administratieve problemen die je hebt gehad bij Connections zijn sneu, maar dat komt nu eenmaal incidenteel voor. Jammer dat er misverstand op misverstand is gestapeld. Bij USAreisen.de kan je op de site tot vier dagen voor vertrek boeken. Bij Alamo, direct op de nl site nog voor morgen. Last minutes mutaties in een boeking kunnen bij iedere tussenpersoon risico's opleveren. Ik zou de situatie telefonisch voorleggen en vragen of er een oplossing voor jullie situatie is.



  5. Top | #845
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    18

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Bij USAreisen.de kan je op de site tot vier dagen voor vertrek boeken. Bij Alamo, direct op de nl site nog voor morgen. Last minutes mutaties in een boeking kunnen bij iedere tussenpersoon risico's opleveren. Ik zou de situatie telefonisch voorleggen en vragen of er een oplossing voor jullie situatie is.
    Dat is heel erg interessant! enkele dagen vooraf weten we 99.9% zeker dat we op de vlucht kunnen en kunnen we dus nog online boeken. Vermoed dat dit voor ons de beste optie is...
    Tnx!

  6. Top | #846
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Last minutes mutaties in een boeking kunnen bij iedere tussenpersoon risico's opleveren. Ik zou de situatie telefonisch voorleggen en vragen of er een oplossing voor jullie situatie is.
    Kan hier over meepraten. Wij dachten ook slim te zijn door Last Minute onze ophaal-locatie van JFK naar een locatie in New York zelf te veranderen.
    Dat was dus ook niet goed doorgekomen. We hebben daar ter plaatse nog mobiel moeten bellen met FTI. Uiteindelijk wel weer goed gekomen maar handig was anders. Doen wij dus ook nooit meer
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #847
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Bij usareisen.de kan je volgens mij telefonisch nog wel tot een dag van te voren (en misschien zelfs wel op de dag zelf) telefonisch boeken, wij hebben in ieder geval dag van te voren daar wel eens geboekt. Moesten toen nog wel bevestiging van ze krijgen, omdat zij het ook weer moesten laten bevestigen, maar is allemaal goedgekomen.

    Ook ik heb wel eens (heeeeeel lang geleden) lokaal gehuurd, en kostte me toen veel geld (door alle extra pakketten) en veel onzekerheid omdat ik toen niet precies wist wat ik wel en niet nodig had, en je dus maar 'alles' doet (misschien wel teveel) en dus ook een beetje 'gepakt' voelt. Vandaar ook mijn advies, precies eigenlijk zoals Teleton het verwoord, om lekker alles via Europa te regelen. Zijn speciale tarieven met alle noodzakelijke verzekeringen, en tegen een schappelijke prijs.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  8. Top | #848
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Auto huren 2009 #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk Berichten
    Dit keer heb ik me voorgenomen om het als volgt te doen:
    Auto uitzoeken op Atlanta Int'l Airport, ter plaatse kijken welke het interessantste is (wel op voorhand al aan aantal firma's doorlichten). Haalbaar?
    Dit is op zich wel haalbaar maar niet aan te bevelen. Een auto lokaal huren is alleen interessant voor personen die een Amerikaanse autoverzekering hebben. Sommige van deze verzekeringen laten het namelijk toe om de verzekering voor de eigen auto te gebruiken voor de huurauto. Op die manier kun je de verzekeringskosten van de huurauto uitsparen. In jouw geval kan dat niet. De praktijk wijst dan uit dat je 99 van de 100 keer duurder uit bent indien je lokaal huurt. Als ik jou was zou ik gewoon bij Avis of Hertz met de betaal later optie boeken. Op die manier kun je altijd de aanvangs- en einddatum van de autohuur wijzigen. Mogelijk dat andere verhuurbedrijven deze optie ook hebben maar, daar heb ik geen ervaring mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk Berichten
    Welk type nemen we best voor 2 volwassenen en 2 koffers? (dacht aan Compact of Mid-size)
    Gezien de afstanden die jij wilt gaan rijden zou ik een zo comfortabel mogelijke auto nemen. Minimaal een mid-size maar bij voorkeur een full-size. Het prijsverschil is over het algemeen niet zo heel erg groot maar het verschil in comfort wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk Berichten
    Waar moeten we op letten qua verzekering? (dacht dat daar het addertje zit als je lokaal huurt, dat je niet verzekerd zou zijn naar Belgische normen?)
    Je moet minimaal de basis verzekering (LDW/CDW) en de aanvullende verzekering (ALI/EP) nemen. Al het overige is in mijn ogen overbodig.

  9. Top | #849
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Verlaagde prijzen bij Alamo.nl

    Raar, via Alamo.nl moet ik voor 2 weken in mei meer dan 400 euro aftikken voor een full size car, terwijl ik vorige week via Alamo.com die auto gereserveerd heb voor 504 euro, omgerekend 350 euro, zelfde voorwaarden.

  10. Top | #850
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    31

    Standaard Re: Verlaagde prijzen bij Alamo.nl

    Wij hebben bij uscarhire.co.uk een mid size auto(alamo) gehuurd.
    Periode: 29 juli t/m 19 augustus(28 dagen). Ophalen Miami airport.
    Silver option dwz. een tank benzine bij afevering betalen, leeg terug, alle verzekeringen, 2 bestuurders.
    Prijs: 557 pond omgerekend ongeveer 630 euro.
    Wij vinden dit een goede deal.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •