Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Reviews

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Reviews

    Dit forum bevat een schat aan informatie, maar juist daardoor is het soms voor een nieuwkomer of minder-vaak-komer wat lastiger om juiste, objectieve informatie te vinden. Er staan veel berichten over onze ervaringen met reisorganisaties, vliegmaatschappijen, verhuurders, hotels, restaurants, etc. Maar het vergt veel zoek- en leeswerk om een goed beeld te krijgen van een dienstverlener. Sommige mensen zijn zo tevreden over een bepaalde maatschappij, dat ze in elk topic daarover (bij wijze van spreken) uitweiden; als er dan in een topic van tientallen pagina's meermalen door hetzelfde forumlid een positieve, danwel negatieve ervaring wordt geplaatst, vergt het een goed lezer om dit als 1 ervaring te zien.

    Nu de suggestie: maak een sectie waar forumleden een formele review van een maatschappij kunnen geven. 1 review per lid per subject toegestaan. Vervolgens wordt per maatschappij een gemiddelde score gegeven, waarbij je per review ook nog vrije tekst kunt toevoegen die eventueel een toelichting geeft op de score. Een beetje zoals sites als Kieskeurig een produkt reviewen. Eventueel kan er per review nog een lijstje met links naar topics over betreffende maatschappij worden geplaatst.

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reviews

    Leuk idee. Maar om er echt een waarde aan te hangen dient er denk ik veel meer informatie verzameld te worden. Zie bijvoorbeeld de review-pagina van Tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/UserRevie...d_Holland.html
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Reviews

    Ik zat inderdaad ook te denken aan een deel score op vooraf gedefinieerde criteria (algemeen: algehele score, prijs, service, bereikbaarheid, etc. en afhankelijk van de categorie ook nog criteria als stiptheid, kwaliteit van de maaltijden, stoelen (vliegmaatschappijen), locatie, hygiëne (hotels), etc. etc.) en een deel "vrije tekst"

  4. Top | #4
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: Reviews

    Helaas is het zo dat niet alle informatie voor iedereen even makkelijk te vinden is. Dat is ook een beetje inherent aan een forum. Op zich is het een leuk idee om een aparte review sectie te maken. Ben het met Njit eens dat je het dan wel goed moet doen. Ik ben bang dat we echter niet de tijd en de middelen hebben om een goede "bedrijven-review" op te zetten en te onderhouden voor het forum.

    Daarnaast speelt er nog iets mee en dat is de aansprakelijkheid van het forum. Als er negatieve reviews worden geplaatst van bedrijven dan bestaat de kans dat het forum (eigenlijk mijn persoon) wordt aangeklaagd door dat bedrijf. En dan kunnen we in een situatie terecht komen zoals die zich vorige week heeft afgespeeld bij een forum. Zie ook: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=857555 Dat wil ik uiteraard ten alle tijden voorkomen. Door grootschalig een bedrijven-review op te zetten wordt de kans op een rechtzaak wel groter.

    We hebben daarom besloten om hier op dit moment niet aan te beginnen. Helaas.

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reviews

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel Bekijk Berichten
    Als er negatieve reviews worden geplaatst van bedrijven dan bestaat de kans dat het forum (eigenlijk mijn persoon) wordt aangeklaagd door dat bedrijf.
    Wat uiteraard niet betekend dat er nooit iets negatiefs geschreven mag worden op het Forum
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: Reviews

    Uiteraard! Als iemand een slechte ervaring heeft gehad, dan mag dat best geplaatst worden op het forum. Zolang het maar wel objectief is en niet wordt gedaan om een bedrijf zwart te maken.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Reviews

    Het probleem met internetoplichting.nl ging juist over negatieve berichten in een forum, niet in reviews. Maar dat terzijde.

    Ik denk dat bijvoorbeeld Martinair hier voldoende berichten kan vinden die het bedrijf in een negatief licht stellen, maar niet al te objectief zijn. Niet dat ik denk dat ze dat zullen doen. Ik denk overigens ook dat het vonnis tegen internetoplichting.nl in hoger beroep geen stand zal houden, maar dat is weer een geheel nieuwe discussie.

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reviews

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk Berichten
    Het probleem met internetoplichting.nl ging juist over negatieve berichten in een forum, niet in reviews. Maar dat terzijde.
    Volgens mij is de eigenaar van dit forum er duidelijk in is geweest...

    Dus leg je er maar gewoon bij neer...

    Alea Acta Est!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel Bekijk Berichten
    We hebben daarom besloten om hier op dit moment niet aan te beginnen.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Reviews

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Volgens mij is de eigenaar van dit forum er duidelijk in is geweest...

    Dus leg je er maar gewoon bij neer...

    Alea Acta Est!
    Dank u. Aegroto dum anima est, spes est.

  10. Top | #10
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reviews

    Sluiten we hier maar mee af:

    Sutor, ne ultra crepidam!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •