Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 38 van de 84 EersteEerste ... 28363738394048 ... LaatsteLaatste
Resultaten 371 tot 380 van de 835

Onderwerp: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

  1. Top | #371
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    3

    Standaard voor de eerst keer naar wdw

    Hallo allemaal,

    Wij willen in september 2012 naar Orlando. We willen voor 12/14 dagen. Zo en zo willen we WDW doen en waarschijnlijk ook universal studio's en seaworld. Maar ik heb zoveel gelezen dat ik niet zou weten waar ik moet beginnen. Waar kan je het best boeken hoor veel over expedia maar ook over arke. Wat is een goed en betaalbaar hotel op International Drive? Of Lake Buena Vista of is het toch beter om een disney hotel te nemen? Voor ons hoeft het hotel niet veel te kosten eigenlijk ben je er toch alleen om te slapen. En entreekaartjes is het beter om ze in nederland te kopen is dat betrouwbaar? Waar moet ik ze dan kopen? Heb iets gelezen over undercovertourist.com is die goed? Waarschijnlijk huren we een auto want dan heb je toch meer vrijheid. Uiteindelijk weet ik wat de reis gaat kosten en heb ik alle kaartjes betaald maar dan nog twee weken daar ik weet dat daar veel dingen goedkoper zijn dan in Nederland maar hoeveel geld hebben we daar ongeveer nog nodig voor die twee weken. Ieder beetje informatie is welkom ik heb zo veel in mijn hoofd dat ik er zelf niet meer uitkom. Alvast bedankt:wink:

  2. Top | #372
    Vaste Bezoeker ruthytje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Ieper, Belgie
    Berichten
    53

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Suzan:
    belangrijkste: met hoeveel zijn jullie?

    Zou je geen villa overwegen (er zijn er in alle maten en prijzen) en vooral ze zijn niet duurder dan een deftig hotelkamer met ontbijt. De comfort dat je erbij krijgt is niet te versmaden: je kunt uitrusten in een living ipv op je hotelbed, indien aanwezig duikje in je prive zwembad, de kids kunnen eerder gaan slapen in hun eigen slaapkamer zonder dat je ook verplicht mee moet gaan slapen om de lichten te kunnen doven; doordat je een keuken hebt, kun je redelijk wat besparen op voedsel vooral omdat eten gaan shoppen in de walmart of publix al een attractie is op zich...

    voor je auto: kijk op drive-usa.de (engelse versie)/usa-reisen.de (duitse versie, zelfde bedrijf) voor zeer goede aanbiedingen: let vooral dat je op voorhand goed verzekerd bent (gold inclusive is geen luxe), ter plaatse afgesloten verzekeringen komen stukken duurder uit - ze proberen je te melken aan de balie.

    ik heb voor tickets zowel ervaring bij orlando tickets als bij undercover tourist en beide zijn correct, snelle levering en geen onaangename verrassingen.

    uit de talloze blogs hier op de forum kun je zeker tips uithalen en publiceer in de juiste forum onderdeel je schema, de ervaren orlando members zullen je helpen deze schema te optimaliseren.

    betreffende financien ter plaatse: neem inderdaad wat cash mee als reserve en voor de kleinere dingen, maar betaal vooral met je creditcard. ik had om en rond de $1500 contant ( te veel misschien maar gelukkig zoveel want ik was een van de volcano victims - lees mijn blog van 2010 maar)

    heb je nog vragen, dan shoot ze maar

    groetjes uit Ieper
    Orlando 2010 Orlando 2012 + Orlando 2015


  3. Top | #373
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    3

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Ik ga alleen met mijn man we hebben geen kinderen waar we rekening mee moeten houden. Bedankt voor de auto tip ga even kijken.
    Groetjes

  4. Top | #374
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Undercovertourist is inderdaad goed, ze sturen de tickets gratis naar je op. Wij hadden ze na een paar dagen hier in Frankrijk in huis.

    Wat betreft geld meenemen, ja, ieder doet het op zijn manier. Wij betalen wel alles cash. En waarom? Omdat wij 2 jaar voorbereiden en plannen (en sparen) en op het moment dat we koers goed vinden kopen we dollars. Als we nu waren gegaan en met de credit card zouden betalen dan kregen we $ 1,33 voor onze euro. Wij hebben ze gekocht voor $ 1,44. Vorig jaar zelfs voor $ 1,53. Daar kun je aardig op besparen. En mocht de dollar tijdens onze vakantie nog gunstiger zijn dan pinnen we daar alsnog en betalen met dat geld.

    Voor de auto kun je ook kijken op www.uscarhire.co.uk, onze auto (minivan) is daar steeds het goedkoopste maar dat is voor andere modellen misschien niet zo.

    Je kunt ook eens kijken voor een suite-hotel waar je dan een apart zitgedeelte (of zelfs een aparte zitkamer) hebt en een kitchenette.
    Zoals:
    http://www.embassysuiteslbv.com/
    http://www.extendedstaydeluxe.com/pr...sta-hotel.html
    http://www.ichotelsgroup.com/h/d/sb/1/en/hotel/mcobv
    http://doubletree1.hilton.com/en_US/...orida/index.do

    Keuze genoeg. Als je via een bookingsite wilt reserveren adviseer ik je om ook altijd bij het desbetreffende hotel zelf naar de prijs te kijken. De accommodaties die wij tot nu toe geboekt hebben bleken daar altijd goedkoper dan bij de bookingsites.

    Veel (voor)plezier en fijne vakantie!
    Laatst gewijzigd door trails; 03-10-11 om 09:14.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  5. Top | #375

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Beste forumleden,

    We zijn aan het kijken om eindelijk volgend jaar een bezoek te brengen aan het WDW resort. De periode is halverwege augustus en zitten zelf te denken aan 12 dagen (11 nachten) voor een combinatie van WDW en ook een bezoek aan Seaworld (met waterpark).

    Na wat rond gekeken te hebben lijken de disney resorts zeer geschikt, maar bijvoorbeeld Double Tree Seaworld is ook zeer netjes. Wat raden jullie aan?
    Aan disney hotels spreken voornamelijk de extra's aan (magical express, dining plan, magic hours etc.), probleem is dan wel het vervoer naar Seaworld.

    Bovendien is de vraag wat beter is, vlucht + hotel los of als een pakket bij bijv: Arke.
    Ook is de vraag of halverwege augustus kwa drukte en weer goed te doen is?
    En als laatste of de 12 dagen te ruim, te kort of juist genoeg zijn.

    Harstikke bedankt!

  6. Top | #376
    Vaste Bezoeker Bqtje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Mechelen , België
    Berichten
    83

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Hallo ,
    4 jaar terug waren wij ook 10dagen effectief in een Disneyhotel . Alle transport deden we met de bussen van Disney . Wij zijn echter wel Disneyfanaten , dus we deden , voor onze eerste keer in Orlando , 2 dagen voor elk park . Dit is wel zwaar zonder 1 rustdag . Op het einde waren sommige onder ons parkbeu . Seaworld hebben we toen als enige niet-Disneypark met een taxi gedaan . Ook shoppen in de mall's kwam er niet aan te pas . Ik zou nooit zoveel parken in zo weinig tijd meer doen .
    Wanneer je veel Disney wilt doen is een Disneyhotel wel aangewezen , zo verspil je weinig tijd met weg en weer te rijden .

  7. Top | #377
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Ligt eraan hoe je alles plant. Wij kopen altijd een 10 daagse pas van Disney en hebben er voor de volgende reis ook 2 weken Seaworld en busch Gardens bij.
    Dit doen we trouwens elke keer als we daar zijn en we zijn nog steeds niet moe van de parken.

    Wij zorgen dat we bij opening in het park zijn en blijven daar tot een uur of 1. We hoeven nooit ergens in een rij te wachten en hebben dan ook alles gedaan wat we wilden doen.
    's Middags doen we dan iets anders: minigolfen, winkelen, filmpje pakken...
    We gebruiken die 10 dagen ook helemaal.

    Maar... we moeten er niet aan denken om geen eigen vervoer daar te hebben. Als je gebruik maakt van de Disney bussen betekent dat wel dat je continu moet staan wachten tot ze arriveren. Dus vinden wij weer dat we minder tijd verspillen door een eigen auto te hebben. Omdat we zo vroeg bij de parken zijn staan we ook altijd in 1 van de eerste rijen geparkeerd.

    Maar... ieder het zijne natuurlijk.
    Zo hangen velen graag aan het zwembad en alhoewel we een villa met pool hebben moeten we er niet aan denken om een middag niks te doen. Zo bezig zijn in Florida is voor ons pure ontspanning. Die voeten rusten 's nachts wel weer en het hoofd is lekker leeg.

    Als je onze planning wilt zien moet je even in de handtekening klikken.

    In ieder geval, wat iedereen in Florida ook doet: heel veel plezier!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #378
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Onze ideale WDW vakantie zier er als volgt uit.
    Auto afleveren bij valet parking. Koffers worden opgeslagen tot de kamer klaar is. Daarna inchecken,toegangstickets in ontvangst nemen en naar het park.
    We hebben wel een auto maar die zien we pas weer bij vertrek.
    We prefereren een hotel on site omdat het heerlijk is om tussendoor gewoon terug te gaan naar je kamer,een paar uur aan de pool door te brengen en dan weer binnen korte tijd 's avonds weer naar een park kunt. Je kamer is schoon,de bedden opgemaakt en de sfeer Disney like :razz:

    Ik moet er niet aan denken om elke keer weer mijn handdoeken te moeten wassen,bedden opmaken stofzuigen,koken,boodschappen doen. Kortom je hele huisvrouwenbestaan weer meeslepen.

    Het dining plan is voor ons een enorme plus. De grootste hap is betaald alleen de fooi nog, maar die moest je toch al extra betalen.

    Trouwens als je niet on site verblijft kun je ook geen gebruik maken van het Dinnig plan en de EMH.

    Wij vinden de bussen, boten en monorail geen enkel probleem.
    Het verblijf is voor iedereen anders en elk zijn keus maar het belangrijkste is je ben in Florida
    Wat betreft Sea World zou ik gewoon een taxi nemen. Kom je over de kop dan kom je ook over de rug nietwaar.
    Laatst gewijzigd door Tinkerbell; 15-10-11 om 18:20.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  9. Top | #379
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Ik moet er niet aan denken om elke keer weer mijn handdoeken te moeten wassen,bedden opmaken stofzuigen,koken,boodschappen doen. Kortom je hele huisvrouwenbestaan weer meeslepen.
    Het huisvrouwenbestaan laten we gewoon thuis, ondanks dat we in een villa verblijven. De villa blijft, verrassend genoeg, vrij schoon tijdens ons verblijf en poetsen hoeft dan ook niet. Bedden opmaken doet ieder zelf (of niet). Voor onze volgende vakantie hebben we 2 villa's dus dan komen we weer in een hele schone villa. We vinden het gewoon prettig om meer ruimte te hebben en niet om op maar 1 kamer te zitten.
    Koken doe ik pertinent niet op vakantie. We beginnen elke dag dan ook bij ons vaste ontbijtadresje.
    Boodschappen doen... heerlijk om door de rijen te lopen in buitenlandse supermarkten. Weer eens wat anders dan die (ook grote) supermarkten bij ons hier in Frankrijk. En lekker dingetjes uitzoeken om mee naar huis te nemen.

    Gelukkig maar dat iedereen het weer anders doet!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #380
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Jep ieder zijn zin en ik ben gek op de Carrefour en mijn speciale liefde de Cora:grin:
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •