Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 77

Onderwerp: Autohuur: > 5 personen

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker M&M's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    27

    Standaard Re: Hebben we wel een goede auto

    Wij hadden vorig jaar ook de 7 persoons minivan gehuurd via yescarhire, en bij Alamo kregen we in Orlando een Toyota Sienna, wij waren met vier volwassenen en twee kinderen, en konden prima onze koffers kwijt, de achterste bank is in twee delen neerklapbaar, of in zijn geheel in de vloer te zakken en dan heb je zeer veel ruimte tot je beschikking.
    Verkijk je niet op de buitenkant (wat ik dus deed) want hij lijkt kleiner dan dat ie is.
    http://www.toyota.com/sienna/photo-gallery.html

  2. Top | #12

    Standaard Re: Hebben we wel een goede auto

    Hoi Wim,

    Wij zijn net terug uit Florida en ook wij hadden en 7-persoons Minivan (Dodge). Wij waren met 4 volwassenen en 2 kinderen. Dus 6 stoelen waren bezet. Ook wij zaten met ditzelfde dilemma en het is ons gelukkig meegevallen. Wat paste in de kofferruimte:
    2 grote Samsonite hardback koffers.
    1 normale Samsonite hardback koffer.
    1 trekkersrugzak (groot formaat).
    1 buggy.
    1 rugzak (zo'n rugzak waar je een kind in kan zetten).
    2 of 3 stuks handbagage.

    1 tip kan ik je wel geven. Neem niet te veel van die hardback koffers mee, deze kun je niet even ergens tussen proppen. Lukt met een rugzak natuurlijk wel.

    Wat ook wel handig was bij die Dodge is dat er nog een ruimte was die verzonken was in de vloer. Hier paste al onze boodschappen is die we vervoerden van plaats tot plaats.

    Veel s6

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Hebben we wel een goede auto

    Ik heb zelf een Chrysler Grand Voyager, dus weet wel "ongeveer" hoe groot die is. Ook heb ik er via Alamo gehuurd. De Voyagers zijn allemaal uitgerust met "stow 'n go" zetels, die zelfs door fragiele dames met gemanicuurde handen in 1 beweging kunnen worden ingeklapt, tot een vlakke laadvloer. Je hebt 6 zitplaatsen nodig, dus je kunt 1 zitplaats inklappen en daarmee extra laadruimte creeëren. 12 koffers kun je dan nog niet kwijt, maar ik neem aan dat niet iedereen 2 koffers bij zich heeft.

  4. Top | #14

    Standaard Autohuur: > 5 personen

    Goedemiddag !!

    Ik heb een vraagje over autohuur. Misschien dat iemand hier me er verder mee kan helpen.

    Ik land op 10 Maart (09) op Miami en wil een auto huren voor 7 volwassen personen en bijhorende bagage. Dit soort auto's staan niet op de verschillende site's en op mijn email wordt ook niet gereageerd.

    Heeft iemand naast bellen nog tips voor mij hoe dit probleem aan ta pakken? Goede opties of adressen waar ik terrecht kan?

    Alvast bedankt !

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Auto huren

    Hoi,
    Op verschillende websites vind je een heleboel info over de verhuur van grotere vans. Zoals deze, en deze en deze website.

    Volgens mij kun je voor 7 personen het beste een veel grotere van huren, voor 10 personen of zo, zodat je niet in de problemen komt met bagage of zo. Of kies voor 2 auto's, met 7 personen kom je dan best wel uit met bijv. 2 midsize SUV's c.q. Equinoxen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16

    Standaard Re: Auto huren

    Bedankt Michael !!

    Het is wel effe uitdokteren allemaal in het Duits, maar kom eruit.
    De optie van 2 auto's laten we open, maar het liefste kiezen we voor een auto. Ben namelijk zelf niet bekend met rijden in florida. En vind het niet prettig om in zeer grote steden te rijden ....

  7. Top | #17
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Auto huren

    Let voor een grotere als, ik dacht 9 personen incl bestuurder, er wel op of je rijbewijs geldig is. Rijbewijs B is dan geloof ik niet voldoende.
    Er is op de forums nogal discussie hierover geweest.
    Als je van plan bent een zo grote te huren zou ik vantevoren goed navragen, je kunt anders bij een onverhoopt ongeval grote problemen krijgen. Je zou dan met een ongeldig rijbewijs rijden.

    Knaapje

  8. Top | #18
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: Auto huren

    Met 7 personen zou ik toch zeker de optie van twee auto's overwegen... het kan toch bijna niet zo zijn dat je allemaal altijd hetzelfde wil doen? Met twee auto's heb je zoveel meer vrijheid!

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Autohuur: > 5 personen

    Wat voor type auto kan je het beste huren voor 6 personen incl. voor 6 personen bagage. Heb al een beetje gekeken bij de dic. verhuurders op de site, maar de plaatjes zeggen ook niet alles. De voorkeur gaat uit naar een SUV, maar dat zal voor de 6 personen incl. de bagage denk ik wel moeilijk zijn.
    Gaat om 2 volwassenen, 3 tieners (19-15) en een van 9
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #20
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto voor meer dan 5 personen

    De baggage zal het probleem worden. Neem bijvoorbeeld de Toyota Sienna. Dit is een 7-persoons Van:



    7 personen kunnen ruim zitten maar voor de bagage heb je een aanhang-wagentje nodig
    Dit probleem zul je bij de meeste Minivans hebben.
    Een SUV heeft vaak een grotere kofferruimte maar weer minder stoelen. Zie hieronder de Chevrolet Suburban:

    Laatst gewijzigd door Njit; 09-03-09 om 15:44.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •