Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Gezocht "walvissen"

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    3

    Standaard Gezocht "walvissen"

    Hallo iedereen,

    Hier een 'rare' vraag, ik ben in 1992 voor het laatst in Florida geweest en ben toen in een "park" geweest met een enorm basin waarin een aantal echte walvissen (nee geen orca's en niet die van 18 meter) rondzwommen, je kon hier ook door ramen onderwaterkijken. Nu ga ik in April met m'n kids weer naar florida, alleen ik kan nergens dat park met die walvissen terugvinden, bestaat dat nog? En dan bedoel ik niet die orca's in seaworld.
    Weet iemand welk park dit is (of is geweest?) ik vond het destijds vrij uniek.
    alvast bedankt,

    Hans

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    Hoi Hans,
    Hier heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me wel gaaf om te zien. Maar sinds 1992 zijn ook een heleboel parken en attracties gesloten, dus mogelijk ook die jij zoekt. Kijk een op deze website http://www.lostparks.com/, als het daarbij staat, dan bestaat het inderdaad niet meer.

    Succes.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    Intensief googelen levert in ieder geval niks op :-( Zeker weggezwommen :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    3

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    Ik ben er achter dat het Sea world geweest is, daar hadden zw een enorm bassin met beluga walvissen, nu allen nog via die helicopter ride te zien en schijnbaar allen nog in San Diego Sea World in het echt te bewonderen. Jammer het was echt geweldig.

  5. Top | #5
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    De beluga whales zijn nog steeds te zien in Sea World Florida. Je komt alleen bij het bassin door middel van een flight simulator. Als je die simulator gedaan hebt, krijg je daarna de belugawhales, ijsberen en walrussen eerst van boven af te zien en daarna onder water achter het glas. Het is de bedoeling dat je je waant op de noordpool en het is er ook echt heel koud met op sommige stukken ijs. De attractie en het bezoek aan deze pooldieren is zeer zeker de moeite waard.

    Ik zou zeggen gewoon doen als je toch een bezoek brengt aan Sea World. \\/

    Groetjes,

    Bianca

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    3

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    Hè top, da's goed nieuws, ze zijn dus nog steeds te zien !! Ik ga er absoluut heen met m'n kids, bedankt !

  7. Top | #7
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    Graag gedaan.

    Wellicht handig om te weten dat de attractie Wild Arctic heet en bij Shamu Stadium in de buurt zit.

    Groetjes,

    Bianca

  8. Top | #8
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    En dichter bij huis zijn ze ook te zien; wij waren een aantal jaren geleden in de Zoo te Duisburg en daar hadden ze er ook één, alsmede echte Amazone dolfijnen.

    Afgelopen zomer waren we in Valencia, Spanje, waar ze een werkelijk zeer indrukwekkend bassin hebben met daarin twee beluga's. Een genot om te zien!

    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Gezocht "walvissen"

    Het is overigens familie van de dolfijn. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_dolfijn
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •