Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 68 van de 84 EersteEerste ... 1858666768697078 ... LaatsteLaatste
Resultaten 671 tot 680 van de 835

Onderwerp: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

  1. Top | #671
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Disney kaarten kopen???

    Welk park het leukst is om te doen is voor iedereen verschillend. Om daar nog een mening aan toe te voegen, voor mij staat Animal Kingdom op nummer 1. Disney World bestaat uit 4 grote themaparken: Magic Kingdom, Hollywood Studios, Animal Kingdom en Epcot (EPCOT Center is volgens mij een oude benaming). Verder is er nog veel meer te zien en doen (2 zwemparken, golfterreinen, Downtown Disney etc.). Magic Kingdom is het park waar iedereen aan denkt als je Disney zegt. Hier vind je het kasteel en veel klassieke Disney attracties (Small world, Pirates of the Caribbean). Epcot heeft een heel andere sfeer en is veel minder Disney-schreeuwend. Vaak kiezen volwassenen er voor om Epcot te bezoeken omdat het volwassener overkomt maar ik hoor regelmatig dat ook kinderen het een leuk park vinden. Er is ook genoeg voor kids om te doen en zien. Maar wat mij betreft maakt het bij Disney helemaal niet uit hoe oud je bent, iedereen wordt gewoon weer een beetje kind. Als ik met mijn ouders ga (we zijn allemaal ruim volwassen!) dan genieten we van de attracties maar vooral ook van de sfeer en hoe knap en mooi alles gemaakt is. Geloof het of niet maar ook om lekker te eten is Disney World heel geschikt. Al kan je ook alleen voor friet en burgers gaan (kan natuurlijk ook lekker zijn).
    Voor kaartjes moet je de verschillende aanbieders vergelijken. Als je twee parken wil bezoeken op twee verschillende dagen (dus 1 park per dag) dan heb je geen hopper nodig. Voor een 1 day ticket betaal je voor Magic Kingdom meer dan voor de andere parken. Een two day ticket geeft 2 dagen toegang tot alle parken (1 per dag dus 2 totaal) en dan is er geen prijsverschil tussen de parken. Hoe meer dagen je neemt, hoe goedkoper per dag het wordt.
    Als je meer info over Walt Disney World wil hebben kijk je het beste gewoon op de site van WDW https://disneyworld.disney.go.com of bekijk op youtube de vacationplanner: https://www.youtube.com/watch?v=TiscZJa7SuM
    Nederlandse reisgidsen en artikelen over WDW zijn volgens mij vaak geschreven door mensen die er nooit geweest zijn want ik haal er altijd heel veel fouten uit. Laatst nog in reizen magazine (anwb): geeft wat extra geld uit en koop kaartjes waarbij je de rij over kan slaan (fastpass, is dus inbegrepen bij iedere ticket!!) of ze hebben het inderdaad over EPCOT Center. Nou is zo'n naam niet zo erg maar wat zou er nog meer niet kloppen dan als de naam al niet lukt.
    Veel plezier in WDW (en ik zou gewoon alle parken doen, hoef je ook niet te kiezen en weet je gelijk welke voor jullie op nummer 1 staat ).

  2. Top | #672
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Mede floridafans
    Volgend jaar gaan wij dus voor het eerst naar Disneyworld en kijken (ja nu al) er echt naar uit.
    Nu hebben we een 14 dagen pas die we niet helemaal benutten omdat we ook nog naar de golf van mexico gaan .
    We komen zondag de 24e April aan rond 15:00 en willen na aankomst met de bus meteen naar Magic Kingdom en meteen wat van de sfeer te proeven.
    Nu zitten wij de opvolgende dagen t/m vrijdag op het resort en hadden we gedacht om ook naar typhoon lagoon en blizzard beach te gaan.
    We gaan met een peuter van 4 en denken dat typhoon leuker is dan blizzard voor hem. Is onderstaande haalbaar:
    Zondag : Magic Kingdom (tot sluiting)
    Maandag : Magic Kingdom
    Dinsdag : Animal Kingdom hele dag.
    Woensdag : Ochtend naar Typhoon Lagoon en dan rond 12:00 naar Epcot.
    Donderdag : Holywood studios
    Vrijdag : Ochtend naar Blizzard Beach en daarna de verschillende parken wat we leuk vinden (tot 19:00, dan moet ik de rental gaan halen).

    Is dit te doen? Vraag me met name af of we typhoon lagoon goed kunnen combineren met epcot of met studios. We blijven nooit langer dan 2 a 3 uurtjes in een zwembad hangen.
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  3. Top | #673
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Komen jullie rond 15.00 uur aan vanuit Nederland of zijn jullie al in Florida?
    Als jullie om 15.00 uur aankomen op het vliegveld dan ben je nog niet in je hotel. Met het verschil in reistijd kan ik mij niet voorstellen dat je nog puf hebt om tot sluitingstijd in Magic Kingdom te gaan lopen. Vergeet ook niet dat je niet vanuit je hotel MG instapt, het is niet zoals in Parijs op loopafstand van de hotels.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  4. Top | #674
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Mooi streven...
    Maar dat kun je wel vergeten... je bent gesloopt wanneer je aankomt.
    En dan ook nog "even" naar MK??
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #675
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Zondag is idd wel ambitieus maar we zien wel. Dat is echt zo'n dag dat als het lukt is het meegenomen, maar zo niet is er ook niks aan de hand .
    we wilden gewoon een rondje lopen door MK en dan weer terug dus geen drukke dag na het vliegen idd.

    Vroeg me meer af of je TL of BB kunt combineren met 1 van de parken, als Epcot of HS bijvoorbeeld minder interessant is voor iemand van 4 kunnen we dat voor een uurtje of 2 eraan vastplannen.
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  6. Top | #676
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    46

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Vraagje... Kun je, na gebruik van je 3 fast passes, je extra fast passes ook reserveren in de mobiele app? Of moet je daarvoor echt naar een kiosk?

  7. Top | #677
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Vooralsnog enkel via kiosken in de parks.

  8. Top | #678
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Rotterdam Area
    Berichten
    23

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Wat wij afgelopen mei gedaan hebben is 's morgens meteen met openingstijd bij een park zijn (MK, HS, AK of Epcot) en als we het te warm kregen (zo rond een uur of twee) naar Typhoon Lagoon of Blizzard Beach tot sluitingstijd (17.00) Ergens wat eten en dan weer terug naar MK, HS of Epcot tot sluitingstijd. Voor onze drie kinderen was dit de perfecte manier om een hele dag fit te blijven en niet 'hangerig' te worden door de warmte.
    (overigens deden wij dit wel met de auto en zaten we toch al gauw een minuut of 20 in de auto)
    Ons reisverslag op: http://swetsen.blogspot.nl

  9. Top | #679
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Zelfs ik zou na een reisdag vanuit Nederland niet ook nog naar een park gaan. En ik doe niet aan rustdagen en kan met gemak twee weken achterelkaar meerdere themaparken per dag bezoeken tot in de avonduren (oke, ik ben dan ook niet voor dag en dauw op pad). De waterparken doen wij meestal in de ochtend. Die gaan vaak om 10u open en als je er dan bent dan kan je een mooi plekje uitzoeken voor je handdoeken en een aantal attracties zonder noemenswaardige wachttijd doen. Na 3 uurtjes hebben we het wel gezien en dan heb je nog genoeg tijd voor een park. Maar of een 4 jarige na een paar uurtjes zwempark nog energie heeft voor een park zou ik niet weten. Misschien is een middagdutje en dan de rest van de middag en avond in Epcot doorbrengen een idee.

  10. Top | #680
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Zelfs met onze 2 kids kunnen we elke dag naar de parken toe maar nu heeft de jongste dan ook een onuitputtelijke bron van energie

    Wij gaan dan wel 's morgens vroeg naar de parken toe waarbij we weinig wachtrijen hebben en zijn dan in de avond wel in onze condo te vinden tenzij we naar een avond show toe gaan.

    @Niels82, als je al fut over hebt zou ik je aanraden om even te wandelen, shoppen en tevens gaan eten in Downtown Disney. Dat is toch een beetje sfeer proeven zonder dat het je meteen een dag toegang kost voor een park.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •