Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 27 van de 86 EersteEerste ... 1725262728293777 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 851

Onderwerp: Auto huren (2008-2009)

  1. Top | #261

    Standaard Re: Auto huren

    Ik heb de raad van Teleton opgevolgd en gisteravond via de Duitse site een auto gehuurd. Het vooraf boeken scheelt inderdaad een boel dollars. Bovendien viel mij op dat als je de huurprijs berekent op de site van bijvoorbeeld Alamo men daar voor een niet volledige huurweek per dag een prijs berekent die, vermenigvuldigd met 7, een veel hogere offerte oplevert dan in het geval je gewoon een volledige week boekt. Opletten dus. Bedankt Knaapje voor de tip met het afdekzeil. Gaan we zeker doen!!

  2. Top | #262
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nostradamus Bekijk Berichten
    Bedankt Knaapje voor de tip met het afdekzeil. Gaan we zeker doen!!
    Ook een optie is om voor een paar dollar een zwart laken te kopen bij de Wallmart.
    Werkte perfect voor ons en zit nu standaard in de koffer.

    Daar kun je overigens voor weinig geld ook spuitbussen zwarte lak kopen, voor als de auto niet in de gewenste kleur te vinden is :mrgreen:.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #263
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Auto huren

    Hallo Stoof;
    Wij doen het volgende.
    Als wij een reis naar Florida boeken,boeken wij tegelijk in het reisbureau een wagen bij,eigenlijk ziet dat er als volgt uit;vlucht+hotel+auto.
    Dan als we onze reis betaald hebben en de wagen kozen krijgen wij "vouchers" en onze vlucht tickets.Eens terplaatse gaat alles op wieltjes.
    Een auto huren buiten het reisbureau is altijd een dubbeltje op zijn kant,wij zouden dat nooit doen,alles ineens boeken en je weet niet van het gemak.
    Doorgaans boeken wij bij Neckermann of Thomas Cook.
    In het verleden hebben wij nog geboekt bij Rabobank met Hotelplan,ook aan te raden,doen ook alles.
    Kies een Gold formule,dan ben je 100% verzekert,doen wij ook altijd.Voor een tweede chauffeur boven de 25 jaar zal je even dienen te informeren,dat is iets anders(meerprijs)

    mvg
    Harley,Belgie
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-12-08 om 17:11. Reden: full quote eruit

  4. Top | #264
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto huren

    Onze ervaring is toch anders. Los boeken is goedkoper en net zo handig. Je krijgt van je vlucht een e-ticket en voor je auto een Voucher. Of je reisburo die nu voor je regelt of dat je het zelf doet - je krijgt uiteindelijk dezelfde papieren. Maar ja, het is maar net waar je je prettig bij voelt. Bij ons gaat los boeken al jaren goed
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #265
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    Een auto huren buiten het reisbureau is altijd een dubbeltje op zijn kant,wij zouden dat nooit doen,alles ineens boeken en je weet niet van het gemak.
    Als ik het goed begrijp, zou je het zelf nooit doen. Dat is jouw mening, prima.

    Feit is echter dat je voor het huren van een auto terecht kunt bij verschillende verhuurbedrijven. Verhuur vindt plaats direct bij deze bedrijven (Alamo, Avis, National etc) of via een reisbureau of broker. Voor één en dezelfde auto van Alamo in een bepaalde categorie, betaal je bij de verschillende partijen (zoals Thomas Crook en Neckermann) verschillende bedragen.

    Bij de verschillende verhuurbedrijven kan je het eigen risico voor schade afkopen door middel van een waiver. Het is goed om te weten dat dit geen verzekering is, zoals wij die hier kennen. Verder komen er bij de verhuur diverse andere kosten. Verhuurbedrijven stellen je in de gelegenheid om alle noodzakelijke kosten, van de waiver tot een volle tank benzine toe, vooraf te betalen. Je hoeft dan bij het ophaeln van de auto, niet meer te onderhandelen over de bedragen. Bij Alamo heet dit een Gold-pakket, andere verhuurders hanteren andere namen. In dit Gold pakket zit bijvoorbeeld ook de toeslag voor extra bestuurders boven de 25 jaar.

    Voor forumleden die nog niet goed bekend zijn met de procedure rond de autohuur heb ik maar één tip: Lees eens wat topics over dit onderwerp op dit forum. Ga vervolgens naar de site van de verhuurmaatschappij van jouw keuze om de voorwaarden te lezen. Vergelijk daarna de prijzen bij de verschillende aanbieders. Zonodig kan je andere ervaringsdeskundigen raadplegen. Per slot van rekening is niet iedereen de Engelse of Duitse taal machtig en dan staan er altijd wel een paar forumleden klaar om te helpen. Keuzes maak je echter zelf.

    Wanneer je minder aan gemak hecht, kan je de losse componenten van een reis prima afzonderlijk boeken. Je praat dan niet over een paar tientjes voordeel, maar dit kan tot honderden euro's oplopen, afhankelijk van de lengte van je vakantie. Niks geen dubbeltje op zijn kant, helemaal niet moeilijker, ter plaatse loopt alles namelijk op dezelfde wieltjes.......



  6. Top | #266
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Auto huren

    Helemaal met je verhaal eens Teleton.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    Kies een Gold formule,dan ben je 100% verzekert,doen wij ook altijd.Voor een tweede chauffeur boven de 25 jaar zal je even dienen te informeren,dat is iets anders(meerprijs)
    Bij Alamo Gold is een tweede chauffeur boven de 25 jaar gratis inbegrepen in de huurprijs.

  7. Top | #267
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Auto huren

    Maar het is wel goed advies om bij een reisbureau te informeren als je aan het kijken bent naar een goede deal voor een huurauto. Wij hebben een paar keer via Hotelplan bij Hertz heel goedkoop kunnen huren. Nu is de laatste jaren onze ervaring dat USAReisen echt de goedkoopste is voor het type auto dat wij altijd huren maar het kan nooit kwaad om eens wat van die reisgidsen te checken.

  8. Top | #268
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Auto huren

    Hallo,
    Mijn zus werkt als kantoorhoofd voor het reisbureau Neckermann hier bij ons in de streek. Dankzij haar kunnen wij genieten van een korting van 7%, niet onaardig. Toch hebben we dit jaar beslist om alles zelf los te boeken. Zowel vlucht, als hotel en auto. Wij hebben vlucht en hotel bij ebookers geboekt en onze auto natuurlijk bij onze Duitse vrienden. Het totale verschil komt op meer dan 500€, dat vind ik toch wel de moeite om zelf eens een paar opzoekingen via het internet te doen.
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  9. Top | #269
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Auto huren

    Ach een ieder moet doen waar ze zich zelf het prettigst bij voelen. Zelf vindt ik het uitzoeken en in elkaar puzzelen van een vakantie al een belangrijk deel van de (voor)pret.

    Ik kijk hierbij wel altijd naar allerlei manieren van boeken, kies ook zeker niet altijd de allergoedkoopste maar voor een mengelijk van goed gevoel en goede prijs.

    Ben er in de afgelopen jaren wel van overtuigd geraakt dat het zelf boeken van alle onderdelen goedkoper is en de meeste keus bied. Aan SGR heb je dan helaas niet zoveel aangezien alleen complete vakanties zijn gedekt. Die onzekerheid neem ik dan ook maar voor lief.

  10. Top | #270
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    41

    Standaard Re: Auto huren

    Ik heb nog een vraagje.

    Zitten in de meeste auto's in USA wel een aansteker?
    Want daar gaat mijn tomtom in voor de stroom.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •