Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 157

Onderwerp: WDW met (kleine) kinderen

  1. Top | #131
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Maak voor je zelf een lijst waar welk kind in zou willen. Op die wijze kan je de overeenkomsten gebruiken om die op een logische volgorde af te werken. Maak ook goed gebruik van de Fastpass.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  2. Top | #132
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Vóór opening daar zijn. Je moet je auto parkeren. Dan evt. nog tickets kopen. Dan met monorail of boot naar de ingang.
    Dus: zorg dat je een half uur voor opening op de parking bent zodat je gelijk bij opening ook naar binnen kunt.
    Touringplans werken voor ons goed en we houden ook altijd hun volgorde aan.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #133
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Goh een uitdaging? Zo zie ik het helemaal niet... maar ik ben dan ook niet bang iets te missen.
    Wij deden vorig jaar MK in 1 hele dag en 1 avond..(29 feb erg druk) attracties die te druk zijn slaan we over en bekijken we later op de dag zeker nog eens..maar als we het de moeite niet vinden van het wachten, dan jammer..
    De shows zijn een aanrader maar wil je met 3 kleintjes een uur in de rij en dan nog de show uitzitten? Je hebt uuuren de tijd en het is voor de kids vermoeiend.. dus ik zou zeggen, bepaal van te voren wat je wil zien, stippel een route uit.. (Wij zijn gewoon gaan lopen) en zorg dat je 1 parade ziet en het vuurwerk.. waarvan ik dan eigenlijk betwijfel of de kinderen het wel boeiend vinden... en als het tijd is ga je naar huis.. iets niet gezien is jammer.. je weet gelukkig niet wat je mist.. en de kinderen ook niet.. En als je echt alles wil zien... dan moet je echt meer dagen gaan... wij deden 1 dag studios, 1 dag Epcot, 2 dagen MK, 2 dagen AK (vonden wij het allerleukst) en 1 dag ?? ik weet t niet meer... toen had ik mijn buik wel vol van Mickey... dit jaar staat t niet op t programma, we gaan naar Universal en Busch.. toch kriebelt het een beetje...
    Down town hebben we zelfs nooit gezien.. Jammer wellicht, maar ach weet je het is net als het echte leven... you can't have it all!
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  4. Top | #134
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Geen zorgen! Tour guide Mushu adviseert om alles gewoon op je gemak te doen. Attracties met een wachtrij langer dan 20min (of neem het iets ruimer bv 30min) overslaan en eventueel later terugkomen (dan kan de wachtrij opeens 10min zijn), heel goed gebruik maken van fastpass (ja die werken goed en het scheelt echt veel tijd. Maar je kan ze niet allemaal tegelijk halen, op de fastpass kaartjes staat welke tijd je weer een nieuwe kan aanschaffen).
    Verder zoals eerder genoemd, arriveer voor openingstijd. Er is ook nog een soort show voordat het park opengaat dus die kan je dan ook gelijk meepakken. Neem voldoende rust en laat de kinderen het tempo bepalen. Vooraf attracties uitzoeken die iedereen iig gedaan wil hebben. En laat je kids af en toe los bij de verschillende water-speelplaatsen, hebben ze opeens weer energie voor 10 en kunnen de volwassenen even lekker zitten en wat drinken.
    Ik heb vaker MK in 1 dag bijna helemaal gedaan (ja ook in de zomer, druk, bloedheet en fastpasses bestonden nog niet) maar dat gaat met kinderen waarschijnlijk niet lukken zonder dat ze super vervelend worden. Dus gewoon lekker genieten en volgend jaar weer gaan (en het jaar daarop en daarop en ...).

  5. Top | #135
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    38

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Dank jullie wel voor jullie tips! Ik denk dat het inderdaad het beste is om een "relaxed" houding aan te nemen.

    Nog een paar vraagjes:

    - Staat de duur van de wachtrijen ergens aangegeven?
    - Hoe maak je goed gebruik van de FASTPASS?
    - Wat doen jullie met het eten?
    - Mag je een broodje mee binnen nemen?
    - Welke attracties zijn het wachten niet waard?

    Ik heb er niet echt een idee van hoe groot MK is. Vandaar een misschien rare vraag: is het kleiner - groter - veeeeeeeel groter dan de Efteling?

    Groetjes

    Katrien

  6. Top | #136
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    - De duur van de wachtrijen kan je vinden op verschillende apps voor je telefoon maar ook gewoon op het bord dat je ah eind van mainstreet vindt net voordat je de brug overgaat naar het kasteel. Op het tijdenlijstje (meepakken samen met de map vh park, te vinden bij de ingang van het park onder het treinstation) staan ook allerlei tijden van voorstellingen en restaurants etc.
    - Weten voor welke rides je echt fastpass nodig hebt (ook voor die dag) en nooit in een rij gaan staan die langer dan 30 min is terwijl je fastpass kan halen. Goed in de gaten houden wanneer je een nieuwe fastpass kan halen en dat dan ook doen. Alleen fastpasses halen voor de familieleden die die attractie willen doen. Dus als iemand niet in space mountain wil, zou ik voor die persoon geen fastpass halen. Misschien kan die persoon met iemand anders een fastpass halen voor een andere attracties.
    - Wij eten altijd wat in het park en kopen het daar. Maar je mag gewoon eten en drinken meenemen. Waarschijnlijk geen glas en zeker geen messen oid (ze controleren bij de ingang op wapens).
    - Is verschillend voor iedereen. Toen ik voor het eerst in MK was (met 3 volwassenen) hebben we in de rij gestaan voor een foto met Mickey. Dat wisten we niet anders hadden we dat zeker niet gedaan. Als er iemand met Disney figuren op de foto wil, zou ik voor een restaurant kiezen waar ze langskomen want dat scheelt enorm veel tijd (maar je ziet dan alleen de figuren die daar vast rondlopen en dat zijn misschien niet je favorieten). Ik zal straks een lijstje maken met rides en opmerkingen daarbij.
    - MK is volgens mij (en wat ik heb kunnen vinden) ongeveer gelijk aan de Efteling. Iets groter wat opp betreft maar ongeveer evenveel attracties (zonder de shows dan). Maar ik vind de rides over het algemeen wel meer de moeite waard dan in de Efteling.
    Ik ga even aan de slag met een lijstje voor de rides en plaats het straks hier.

  7. Top | #137
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Oke het is een beetje lang lijstje geworden! En misschien mist er nog wel wat... Doe er je voordeel mee.

    Tomorrowland
    Atro Orbiter: ronddraaiende vliegtuigjes op grote hoogte (zoals dumbo maar dan veel hoger). 1x gedaan. Niet doen als je hoogtevrees hebt. Wat langere wachttijd omdat er weinig mensen inkunnen. Geen topper.

    Stich’s great escape: Je zit stil op een stoel en stitch ontsnapt, het wordt donker en dat is eng. Vond het vroeger (voordat ze Stich gebruikte) veel leuker want Stitch is niet zo eng. Slaan wij tegenwoordig altijd over. Wachttijd valt meestal mee.

    Indy Speedway: in een auto een rondje rijden. Alleen leuk voor kleine kinderen die nog lang geen rijbewijs hebben. Wij Floridagangers zitten liever in een dikke SUV. Vaak zeer lange wachtrij. Slaan wij altijd over.

    Space Mountain: Achtbaan in het donker. Gaat niet over de kop en niet vergelijkbaar met die in Parijs (daar is het meer een echte achtbaan). Je wordt vooral heenenweer geschud. Zal niet iedereen in durven. Soms opeens korte wachtrij, anders fastpass halen.

    People Mover: treintje dat boven tomorrowland rijdt. Duf maar favoriet bij velen (ook bij ons). Even lekker zitten en leuk uitzicht over MK. Meestal nauwelijks wachttijd.

    Carousel of Progress: draaiend theater waarbij je een gezin door de tijd volgt. Is wat oud maar ook orginele attractie van Walt voor de World Fair (lang geleden). Vinden wij altijd wel leuk (airco en zitten) en als je moe bent kan je gelijk even slapen. Voor de trillseeking kids niets aan. Meestal nauwelijks wachttijd.

    Buzz Lightyear’s Space Ranger Spin: Vanuit een karretje op doelen schieten. Erg leuk maar sinds Toy Story Midway Mania er is (in de Studio’s) een beetje afgedaan (want die laatste is veeeeel leuker). Soms korte wachttijd en anders fastpass nemen.


    Monsters Inc. Laugh Floor: Commedy club met Monsters Inc. Als je geen Engels spreekt is het niet leuk. Kans dat je er uitgepikt wordt en er grapjes over je worden gemaakt. Opzich wel lachen maar wij slaan ‘m meestal over. Wachttijden te doen.

    Fantasyland
    It’s a Small World: klassieker met irritant liedje dat de hele dag in je hoofd blijft zitten. Sommige vinden het super andere (zoals ik) gaan alleen als het regent en de wachtrij is 0 min. Ach, wel lekker boottochtje. Soms zeer lange en soms zeer korte wachttijd.

    Peter Pan’s Flight: Vliegen over London. Ik vind veel van deze attracties niet Disney-waardig maar toch staan hier altijd lange wachtrijen. Wel fastpass nemen.

    Mickey’s PhilarMagic: 4D film. Met bril, water en geur. Is Disney wel goed in. Om een vage reden kan je hier een fastpass krijgen, nooit nodig gehad er passen heel veel mensen in het theater.

    Prince Charming Regal Carrousel: een carrousel. Gaan wij als volwassenen nooit in. Voor kleine kinderen natuurlijk leuk.

    Mad Tea party: ronddraaiende kopjes (zoals monsieur cannibale). Word ik heel misselijk in dus sla ik over. Maar vinden velen wel leuk. Geen idee hoe het zit met de wachtrijen.

    Winnie the Pooh: In honingpot door Poohland. Tja, ook weer goedkope Disney attractie. Wel interactieve wachtrij. Gezellig ritje. Soms erg lange wachtrij dan fastpass nemen.

    Het nieuwe Fantasyland gedeelte
    Barnstormer: Kinder achtbaan. Fastpass beschikbaar, ik zou voor een korte rij gaan.

    Dumbo: Ronddraaien met Dumbo. Vroeger zeer lange wachtrijen, tegenwoordig 2x zoveel zitplaatsen en nieuw wachtsysteem. Je kind kan eerst in de tent spelen todat je pieper afgaat. Of gewoon in de rij staan. Soms lang, soms kort. Fastpass beschikbaar.

    Casy Jr Splash ‘N Soak (andersom) Station: waterspeelplaats. Voor de kids om af te koelen. Misschien iets droogs om aan te trekken meenemen.

    Pete’s Silly Slideshow: Meet and Greet met Disney figuren.

    Under the Sea: Nog niet gedaan, pas open. Waarschijnlijk lange wachttijden ivm nieuw. Fastpass beschikbaar.

    Ariels Grotto: Meet and Greet met Ariel. Ook nieuw.

    Enchanted Tales with Belle: interactieve meet and greet met belle. Ze vertelt verhalen en de kinderen doen mee. Ook nieuw.

    Frontierland
    Splash Mountain: In een (grote) log in het water dobberen en dan naar beneden storten. Verrassend lange attractie met veel te zien. Wel behoorlijke plons naar beneden dus niet voor iedereen te doen. Onze favoriet. Bijna altijd fastpass nemen want anders sta je zeer lang in de rij!

    Big Thunder Mountain Railroad: achtbaan, gaat niet over de kop. Te doen voor de niet waaghalzen denk ik. Afhankelijk van de wachttijd fastpass nemen (vaak wel nodig).

    Tom Sawyer Island: Eiland om te wandelen en dingen uit verhaal van Tom Sawyer tegenkomen. OVERSLAAN als je maar 1 dag hebt.

    Country Bear Jamboree: Zingende beren. Ik vind er niets aan, duurt veels te lang en krijg het gevoel gillend gek te worden en niet weg te kunnen. Maar dat zullen velen anderen niet hebben… Ik zou ‘m dus OVERSLAAN.

    Adventureland
    Swiss Family Treehouse: Door de boom van de Swiss Family lopen. Grappig om te zien, mooi gemaakt maar als je 1 dag hebt: OVERSLAAN.

    Magic Carpets of Aladdin: Net als Dumbo maar dan vliegende tapijten. Pas op voor de spugende kamelen! Net echt een aanrader, zeker als je Dumbo al hebt gedaan zou ik deze overslaan. Afhankelijk wat je kinderen willen. Soms wel heel korte wachttijd, zeker in de avond!

    Jungle Cruise: Boottochtje door de wateren van Azie, Afrika en alles doorelkaar. Ook leuk door de zeer flauwe woordgrappen, maar dan moet je wel goed Engels verstaan. Zou ik wel doen. Neem fastpass als de wachttijd langer dan 20min is en anders later terugkomen. Wachttijd varieert erg op de dag.

    Pirates of the Caribbean: Met Johny Depp! Boottocht door de piratenwereld. Zeker doen (wel een paar kleine afdalingen maar minder dan die in Parijs). Bij lange wachttijd overslaan en later terugkomen. Vaak wachttijden van maar 5 min.!

    Enchanted Tiki Room: Vond ik voor de brand erg leuk en gezellig (lekkere muziek). Is na de brand hersteld zoals het vroeger was en dat vind ik saai. Muziek is ouderwets en wat sloom. Toch maar OVERSLAAN als je er geen tijd voor hebt.

    Liberty Square
    Hall of Presidents: Animatronics van alle presidenten van USA. Voor kinderen saai. Ook voor volwassenen goede gelegenheid om in de airco te kunnen slapen. Maar zeker mooi gedaan en ook Obama zegt iets. Heel patriotisch. Wij gaan altijd wel naar binnen, ook om af te koelen.

    Riverboat: Boottocht op grote radarboot. OVERSLAAN bij 1 dag.

    Haunted Mansion: Spookhuis Disneystyle. Doen en neem de interacctieve rij (door het kerkhof). Je komt uiteindelijk allemaal weer bijelkaar en het scheelt weinig tot niets in wachttijd.

    En wel even de replica van de Liberty Bell aanraken!

    Verder:
    Railroad: Trein om heel het park. Verschillende stations: Ingang, Frontierland en Fantasyland. Zeker even lekker zitten en leuke manier om te verplaatsen (het is een echte stoomtrein) maar soms erg lange wachtrijen. Kijk als je er vlakbij bent of het te doen is maar anders zou ik het overslaan. All Aboard!

    Winkels: airco om af te koelen. Na ongeveer iedere attractie kom je vanzelf in een winkel. Anders Shoppen op main Street USA.

    Kasteel: voor de foto’s. Verder geen ride (en geen draak te vinden zoals in Parijs).

    Als je vanaf het Transportation and Ticket Centre naar MK gaat, is de monrail vaak sneller. De ferryboat is echt niet spectaculair. En de beroemde woorden in de monorail mag je ook niet missen: por favor montega ce allegandro de las puertas. Er waren ooit T-shirts van te koop.
    Laatst gewijzigd door Mushu; 24-01-13 om 17:06.

  8. Top | #138
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    38

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Mushu, REUZE bedankt!

    Wat een schat aan informatie! Ik bekijk het straks rustig!

    Katrien

  9. Top | #139
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    Wow Mushu, wat een goeie lijst !
    Ook wij gaan die zeker gebruiken, bedankt !

    Paula

  10. Top | #140
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    184

    Standaard Re: The big challenge: 1 dag MK met 3 kinderen (4-7-10) - TIPS?!

    zijn jullie al eens in parijs geweest ? zo ja dan die attracties overslaan ( mijn kinderen vonden parijs na amrika helemaal niet zo leuk meer omdat ze de meeste attracties al kenden en vonden de eiffeltoren notre dame en met demetro gaan veel leuker ) . mijn kinderen vonden de attracties in MK over het algemeen wat saai ( ze waren toen bijna 4 en bijna 9) . de aankleding is super maar uiteindelijk is bv alladin gewoon een een soort vliegtuigjes die de hoogte in kunnen attractie die je in elk pretpark vind . wij vonden epcot en daarna Ak de mooiste parken . mijn zoontje van toen bijna 4 was 1 meter 4 of 5 en mocht in 95% van de attracties in alles disneyparken. zoals iedereen al zegt , lange wachttijd overslaan en van te voren kijken welke attracties je zeker wil doen . wij namen gewoon flesjes ingevroren drinken mee , snoep en broodjes .

    wij gaan dit keer niet naar disney maar naar busch garden , seaworld en 2 waterparken . de waterparken zijn favoriet boven de pretparken .zoveel mensen zoveel wensen zoveel meningen veel plezier en 1 dag is best goed tedoen, wij hebben in 1 hele drukke dag ongeveer 80% van de attracties gedaan
    Laatst gewijzigd door gudu; 24-01-13 om 17:37.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •