Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 79 van de 84 EersteEerste ... 29697778798081 ... LaatsteLaatste
Resultaten 781 tot 790 van de 835

Onderwerp: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

  1. Top | #781
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Disney zal nu nog niet weten of willen vertellen hoe hun prijzen straks zijn. Ze kijken ook naar de concurrentie.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #782
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Disney zal nu nog niet weten of willen vertellen hoe hun prijzen straks zijn. Ze kijken ook naar de concurrentie.
    Op de Ie en Uk website zijn de prijzen voor heel 2018 al bekend. Op de USA site kan je nog niet boeken voor 2018. Al heb ik wel gehoord dat het telefonisch vaak wel mogelijk is maar dat de prijs dan inderdaad nog niet bekend is. Maar de vraag ging niet over de prijzen van de kamers maar of de giftcard die nu gegeven wordt ivm de verbouwing van CBR ook in 2018 wordt gegeven.

    @Stitch1989 Je kan altijd bellen maar of ze het antwoord weten? Het is echt een rommeltje geweest en iedereen kreeg iets anders te horen. Sommige mensen hebben $75 korting p/d gekregen op de kamer en kregen later ook nog een giftcard! Eerst een giftcard van $25 en later werd dat $75. Disney is waarschijnlijk gek geworden van alle telefoontjes en na een tijdje hebben ze toch maar voor iedereen dezelfde compensatie afgesproken en dat is de $75 giftcard per kamer per dag. Of ze hun personeel al hebben verteld wat het volgend jaar gaat worden betwijfel ik. In het verleden hebben ze zelden compensatie geboden bij verbouwingen. Dus misschien is dit wel een zoethoudertje geweest ivm de grote hoeveelheid mensen die gebeld hebben en om compensatie hebben gevraagd. Het is nu wachten op de 2018 aanbiedingen.

  3. Top | #783

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    Op de Ie en Uk website zijn de prijzen voor heel 2018 al bekend. Op de USA site kan je nog niet boeken voor 2018. Al heb ik wel gehoord dat het telefonisch vaak wel mogelijk is maar dat de prijs dan inderdaad nog niet bekend is. Maar de vraag ging niet over de prijzen van de kamers maar of de giftcard die nu gegeven wordt ivm de verbouwing van CBR ook in 2018 wordt gegeven.

    @Stitch1989 Je kan altijd bellen maar of ze het antwoord weten? Het is echt een rommeltje geweest en iedereen kreeg iets anders te horen. Sommige mensen hebben $75 korting p/d gekregen op de kamer en kregen later ook nog een giftcard! Eerst een giftcard van $25 en later werd dat $75. Disney is waarschijnlijk gek geworden van alle telefoontjes en na een tijdje hebben ze toch maar voor iedereen dezelfde compensatie afgesproken en dat is de $75 giftcard per kamer per dag. Of ze hun personeel al hebben verteld wat het volgend jaar gaat worden betwijfel ik. In het verleden hebben ze zelden compensatie geboden bij verbouwingen. Dus misschien is dit wel een zoethoudertje geweest ivm de grote hoeveelheid mensen die gebeld hebben en om compensatie hebben gevraagd. Het is nu wachten op de 2018 aanbiedingen.
    bedankt voor de informatie iedereen!
    ik ga de actie op de uk site afwachten en dan zien wat er uit de bus komt.
    heb ook al vaak gelezen dat de porties eten ginder enorm zijn ten opzichte van hier en als het zon warm weer is vrees ik dat het veel te veel eten gaat zijn voor 1 volwassene en 1 kind.
    iemand nog tips hoe je begint te plannen?eerst restaurants uitzoeken of eerst de parken?
    en hoe betalen jullie daar,doen jullie dit met gewone bankkaart of isa/mastercard of alles met cash geld?

    in disneyland parijs ken ik alles zoals mijn broekzak maar dit is toch wel wat anders

  4. Top | #784
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Het zijn geen enorme porties hoor. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je kiest maar alles bij elkaar kan het best veel zijn. Als je het diningplan hebt dan is het een kwestie van uitvogelen hoe je er het meeste uithaalt. Snacks, bijgerechten en toetjes kan je ook bewaren voor bijvoorbeeld het ontbijt. En je kan ook een maaltijd delen zodat je de overgebleven credits weer kan besteden aan een ontbijt. Wees creatief en je hoeft niets extra's meer uit te geven aan eten!
    Ik zelf bepaal vooraf in welke restaurants ik graag wil eten en dan maak ik een planning. Als een restaurant niet beschikbaar is voor de dag of het tijdsstip dat ik wilde dan pas ik de planning aan. Wanneer ik die planning helemaal rond heb, ga ik de fastpassen inplannen.
    Het betalen doe ik (de laatste keren) met mijn Magicband. Mijn creditcard is daar aan gekoppeld en zo vind je alle uitgaven terug op het overzicht dat je de laatste dag aan de deurknop gehangen krijgt. Cash heb ik ook altijd bij me (niet te veel) voor de zekerheid.

  5. Top | #785
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Als je in een Disney hotel wilt zitten met Dining, adviseer ik French Quarter of Riverside. Die zijn ons beter bevallen dan Coronado Springs. Zeker met kinderen lijkt die laatste mij niet geschikt. Caribbean Beach is wel leuk, maar de Disney bus stopt echt bij een enorm aantal haltes. Tenzij je met de auto bent, anders zou de bus best tijdrovend kunnen zijn.

    Verder betalen wij alles met creditcard in Amerika (vergeet de 15-20 % fooi niet in Restaurants). Een beetje cash bij je hebben voor kleine betalingen of de enkele keer dat er niet met kaart betaald kan worden.

  6. Top | #786
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Caribbean Beach heeft 7 stops voor de bus en Riverside heeft er 4 en Coronado Springs ook. Dus voor Caribbean Beach geldt dat er altijd een busstop erg dichtbij is. Persoonlijk heb ik alle keren dat ik in CB heb gezeten nooit problemen met de bus gehad. CB wordt op internet minder goed beoordeeld dan de andere resorts en dan wordt er vaak gesproken over wel 15 minuten naar de foodcourt lopen. Die mensen lopen waarschijnlijk via een ander resort want meer dan 7 minuten ben je echt niet kwijt (en dan doe je het nog rustig aan). Maar CB wordt flink verbouwd (vanaf mei) net als Coronado Springs dus ik zou eerst even op internet kijken of dat nog wel leuk is. Caribbean Beach ligt trouwens erg gunstig tov alle parken, het valt mij altijd op hoe snel ik uit en thuis ben. French Quarter is de kleinste van alle resorts en is daarom nog wel eens favoriet. Ik vind zelf dat er op de andere resorts meer te beleven is en ik heb bij de grote resorts nooit het gevoel in iets massaals terecht gekomen te zijn. Dat heeft te maken met de opstelling van de resorts. Ik weet niet waarom Roy Coronado Springs niet geschikt vindt voor kinderen. Het is een conferentie resort maar daar heb je geen last van en het zwembad is ook leuk. Het is net iets chiquer dan de andere resorts maar op z'n Disney's dus voelt heel relaxed. Hoe dan ook, alle resorts zijn prima en het is vooral het gevoel dat je er zelf bij hebt.

  7. Top | #787
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Oh zeker, alle resorts zijn leuk, maar wij hebben nu in Riverside, French Quarter en Coronado gezeten en zijn meerdere keren bij CB geweest om te eten en te wandelen. Ik vond CS vorig jaar echt de minste qua Disney sfeer. Misschien kwam dat ook vanwege de vele conventies die plaats vonden en het resort overstroomd was met mensen die niet voor Disney kwamen. Ook qua persoonlijke benadering en Disneyesque vriendelijkheid vond ik dat in de andere resorts beter voor mijn gevoel. 7 Busstops is precies wat ik bedoel. Als je pech hebt, zit je bij de eerste halte en moet je nog verplicht langs alle 6 de andere haltes om mensen op te halen, wat best tijdrovend kan zijn. Dit vonden wij bij Coronado al een ramp, waar we maar 4 stops hadden. Maar goed, dat kan voor iedereen verschillend zijn qua voorkeur.

  8. Top | #788
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Het is inderdaad echt het gevoel dat je er bij hebt. Ik vind Coronado (2x geweest) juist het mooiste resort maar dat is dan ook vanuit volwassen ogen gezien. Al denk ik dat het voor kinderen ook prima is. Vond de Disney sfeer niet anders dan bij andere resorts (heb alle moderates 1x of vaker gehad en alle values 1x of vaker behalve music). Al denk ik wel dat de thematisering voor de value resorts meer speels is en voor kinderen meer aanspreekt (maar ik vind het ook leuk hoor!). Het busprobleem in CB valt echt heel erg mee. Ik heb er 3x een week of langer overnacht en altijd gebruik gemaakt van de bussen. Er zijn twee loops die er gereden worden afhankelijk van waar de bus vandaan komt. En als je de laatste bent van een loop dan hoef je dus nooit langs al die andere voordat je naar het park gaat en als je de eerste bent dan word je ook weer als eerste afgezet op de terugweg. Ik geloof dat het iets van 5-10 minuten extra in de bus zitten is. Maar inderdaad dat is persoonlijk. Kan misschien zijn dat ik als Rotterdammer ook bussen, trams en metro's gewend ben en die stoppen ook overal voordat je op plaats van bestemming bent. En ik zit liever in een Disney bus dan in een RET metro . Als wij na een tijdje geen Disney weer in een Disney bus stappen en de welkomsttekst horen, verschijnt er een big smile op ons gezicht en voelen we ons weer helemaal thuis!

  9. Top | #789
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    Het Kan misschien zijn dat ik als Rotterdammer ook bussen, trams en metro's gewend ben en die stoppen ook overal voordat je op plaats van bestemming bent. En ik zit liever in een Disney bus dan in een RET metro . Als wij na een tijdje geen Disney weer in een Disney bus stappen en de welkomsttekst horen, verschijnt er een big smile op ons gezicht en voelen we ons weer helemaal thuis!
    Ha, wij zijn ook in Rotterdam Dit jaar gaan we voor het eerst niet in een Disney resort zitten, dus we zijn erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Anders volgend jaar weer in Disney, en waarschijnlijk CB dan.

  10. Top | #790
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: 1e keer WDW world paar vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Reuter Bekijk Berichten
    Ha, wij zijn ook in Rotterdam Dit jaar gaan we voor het eerst niet in een Disney resort zitten, dus we zijn erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Anders volgend jaar weer in Disney, en waarschijnlijk CB dan.
    Geen fan van het Rotterdamse ov zeker . Zie het nu inderdaad staan bij je naam, had het dus kunnen weten! Buiten Disney is ook leuk, weer een ander soort vakantie maar wordt vast ook super. Ik vind het altijd wel heerlijk om ondergedompeld te zijn in het Disney gebeuren maar als je buiten Disney zit, doe je toch sneller ook andere dingen. Misschien dat we elkaar volgend jaar in CB treffen, voor dit jaar zit er voor mij waarschijnlijk helemaal geen vrije dag, laat staan vakantie, in. Ga nu maar via het forum dagelijks op vakantie .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •