Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 81 van de 84 EersteEerste ... 31717980818283 ... LaatsteLaatste
Resultaten 801 tot 810 van de 835

Onderwerp: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

  1. Top | #801
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Wij zijn ook al enkel keren in mei geweest
    ik zelf heb het idee dat het dan iets minder druk is
    dan in oktober
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  2. Top | #802
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ed & An Bekijk Berichten
    Is het gek als ik zeg dat de entree-prijzen bij Disney asociaal zijn?
    Zolang mensen dat betalen... het is veel geld zeker.
    Maar er zijn toch heeeeel veel mensen die het er voor over hebben en tegen kostprijs zullen ze het niet doen. Het zal de komende jaren nog wel duurder worden, want ik meen dat in 2021 het salaris bij WDW met 25% zal stijgen.

    Een Floridavakantie kost sowieso veel geld, maar mijn ervaring is inmiddels, dat ik toch echt liever een vakantie in Florida vier, dan voor de helft van het geld in Frankrijk. Afgelopen zomer was tof, in Frankrijk, maar het kan niet meer op tegen Florida. En ja we zijn ook afhankelijk van de dollar koers en vliegen zal de komende jaren wel duurder worden ook. Vanwege de, terechte, milieu maatregelen. Dus de prijzen stijgen, ons geld wordt nog steeds minder waard. Want wat je nu voor €1000 kan kopen kost volgend jaar €1025: het devies is dan ook: geniet er van nu het nog kan.. dat roep ik ieder jaar weer, want wellicht komt er een tijd dat ik het niet meer kan... we gaan over 96 dagen, YES!,
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  3. Top | #803
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    61

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Volgend jaar voor het eerst naar Orlando . Nu heb ik wat vragen over Disney world:
    1 Ik wil het value Hotel: Sports resort boeken. Iemand ervaringen met het resort en een prettig verblijf gehad?
    2 Ik wil via de Engelse website van Disney het hotel boeken in ponden gezien je hier de moviemaker en gratis ontbijt erbij krijgt. Dit is mogelijk toch ondanks dat er staat dat het eigenlijk enkel voor Groot Brittannië en Ierland is?
    3 In de parken heb je als je de Quick Dining Service boekt 2 maaitijden (zelfbediening) en 2 snacks per dag. Kun je ook 1 dag 3 maaltijden doen en 1 dag 1 of geen als je die dag niet naar Disney gaat maar naar Universal bijvoorbeeld?
    4 Een auto parkeren bij het hotel kost 13$ per dag. Kun je dan wel met de auto gratis parkeren bij de parken of moet je daar ook opnieuw betalen als je niet de bus neemt van het resort?
    5 De Magic bands. Zie verschillende kleuren. Kun je kiezen als je aankomt bij het hotel of eerder via de Disney experience of krijg je een vaste kleur die je voor een bepaald bedrag kan wisselen?
    6 Schoonmaak: is dit dagelijks? Zie dat er bij de zwembaden gratis handdoeken te halen zijn. Via de receptie of bar neem ik aan?

  4. Top | #804

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daveytje Bekijk Berichten
    Volgend jaar voor het eerst naar Orlando . Nu heb ik wat vragen over Disney world:
    1 Ik wil het value Hotel: Sports resort boeken. Iemand ervaringen met het resort en een prettig verblijf gehad?
    2 Ik wil via de Engelse website van Disney het hotel boeken in ponden gezien je hier de moviemaker en gratis ontbijt erbij krijgt. Dit is mogelijk toch ondanks dat er staat dat het eigenlijk enkel voor Groot Brittannië en Ierland is?
    3 In de parken heb je als je de Quick Dining Service boekt 2 maaitijden (zelfbediening) en 2 snacks per dag. Kun je ook 1 dag 3 maaltijden doen en 1 dag 1 of geen als je die dag niet naar Disney gaat maar naar Universal bijvoorbeeld?
    4 Een auto parkeren bij het hotel kost 13$ per dag. Kun je dan wel met de auto gratis parkeren bij de parken of moet je daar ook opnieuw betalen als je niet de bus neemt van het resort?
    5 De Magic bands. Zie verschillende kleuren. Kun je kiezen als je aankomt bij het hotel of eerder via de Disney experience of krijg je een vaste kleur die je voor een bepaald bedrag kan wisselen?
    6 Schoonmaak: is dit dagelijks? Zie dat er bij de zwembaden gratis handdoeken te halen zijn. Via de receptie of bar neem ik aan?
    Wij gaan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando (april), en zaten met min of meer dezelfde vragen :-). Nu hebben wij net ons resort geboekt. Wij zouden ook eerst voor Sports Resort gaan, maar hebben uiteindelijk gekozen voor Pop Century. Die was +/- 120 pond duurder (voor 1 week), maar die heeft een eigen bus + de kamers zijn allemaal vernieuwd en zien er een stuk beter uit. Wij hebben ook geboekt via de UK website van Disney in ponden, en dat ging zonder problemen. Wij hebben free breakfast erbij gekregen. Quick Dining sprak ons niet aan, want lijkt nogal duur voor wat het is.

    Op je vragen 4 tot 6 heb ik zelf geen antwoord, maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit.

    Misschien nog 1 tip: nadat wij geboekt hebben, kregen we de mededeling dat het 30 dagen zou kunnen duren vooraleer 'mydisneyexperience' actief is. Dat lijkt ons heel lang, en hopelijk gaat het sneller want als wij 30 dagen moeten wachten, dan zijn we al te laat voor de restaurants die je echt 180 dagen vooraf moet reserveren zoals 'be our guest'... Dus dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.

  5. Top | #805
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    61

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Annelies131083 Bekijk Berichten
    Wij gaan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando (april), en zaten met min of meer dezelfde vragen :-). Nu hebben wij net ons resort geboekt. Wij zouden ook eerst voor Sports Resort gaan, maar hebben uiteindelijk gekozen voor Pop Century. Die was +/- 120 pond duurder (voor 1 week), maar die heeft een eigen bus + de kamers zijn allemaal vernieuwd en zien er een stuk beter uit.
    Oke, dat de kamers wat gedateerd zijn vind ik niet zo erg, zie dat ze er wel goed uitzien op foto's en reacties van anderen.
    Heb juist gekozen voor de sports resort omdat daar de bus als eerste stopt van de 3 resorts die hij aandoet. Dus altijd een lege bus ...

    Ik wil voor 2 weken gaan en dan wordt die anderen toch wel een stuk duurder voor een kamer waar je hopelijk niet vaak bent.

  6. Top | #806
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daveytje Bekijk Berichten
    Volgend jaar voor het eerst naar Orlando . Nu heb ik wat vragen over Disney world:
    1 Ik wil het value Hotel: Sports resort boeken. Iemand ervaringen met het resort en een prettig verblijf gehad?
    2 Ik wil via de Engelse website van Disney het hotel boeken in ponden gezien je hier de moviemaker en gratis ontbijt erbij krijgt. Dit is mogelijk toch ondanks dat er staat dat het eigenlijk enkel voor Groot Brittannië en Ierland is?
    3 In de parken heb je als je de Quick Dining Service boekt 2 maaitijden (zelfbediening) en 2 snacks per dag. Kun je ook 1 dag 3 maaltijden doen en 1 dag 1 of geen als je die dag niet naar Disney gaat maar naar Universal bijvoorbeeld?
    4 Een auto parkeren bij het hotel kost 13$ per dag. Kun je dan wel met de auto gratis parkeren bij de parken of moet je daar ook opnieuw betalen als je niet de bus neemt van het resort?
    5 De Magic bands. Zie verschillende kleuren. Kun je kiezen als je aankomt bij het hotel of eerder via de Disney experience of krijg je een vaste kleur die je voor een bepaald bedrag kan wisselen?
    6 Schoonmaak: is dit dagelijks? Zie dat er bij de zwembaden gratis handdoeken te halen zijn. Via de receptie of bar neem ik aan?
    1. Prima resort. Is een Disney vallue dus niet super de luxe maar gewoon goede Disney standaard.
    2. Geen probleem. Je kan ook bij de Ierse site boeken, is het in euros.
    3. Ja, je kan de credits besteden zoals jij dat wil. Dus alles op 1 dag of verdeeld over je verbleeft. Maakt allemaal niet uit zolang je ze maar tijdens je verblijf besteedt.
    4. Betalen bij de parken is gratis voor resort gasten. Volgens mij in 2019 bij de hotels ook nog als je via de uk of ie site boekt (contract was al getekend toen ze de regel veranderde).
    5. Via My Disney Experience kan je de magicbands (gratis) aanpassen. Je kan uit een aantal kleuren kiezen en een naam opgeven (die naam staat aan de binnenkant van je band en verschijnt op de computer als je ergens incheckt met je band. Ik kies altijd gewoon mijn eigen naam maar je kan je fantasie de vrije loop laten). Doe je dit niet voor een bepaalde tijd dan krijg je grijze.
    6. Is dagelijks. Je boekt gewoon een hotel dus betaal je voor dagelijkse schoonmaak. Bij sommige Disney hotels krijg je tegenwoordig de mogelijkheid om de schoonmaak te weigeren. Je krijgt dan geld terug via een Gift Card. De handdoeken liggen gewoon bij het zwembad (bar of receptie is niet altijd direct bij het zwembad gelegen) of je neemt een handdoek van je kamer mee.

  7. Top | #807
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daveytje Bekijk Berichten
    Oke, dat de kamers wat gedateerd zijn vind ik niet zo erg, zie dat ze er wel goed uitzien op foto's en reacties van anderen.
    Heb juist gekozen voor de sports resort omdat daar de bus als eerste stopt van de 3 resorts die hij aandoet. Dus altijd een lege bus ...

    Ik wil voor 2 weken gaan en dan wordt die anderen toch wel een stuk duurder voor een kamer waar je hopelijk niet vaak bent.
    En de bus gaat op drukkere tijden alleen naar 1 resort (dus niet langs alle 3), ik had meestal een bus die alleen naar Sports ging. Buiten dat is de busservice prima, ook als je wel langs alle drie de resorts gaat. Ik zou zeker niet meer betalen om een betere busservice bij Pop want het maakt helemaal niets uit. Voor de kamers en/of het thema zou ik het eventueel wel doen.

  8. Top | #808
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    61

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Bedankt voor de reacties

    En het hotel: Disney Coronado Spring Resort? Zie dat ze aan het verbouwen zijn tot en met volgend jaar. Iemand toevallig geweest en veel overlast gehad? Ze zeggen dat je voor 9 uur en na zonsondergang er niets van mag merken.

  9. Top | #809
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daveytje Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reacties

    En het hotel: Disney Coronado Spring Resort? Zie dat ze aan het verbouwen zijn tot en met volgend jaar. Iemand toevallig geweest en veel overlast gehad? Ze zeggen dat je voor 9 uur en na zonsondergang er niets van mag merken.
    Daar wordt een heel nieuw gebouw bijgebouwd. Het is echt mega zag ik toen we er langs reden. Volgens mij zijn ze ook de kamers aan het renoveren van het bestaande gedeelte maar ik weet niet hoe ver ze daar mee zijn. Las net dat de grote pool ook gesloten is. Ik vind het verder een heel mooi resort (ben er een paar keer geweest maar voor alle verbouwingen). Over het algemeen is Disney heel goed in verbouwen zonder dat je er echt last van hebt. En waarschijnlijk ben je overdag ook op pad zodat je er helemaal niets van merkt wat geluid betreft. Ik raad je aan om op youtube naar recente filmpjes te zoeken en kijk ook op de disboards: https://www.disboards.com/threads/di...tions.3270962/

  10. Top | #810
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!

    Wij hadden in 2016 wel last van de verbouwingen in Coronado Springs en vonden ook de service/personeel daar niet vriendelijk, in vergelijking met French Quarter of Riverside.
    Florida: 2000, 2011, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019 (3x), 2021, 2022 (2x), 2023 (2x)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •