Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    Stel, na twee USA reizen in het NW van de USA wil je, in 2010, naar het Oosten. Je hebt 20-23 dagen tot je beschikking en wilt van Niagara Falls naar Miami en wellicht zelfs nog (met de boot) oversteken naar de Bahama's voor een paar dagen zon/strand. Natuurlijk wil je New York en Washington zien maar ook natuur mag niet ontbreken dus het NP Everglades wordt bezocht. Afgezien van wat rustdagen is een gemiddelde dagafstand van 2-400 km geen punt. Wat is dan de "ideale" route ? Natuurlijk, die is voor iedereen verschillend maar goede tips zijn van harte welkom !!
    Laatst gewijzigd door diggel; 17-03-09 om 22:28.

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: 2010

    Hoi,

    Goed vooruitzicht om 2010 naar het oosten te gaan.

    Ik zelf zou naar NY vliegen en bezoeken, auto huren dan naar niagara falls en washington DC gaan.

    Vervolgens zou ik ivm reistijd/afstand naar Orlando vliegen en vervolgens daar een auto huren. zodoende heb je meer tijd om Florida te bezoeken.

    Let op: Florida is to much om alles te bezoeken.

    Veel plezier met de reisplanning.

    Susie One

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: 2010

    Zelf zou ik de keuze maken om enkel noord-oost te bezoeken. Dan heb je ook echt de tijd om iets te bezoeken. Zat leuke dingen te doen in die hoek.

    Beide combineren betekent dat je beide half doet.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4

    Standaard Re: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    Mee eens maar hoe kan je uberhaupt een USA-staat "heel" doen. Het blijft, hoe intens ook je bezoek is, altijd bij "indrukken" en daarvan willen we er altijd zoveel mogelijk opdoen. De wereld is groot, de tijd beperkt
    :razz:

  5. Top | #5
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    Zo ben ik ooit met een rondreis door Florida begonnen, van alles een beetje gezien. En dat "beetje" was voor mij voldoende om vervolgens te beslissen dat / wat ik uitgebreider wilde gaan zien. En heb dat inmiddels gedaan, meerdere keren.

    Zo'n rondreis kan dus ook heel goed een aanzet zijn voor meer, veel meer!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #6

    Standaard Re: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    Helemaal mee eens, Michael, en soms blijft het gewoon bij heel veel indrukken maar die leveren dan wel weer enorm veel mooie herinneringen op want, zoals gezegd, er is zoveel moois te zien en zo weinig tijd om dat allemaal te doen. Totop heden bevielen de rondreizen ons uitstekend zoals je op onze Reisverslag pagina kan lezen. Natuurlijk moet je wel eens dingen overslaan of ben je ergens korter dan zou kunnen maar daar staat dan weer zoveel ander moois tegenover dus : Wat mag je vooral niet missen als je van Niagara naar Miami gaat ?

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    In 2005 heb ik drie weken Florida gedaan, één week Orlando en twee weken rondtrekken. Zodoende heb ik het meeste (toeristische) in Florida goed gezien en niet altijd in racetempo.

    In 2008 ben ik twee weken geweest naar steden in het oosten NY, Boston, Washington, Baltimore en Philly. Wanneer je dan ook nog naar Niagara Falls (ga wel aan de Canadese kant zitten) wil en nog wat natuur wil bekijken dan zit je toch al aan zo'n drie weken vakantie.

    Mijn advies is om dit echt op te splitsen en bezoek als het kan ook Toronto. Erg leuke stad.

    Dit jaar ga ik via Chicago naar Orlando toe. Kost niks extra met de stopover, misschien is zoiets ook een optie voor jou om stedentrip te combineren met bezoek aan Florida.

    PS: U bent ook bij Best Western Shore Cliff Lodge geweest in Pismo Beach, CA zag ik op de website. Geweldige lokatie van een hotel al zeg ik het zelf!
    Laatst gewijzigd door Milco; 19-03-09 om 10:32.

  8. Top | #8

    Standaard Re: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    Ha Milco,

    Pismo Beach was een van de mooiste overnachtingen op (al) onze trip(s)
    Dank voor de tips !

  9. Top | #9
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    Als je dan inderdaad besluit om van Niagara Falls naar Miami te rijden, dan mag je onderweg absoluut de Great Smokey Mountains niet voorbijrijden. En ook het Shenandoah NP is een absolute aanrader. Maar natuurlijk zoals je zelf al aangaf, Washington DC met al zijn historie.

    Wij zelf gaan van de zomer vanaf Washington naar Orlando en rijden via de plaatsen Williamsburg in Virginia, Dunn in North Carolina, Charleston in South Carolina, Savannah in Georgia om uiteindelijk in Orlando te eindigen. Wij wilden graag wat van de tijd van de slavernij terugzien, vandaar deze keuze. Het is dus afhankelijk van waar je naar op zoek bent welke route je kiest.

    Groetjes,

    Bianca

    PS Ook wij vinden het Best Western Shore Cliff hotel in Pismo Beach het hotel met het mooiste uitzicht. Wij hebben daar in 1998 overnacht.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010

    De vooruitzichten zien er goed uit. Lees het reisverslag van A3 maar eens die hebben dezelfde tour gedaan.

    grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •