Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 84 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 835

Onderwerp: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

  1. Top | #31
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Hoi Debbie,

    Als waterpark staat bij ons met stip op 1 : Blizzard Beach!!! Met mega glijbanen, family glijbanen (!!), echt hoor, met z'n 4en in een band.....een geweldig dagje uit. Tip: ga vroeg, dan is er nog genoeg zit/ligplaats, en sleep niet met handdoeken, die kun je daar huren voor $1 per towel en ook een kluisje om je spulletjes op te bergen is te huur.

    Have fun 8) :lol:
    P.S. Rusten???? Dat doe je maar als je weer terug bent!

  2. Top | #32
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Planning? Help!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debbie
    Wij gaan over 2,5 week (28-04 t/m 06-05) naar Florida met 4 volwassenen en 3 kinderen( 12 - 11 - 8 jaar).
    We willen graag een planning voor de vakantie maken om de tijd die we daar hebben zo goed mogelijk te benutten.

    Nou, een planning maken is niet zo heel erg makkelijk.
    We hebben hier op het forum al veel ideeën opgedaan en zo ongeveer besloten wat we willen zien.

    Graag willen we vragen of jullie kunnen helpen met de planning, tips hebben etc.

    Dit zijn de parken die we willen bezoeken:

    - Animal Kingdom
    - Sea World
    - Magic Kingdom
    - MGM Studio's
    - Waterpark (welke is leuk, ook voor de kinderen?)

    Ik denk dat we Sea World het beste in het begin (2e dag?) kunnen bezoeken, ivm de 2e keer gratis, zodat we daar eventueel nog een keer heen kunnen aan het eind van de vakantie.

    Is het ook verstandig (volgens ons wel) om ook een rustdag in te lassen?

    Nou hopelijk kunnen jullie ons helpen.
    Alvast hartelijk bedankt!
    Ik mis bij de parken nog Universal Studios, een park wat je eigenlijk niet mag missen, als je in Orlando zit.
    Denk niet, we gaan al naar MGM, dus Universal zal wel hetzelfde zijn, maar dat is zeker niet zo.
    Bij de waterparken maakt het niet uit of je naar Blizzard Beach of naar Typhoon Lagoon gaat, ze zijn allebei zowel voor volwassenen als voor kinderen top.
    Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Typhoon Lagoon, i.v.m. het gigantische golfslagbad, met golven van meer dan 1,5 meter !!
    Een rustdag is zeker aan te raden, ofschoon je een waterpark natuurlijk ook als rustdag kunt zien.
    Ik weet natuurlijk niet of jullie een hotel of een villa hebben geboekt, in een vlla is het heerlijk om een dagje thuis te blijven, in een hotel zoek je waarschijnlijk eerder een Mall op.
    Ik zou in ieder geval rustig beginnen, de eerste dagen zijn i.v.m. de jetlag voor de kinderen vaak te vermoeiend, waardoor je aan het eind van de avond de vuurwerkshows mist.
    Echt van te voren plannen doe ik nooit, ook al omdat het in Florida ook soms 's-middags ontzettend kan regenen.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad, veel plezier, Eric

  3. Top | #33
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Goede keus! Met kinderen in die leeftijd kun je in die parken goed terecht. In andere parken uiteraard ook, maar voor een eerste keer Florida heb je m.i. goed gekozen.
    Hebben jullie al tickets gekocht? zo niet, dan lijkt het mij verstandig om dat alsnog vooraf te doen. Drie dagen disneyparken en één dag waterpark = 3 daagse Magic Plus ticket (3 dagen 1 park = niet "hoppen" + 2 keer keuze uit waterparken, WWoS, Quest of Pleasure Island.)
    Voor Seaworldtickets kun je goed ergens ter plaatse terecht. En inderdaad meteen na binnenkomst even de extra dag entree halen, links na de entree bij guest services. Daar maken ze een fotootje en krijg je een entreebewijs voor de 2e dag mee. Wel binnen een week gebruiken!

    Rustdag? Als je daar behoefte aan hebt, gewoon doen. Thuis uitrusten kan ook nog altijd, maar je wilt toch ook tijdens je vakantie een goed gevoel houden. Gezien de grote groep (7) kan het best eens gebeuren dat er iemand een dag geen zin heeft. Ga dan voorla niet alkaar op zitten jutten dat je "moet". Zeker als je een huis hebt gehuurd is het ook wel lekker om een dagje van je huis en zwembad te genieten

    Veel plezier.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #34
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    18

    Standaard

    Hoi Debbie,

    Ik weet natuurlijk niet als of jullie 2,5 week alleen naar Orlando gaan of ook rond gaan reizen natuurlijk, maar als jullie 2,5 week in Orlando blijven zou ik zeker even een rustdagje inlassen.
    Ben je er maar een paar dagen, dan zou ik doorgaan en eventueel in Tampa of Miami lekker relaxen aan het strand ofzo.

    Wel moet ik Eric gelijk geven, waarom in hemelsnaam niet naar Universal studio's?????? Jullie weten niet wat jullie gaan missen.

    Ik ben zelf weer net terug, en ja, zeker Universal studio's was weer geweldig. Beide parken van Universal overigens! Shrek 4D en Revenge of the Mummy, echt toppers, en vooral Shrek erg lachen

    Als ik je een persoonlijk advies mag geven, dan zou ik Animal Kingdom omruilen voor een dagje Universal studio's!

    Gaan jullie meerdere dagen dan zou ik ook naar Island of Adventure gaan (2e park van Universal).

    Gaan jullie dus meerdere dagen dan zou ik eens kijken of een Flexticket niet een goed plan is. Hiermee kun je in 14 dagen onbeperkt Seaworld, Universal studio's, Island of Adventure, Bush Gardens (Tampa) en Wet 'n Wild (Ook een gaaf waterpark, alleen niet met een thema) bezoeken. Scheelt weer wat dollars.....

    Persoonlijk vind ik dus Walt Disney's Animal Kingdom niet zo bijzonder, alhoewel het wel mooi opgezet is. Het is een verkapte dierentuin, en ja, dat hebben we ook in Nederland....Maar ja, dat is mijn mening hoor!!!!!

    Succes met kiezen!!!!!

    GREETZ

  5. Top | #35
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cleverred
    Hoi Debbie,

    Ik weet natuurlijk niet als of jullie 2,5 week alleen naar Orlando gaan of ook rond gaan reizen natuurlijk, maar als jullie 2,5 week in Orlando blijven zou ik zeker even een rustdagje inlassen.
    Ben je er maar een paar dagen, dan zou ik doorgaan en eventueel in Tampa of Miami lekker relaxen aan het strand ofzo.

    Wel moet ik Eric gelijk geven, waarom in hemelsnaam niet naar Universal studio's?????? Jullie weten niet wat jullie gaan missen.

    Ik ben zelf weer net terug, en ja, zeker Universal studio's was weer geweldig. Beide parken van Universal overigens! Shrek 4D en Revenge of the Mummy, echt toppers, en vooral Shrek erg lachen

    Als ik je een persoonlijk advies mag geven, dan zou ik Animal Kingdom omruilen voor een dagje Universal studio's!

    Gaan jullie meerdere dagen dan zou ik ook naar Island of Adventure gaan (2e park van Universal).

    Gaan jullie dus meerdere dagen dan zou ik eens kijken of een Flexticket niet een goed plan is. Hiermee kun je in 14 dagen onbeperkt Seaworld, Universal studio's, Island of Adventure, Bush Gardens (Tampa) en Wet 'n Wild (Ook een gaaf waterpark, alleen niet met een thema) bezoeken. Scheelt weer wat dollars.....

    Persoonlijk vind ik dus Walt Disney's Animal Kingdom niet zo bijzonder, alhoewel het wel mooi opgezet is. Het is een verkapte dierentuin, en ja, dat hebben we ook in Nederland....Maar ja, dat is mijn mening hoor!!!!!

    Succes met kiezen!!!!!

    GREETZ

    Ze gaan over 2,5 week 9 dagen, van 28/4 tot 6/5.
    Dat verandert een en ander.
    Groeten
    Knaapje

  6. Top | #36
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    11

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de reacties! Ontzettend informatief en handig!!

    We gaan idd maar 9 dagen.....
    Ik heb even een globale planning gemaakt kunnen jullie even aangeven of je denkt dat dit allemaal te doen is?

    Welke tickets kunnen we het beste aanschaffen?
    Wat is het beste, vooraf al tickets kopen, of gewoon daar?

    Donderdag 28-04: (aankomst in de namiddag) boodschappen doen etc.
    Vrijdag: Magic Kingdom
    Zaterdag: Sea World
    Zondag: Animal Kingdom
    Maandag: Waterpark + evt. winkelen
    Dinsdag: MGM
    Woensdag: evt. Universal Studio's
    Donderdag: evt. nog een keer Seaworld
    Vrijdag: vlucht terug.

    Hoelang zit je ongeveer in een park, echt de hele dag of heb je sommige parken wel in een halve dag bekeken.
    Is dit een goede planning of zeggen jullie, je kunt beter iets wisselen.
    Heb je nog puf over om na een park een Mall in te gaan?
    Hoelaat moet je maken dat je voor de entree van het park staat?

    Nou, zoals jullie zien weer een hoop vragen.
    Graag jullie reacties!

  7. Top | #37
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debbie
    Bedankt allemaal voor de reacties! Ontzettend informatief en handig!!

    We gaan idd maar 9 dagen.....
    Ik heb even een globale planning gemaakt kunnen jullie even aangeven of je denkt dat dit allemaal te doen is?

    Welke tickets kunnen we het beste aanschaffen?
    Wat is het beste, vooraf al tickets kopen, of gewoon daar?

    **Tickets hier kopen is voordeliger, maar dan zit je wel aan je planning vast, terwijl als je ze daar aanschaft je flexibeler bent.

    Donderdag 28-04: (aankomst in de namiddag) boodschappen doen etc.
    Vrijdag: Magic Kingdom
    Zaterdag: Sea World
    Zondag: Animal Kingdom

    ** Ik persoonlijk zou magic kingdom en Animal Kingdom omwisselen, en wel om twee redenen;
    1: de eerste dag ben je bijna altijd door het tijdsverschil vroeg wakker en vroeg moe. Animal Kingdom is het best in de ochtend en voormiddag, dan zijn de dieren het levendigst. Sowieso gaat het park om een uur of 5 dicht, en je zult merken, dat in het begin om 4 uur de man met de hamer langskomt.
    Magic Kingdom, aan de andere kant, is je langste dag, i.v.m. de parade en het vuurwerk sávonds laat (MOET je beslist zien !!)
    Dus dat kun je beter doen , als je beetje geaclimatiseerd bent.

    Maandag: Waterpark + evt. winkelen
    Dinsdag: MGM
    Woensdag: evt. Universal Studio's
    Donderdag: evt. nog een keer Seaworld
    Vrijdag: vlucht terug.

    Hoelang zit je ongeveer in een park, echt de hele dag of heb je sommige parken wel in een halve dag bekeken.

    * behalve voor Animal Kingdom heb je voor alle parken wel een volle dag nodig, e.v.t Seaworld kun je sávonds nog wat anders plannen.
    Is dit een goede planning of zeggen jullie, je kunt beter iets wisselen.

    Heb je nog puf over om na een park een Mall in te gaan? NEEEEE !!

    Hoelaat moet je maken dat je voor de entree van het park staat?

    ** As early as possible, maar het moet natuurlijk wel een vakantie blijven.

    Nou, zoals jullie zien weer een hoop vragen.
    Graag jullie reacties!
    Met liefde gedaan, Eric

  8. Top | #38
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    18

    Standaard

    Hoi Debbie,

    Kijk aan 9 dagen...Geluksvogels.....

    Wat die planning betreft is toch echt persoonlijk hoor, daar ga ik me niet mee bemoeien, daar waag ik me niet aan.

    Wel vind ik het verstandig om de eerste dag naar Magic Kingdom te gaan. Gewoon voor het gevoel, dat je er echt bent, Walt Disney World, je begrijpt het wel als je het park binnenloopt en naar dat kasteel kijkt.
    Wel zou ik met het bootje naar Magic Kingdom gaan. (je kunt ook met de monorail) Vind ik wat leuker en wat magischer op de een of andere manier.

    Verder zijn het allemaal dag vullende parken, dus niet 2 parken op 1 dag, helemaal niet als je er voor het eerst komt. Wel zijn er natuurlijk dingen die je gezien MOET hebben in bepaalde parken.

    Zoals in Magic Kingdom--> Splash Mountain
    Seaworld--> Show met Orka's (shamu, echt spectaculair),Journey to atlantis, Wild artic en Kraken
    MGM-->Tower of Terror (als je durft) en helemaal Fantasmic, schitterende show, wel op tijd in de rij gaan staan anders is het vol. Ik heb vorige week 2 uur in de rij gestaan en het was het weer waard.
    Animal Kingdom-->a bugs life
    Universal Studio's-->te veel om op te noemen, maar i.i.g. Shrek 4D, Terminator 3D, Jaws(gewoon nostalgisch)

    Eigelijk moet je natuurlijk alles zien, maar dit vind ik toch wel toppers.

    Als je wilt shoppen, doe dit dan ook een avond bij DownTown Disney, is gratis en heel leuk.
    Ik zou daar schoenen kopen, ze slijten daar nogal van al het lopen.

    Een tweede dag Seaworld vind ik persoonlijk iets teveel van het goede, maar goed. Misschien kun je die dag dan uitslapen..... :idea:

    GREETZ

  9. Top | #39
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    18

    Standaard

    Daar was ik weer,

    Wat ik me trouwens nog even zat te bedenken (die fout heb ik gemaakt toen ik er voor het eerst heen ging)

    Wij gingen daar alle entreekaarten kopen, via internet leken die toen voordeliger, maar er komt daar nog tax overheen. :cry:
    Zit niet standaard bij de prijs inbegrepen. Dus als je daar iets koopt, is het altijd ietsje duurder aan de kassa.
    Reken er ongeveer 10% bij (het is in werkelijkheid ietsje minder) dan schrik je niet zo aan de kassa.

    GREETZ

  10. Top | #40
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cleverred
    Daar was ik weer,

    Wat ik me trouwens nog even zat te bedenken (die fout heb ik gemaakt toen ik er voor het eerst heen ging)

    Wij gingen daar alle entreekaarten kopen, via internet leken die toen voordeliger, maar er komt daar nog tax overheen. :cry:
    Zit niet standaard bij de prijs inbegrepen. Dus als je daar iets koopt, is het altijd ietsje duurder aan de kassa.
    Reken er ongeveer 10% bij (het is in werkelijkheid ietsje minder) dan schrik je niet zo aan de kassa.

    GREETZ
    Dus je kan ze beter hier al aanschaffen begrijp ik?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •