Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 64 van de 84 EersteEerste ... 1454626364656674 ... LaatsteLaatste
Resultaten 631 tot 640 van de 835

Onderwerp: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

  1. Top | #631
    Regelmatige Bezoeker Myrthle's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Berichten
    22

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Sorry Njit

  2. Top | #632

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Heey,
    Ik denk dat het al vaker aangegeven is, maar wat is de goedkoopste manier om aan tickets voor 1 dag te kopen?
    Online, bij de kassa of toch via de AAA?

  3. Top | #633
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    1-daagse tickets valt weinig winst op te behalen. Zou die gewoon bij de kassa halen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #634

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    ah oke, dankje voor je reactie!

  5. Top | #635

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Hallo allemaal!
    Wij (ik en m'n vriend) willen graag volgend jaar naar Orlando, en dan vooral voor wdw (uiteraard ook universal enzo..)
    nu denken wij dat het het handigst is op disney terrein te gaan, aangezien we beide liever geen auto rijden. Heeft iemand ervaring betreft het boeken van zo'n trip? Ik weet dat arke bijvoorbeeld deze reis aanbied, maar dan zitten er geen entree tickets bij voor disney, dus ik gok dat alles los boeken een betere (voordeligere) optie is?!

    ook ben ik nog niet echt over de periode uit, we willen voor minimaal twee weken en ik dacht aan november. Is dit aan te raden qua weer en drukte in de parken?

    Dank voor de antwoorden alvast!

  6. Top | #636
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Daar heb ik aardig wat ervaring mee. Meestal verblijven wij op Disney terrein en huren we geen auto. Heerlijk midden in de Magic! Ik zou zelf niet via Arke boeken. 1. Omdat je waarschijnlijk niet goedkoper uit bent en 2. dan vlieg je met Arke fly en kom je aan op Sanfort en kan je geen gebruik maken van de Magical express.
    Kijk eerst eens op de Disney site zelf. Je kan kiezen voor de English UK en English USA. Op de UK site heb je meestal leuke aanbiedingen met dining plan en tickets er bij op de USA site zijn die aanbiedingen er ook regelmatig maar voor dan verschijnen ze een paar maanden voor de aanbiedingsperiode pas. Gewoon invoeren wat je wil en kijken wat het goedkoopst is. Je kan ook het hotel op de USA site boeken en dan kaartjes los bij bv Attraction tickets direct UK of Ie (die hebben 14 dagen kaartjes voor een mooie prijs). In November wordt het al iets kouder en is het overdag vaak goed te doen maar in de ochtend en avond wat koud (maar ik houd van 30 graden dus....). Ik zou zelf voor september, oktober, april, mei of juni gaan. Wat drukte betreft is November prima te doen. En je moet vooral goed plannen. Disney heeft daar My Disney Experience voor. Je kunt dan via internet vanaf een bepaald moment je Fastpasses en restaurants reserveren. Maar pas op in 1997 ben ik voor het eerst 10 dagen naar WDW geweest en sindsdien ga ik (bijna) ieder jaar (of 2x per jaar) en dat is best een dure en tijdrovende hobby . O ja, de Disney cruises zijn ook erg aan te raden! Succes.

  7. Top | #637
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Hoi Patries,

    Voor een combinatie hotel/tickets kun je eventueel de website van Disneyworld raadplegen : https://disneyworld.disney.go.com

    Of het echt goedkoper is om alles los te boeken durf ik niet te zeggen, je kunt ook een pakketreis boeken en de tickets los doen (vaak heb je 14 dagen tickets voor meerdere parken die voor een redelijke prijs worden verkocht). Het nadeel van, zonder auto, op het terrein van Disney verblijven vind ik dat je eigenlijk niet veel van de omgeving zal kunnen zien. Openbaar vervoer is niet zo uitgebreid als bij ons dus je bent redelijk beperkt maar dat is natuurlijk aan jullie .

    Vanaf oktober is het iets koeler in Florida maar over het algemeen kom je toch nog tussen de 22 en 28 graden uit, niet verkeerd! De parken zijn buiten de schoolvakanties goed te doen, wachttijden zijn meestal minimaal. Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel!

    Groetjes, Monique


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl

  8. Top | #638

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Dank voor de antwoorden tot dusver, er komen vast nog veel meer vragen op ;-)

    Een auto willen we echt liever niet, ben zelf al tweemaal in Orlando geweest buiten de disney magie, in een villa met een familielid( hij regelde alles beide keren, ik was nog redelijk jong ;-))Hij reed toen auto, en het heeft idd veel voordelen.. Maar laten de auto in onze eigen trip toch graag achterwege.

    Er is toch wel een verbinding van disney naar bijvoorbeeld universal of een premium outlet?

    ik neig voor nu erg naar pop of music met 14 dagen entree via de Engelse site, ook ten aanzien van de magic bands willen we wel graag op disney terrein.
    Periode moet ik nog maar even bekijken dan, ik dacht dat het in oktober heel veel regende en het nog orkaanseizoen is vandaar dar ik naar november neig
    Heeft iemand ook enig idee wat je moet uittrekken voor het eten? Wat kost het gemiddeld bij een restaurant?
    En hebben jullie nog tips waar je echt rekening mee moet houden?

  9. Top | #639
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Je kan echt prima zonder auto hoor. Alleen als je iets buiten WDW wil doen (maar waarom zou je dat willen ) dan wordt het iets lastiger. Je kan altijd een taxi nemen of met de bus gaan (die gaan iig vanaf het Ticket and Transportation center). Ook zijn er dagtours te boeken bij bv attractiontickets direct (ook voor de malls).
    Pop of music zijn prima resorts, via de Engelse site zit daar dan geen dining plan bij, dat is vanaf een moderate resort. Maak dan ook eens een berekening voor een moderate resort met (gratis) dining plan, voor soms een paar tientjes meer heb je dan ook het eten er bij. Anders is het misschien goedkoper om in een kortingsperiode via de USA site te boeken en kaartjes via attractiontickets.
    Wat het weer betreft weet je het nooit zeker in Florida. WDW ligt gunstig wat betreft de orkanen, hebben ze over het algemeen weinig last van. Volgens mij is oktober niet echt regenseizoen. Ik vond november net iets te koud (ook regen gehad maar niet overdreven). In september is de temperatuur iig prima maar het kan best aardig wat regenen. Dit jaar was ik er in juli en de week voor wij kwamen heeft het flink geregend en toen wij er waren hebben we heel weinig regen gehad. Het was wel goed heet maar dat vond ik heerlijk ('s morgens al 28 graden en later op de dag nog warmer). In april/mei heb ik prima weer gehad en ook een keer heel veel regen, temperatuur is dan wel weer goed. Januari is wat mij betreft echt te koud. Ben 2of 3x in januari geweest en we hebben echt dagen gehad van max 14 graden. Daarvoor ga ik niet naar Florida.

    Er is veel verschillend eten te krijgen in WDW. Er zijn veel goede en duurdere restaurants en ook veel goede en goedkopere restaurants. Geen golden Coral waar je voor bijna niets een heel buffet hebt. Kijk eens op de verschillende sites van bv allears of wdwinfo. Daar staan alle menu's op en kan je voor jezelf berekenen wat je op een dag ongeveer kwijt zal zijn want dat hangt echt van je smaak en keuze af.

    De beste tip die ik je kan geven is: plannen. Het is super leuk om je goed te verdiepen in alles wat er in WDW te beleven is en je haalt er je voordeel uit. Reserveer zoveel mogelijk restaurants (table service) vooraf zodat je zeker bent van een plek. Maak gebruik van fastpass zodat je nooit langer dan 15 min in de rij hoeft te staan. Lees veel verslagen van andere WDW gangers (bv op het disboard/ wdwinfo). En kijk ook wat er nog meer te doen is buiten de parken (segway tour in fort wilderness, fietsen, kanoën, minigolf etc.). Je hebt er tijd genoeg voor als je 14 dagen gaat. Geniet, laat het op je inwerken en vergeet niet te stoppen en de details te bekijken (smell the roses zoals ze op allears.net zeggen).

    En vragen mag je altijd stellen. Ik ben nooit uitgepraat over WDW! Je kan ook mijn verslagen lezen: http://vanreesdisney2011.blogspot.nl, http://cruizindisney.blogspot.nl, http://washingtontomagic.blogspot.nl Deze verslagen zijn van reizen waarbij we in een Disney resort hebben overnacht.

  10. Top | #640
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Daar ben ik weer , je kunt inderdaad met de bus naar Universal. Volgens mij gaat die vanaf DownTown Disney maar dat kun je waarschijnlijk wel op internet vinden!

    Je kunt in de restaurants goed eten, de kosten hangen een beetje af van waar je gaat eten. Als je voor een buffetrestaurant kiest (zoals Woodgrill) ben je rond de 17 dollar per persoon kwijt inclusief onbeperkt frisdrank. In de reguliere restaurants (TGI Friday's, Carrabba's, Outback) heb je een hoofdgerecht vanaf 10 dollar, je kunt het dus net zo duur maken als je zelf wilt. De restaurants op het Disney terrein zijn wel een stuk duurder.....

    Voor tips kun je eventueel wat blogs gaan lezen, daar vind je een hoop leuke dingen! Veel plezier met de voorpret!!


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •