Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Even voorstellen: Scheveninger

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Scheveninger

    Onze allereerste reis naar Florida was in 1992 en sindsdien zijn wij, Cor en Irene, er zo aan verknocht geraakt, dat wij er inmiddels ook een huis hebben gekocht. Dat staat in Davenport, niet ver van Orlando. Wij gaan daar 2 keer per jaar naartoe, meestal in mei en oktober. Inmiddels hebben wij al heel veel gezien in Florida, maar vinden het leuk om via dit forum toch op de hoogte te blijven van nieuwtjes. En misschien ook om tips te geven? Wie weet...

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    hoi scheveninger,ik zie dat je een huis heb in davenport.wij gaan in juli voor de 1e keer naar amerika,en wij hebben een villa gehuurd in davenport area,nu zou ik graag willen weten,of je daar of in orlando zelf leuk kan shoppen,ben ook speciaal op zoek naar uggs laarzen voor mijn 2 tienerdochters.en ligt davenport een beetje centraal voor de disney parken en sea world enzo.mischien weet je ook leuke eettentjes daar,want gegeten moet er ook worden,en als je mischien zelf nog andere tips voor me heb hoor ik ze graag.
    groetjes diana

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    Eén tip heb ik direct al voor je, maar die heeft meer met de leesbaarheid van je bericht te maken. In dit topic staat daar meer over.

    Davenport ligt niet echt centraal t.o.v. de parken die je noemt. Disney is een 20 tot 30 minuten rijden en voor Seaworld (of Universal)moet je nog een klein half uurtje verder, al naar gelang de drukte uiteraard.

    Tussen Davenport en Disney vindt je wel tientallen restaurants, supermarkten en winkels, vooral van het souvenirsoort, dus aan voedsel en shoppen geen gebrek. Cracker Barrel's, Outback, Houlihans, Fridays en nog een paar zijn onze favorieten. In dit topic vindt je meer.

    Voor de Uggs moet je wat verder, bijvoorbeeld de Florida Mall, maar daar is ook al weer een heel boek over geschreven, wat je kunt vinden in dit topic.
    En in dit topic vindt je veel info over de shopping malls
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    Metendiana, ik zag dat er al gereageerd was op jouw bericht. Maar toch wil ik nog even wat kwijt. Davenport is een zeer langgerekte plaats en het ligt er helemaal aan waar je precies zit t.o.v. de parken. Maar naar Amerikaanse maatstaven is het best dichtbij. Vergeet ook Downtown Disney niet, wat gratis toegankelijk is.
    Nog wat favoriete restaurants, die voornamelijk op de weg met het nummer 192 liggen, Carrabba's voor heerlijk Italiaans eten, Longhorn voor een sappige steak en voor de visliefhebber is er Fishbone. Maar ook bij de keten Chili's kun je voor een redelijke prijs goed eten.
    In ieder geval heel heel plezier in Florida.

  5. Top | #5
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    Shoot, helemaal vergeten, die twee restaurants (Longhorns en Carrabba's) terwijl we er eenpaar weken geleden nog heerlijk gegeten hebben.

    Van de eerste is een nieuw filiaal geopend (of dat gaat zeer binnenkort gebeuren) aan de 192, halverwege Disney en Davenport, bij de gloednieuwe Target op het "plein".

    En metendiana, je kunt ook een boel uitvinden als je de (en mijn o.a.) reisverslagen doorspit. Daar staat veel over Orlando en omgeving, en de parken, winkels en restaurants.

    Ook op deze site kun je veel vinden, met name over de genoemde US192, de weg tussen Disney en Davenport, en de andere kant op.
    En de getoonde kaartjes op die site zijn erg handig als je wat zoekt, met de Milemarkers.

    Maar we breken nu wel erg in op het voorstellingstopic van Scheveninger, sorry hoor.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    hoi ben erg blij met alle tips van julie hoor,ik heb zo te zien nog flink wat te lezen op dit forum,maar wel leuk hoor en spannend al die voorpret.ben geloof ik ook al besmet met het floridavirus hahaha.bedankkktttt
    groetjes diana

  7. Top | #7

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    Ta 2 Gerrit, het maakt allemaal niets uit dat je inbreekt op onze voorstelling. Hoe meer en gezegd wordt, hoe meer dit gewaardeerd wordt door alle Florida-gangers.
    We hebben intussen al een heleboel reisverslagen gelezen, waardoor onze ogen een beetje op steeltjes staan, maar allemaal heel geweldig en zo bekend.
    Tussen haakjes, nooit geweten dat er binnen nog een mogelijkheid was tot roken op Schiphol, dus die tip heb ik opgeslagen! Dank hiervoor!

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    hoi scheveninger,ik zie dat bij jou bericht staat dat je ergens binnen op schiphol nog mag roken,kan je mij mischien vertellen waar dat is,want dat is mijn enige probleem wat ik heb om te vliegen,en nu ik toch bezig ben,weet je mischien of je op washington,want daar hebben wij een tussenstop,ook ergens een rookruimte heb.
    groetjes diana

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    Op Washington (IAD) heb je 4 rookhollen...

    Dus daar kun je paffen naar hartelust... :lol: :lol: :lol:

    Kijk hier maar eens... even zoeken naar "smoking lounge"

    http://www.metwashairports.com/_/file/_/iadterm.pdf
    Laatst gewijzigd door corrus; 25-03-09 om 23:11.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Re: Even voorstellen: Scheveninger

    weet je mischien waar die ongeveer bij in de buurt zitten,want ik heb begrepen dat het een grote luchthaven is,ben trouwens wel erg blij met dit bericht hoor,ben nogal verslaafd vandaar en natuurlijk erg zenuwachtig voor onze 1e florida reis.
    groetjes diana



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •