Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Onderwerp: Stoelen verspreid over het vliegtuig

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Stoelen verspreid over het vliegtuig

    Vandaag bij het reisbureau even geweest.
    Zij hebben voor ons de vliegtickets gereserveerd en de rest vd reis boeken we (voor het eerst) zelf.
    Nu las ik hier dat je zelf op de site van je airline (in ons geval dan continental) je stoelen kunt reserveren.
    Dus ik dacht, ga even langs het reisbureau om te vragen of onze stoelen al vast staan, en zo ja, welke stoelen we dan hebben.
    Kom ik daar.................stoelen vast? Nee hoor, alleen als je een voorkeur hebt dan vragen we ernaar.
    Vraag ik dus om het boekingsnr, want we gaan met onze 4 kids en 2 oma's die nog nooit zo lang gevlogen hebben, dus we MOETEN bij elkaar zitten.
    En gisteravond zag ik in elk geval nog 2 opties van 8 stoelen bij elkaar.
    Komen we thuis, gaan we vanavond het boekingsnr proberen............1 cijfer teveel ?! Klopt niet dus.
    Ook zijn er (alweer) veel stoelen vast gezet, maw we zitten na onze overstap in de 737 over het vliegtuig verspreid..............!!!!
    Dit ga je toch niet menen!!!!
    Ben zo pissed op het reisbureau, eens en nooit meer!
    Morgen nog weer terug om te vragen of echt die stoelen niet vast staan.
    Wat een nalatigheid zeg, om dat niet te vermelden..........

  2. Top | #2
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Hoi Angelina,

    Volgens mij kun je, zolang het toestel niet is volgeboekt, gewoon je stoel indeling aanpassen op de site van je luchtvaartmaatschappij. Ik had dit pas ook bij United maar heb het door het reisburo laten doen omdat ik hiermee
    geen ervaring had.
    ( Maar dan moet je in jouw geval wel het goede reserveringsnummer hebben... )

    Dus morgen toch maar ff terug naar het reisburo als ik jou was :-k

    Groetjes,
    Petra & Pieter
    Laatst gewijzigd door PENPE; 02-03-09 om 22:47.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Hoi Petra,
    Tja, al hebben we het goeie boekingsnr, die 2e vlucht zit toch al zo goed als vol.
    Als ze dit nou meteen bij het boeken hadden gezegd.
    Ze wisten toch dat we met een grote groep gingen....................grrrrrr

  4. Top | #4
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angelina Bekijk Berichten
    Hoi Petra,
    Tja, al hebben we het goeie boekingsnr, die 2e vlucht zit toch al zo goed als vol.
    Als ze dit nou meteen bij het boeken hadden gezegd.
    Ze wisten toch dat we met een grote groep gingen....................grrrrrr
    Ja het is niet zo;n goede beurt van het reisburo, maar laten ze het maar even proberen of het uberhaupt nog mogelijk is 8-[

    Groetjes,
    Pieter
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angelina Bekijk Berichten
    Hoi Petra,
    Tja, al hebben we het goeie boekingsnr, die 2e vlucht zit toch al zo goed als vol.
    Als ze dit nou meteen bij het boeken hadden gezegd.
    Ze wisten toch dat we met een grote groep gingen....................grrrrrr
    Een gereserveerde stoel is een optie... (altijd) nooit een recht
    Stoelen zijn altijd onder voorbehoud, airlines kunnen dit altijd naar eigen goeddunken aanpassen...
    We hebben het hier over vliegtickets van lijndiensten en dat zijn geen busaartjes...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angelina Bekijk Berichten
    Ook zijn er (alweer) veel stoelen vast gezet, maw we zitten na onze overstap in de 737 over het vliegtuig verspreid..............!!!!
    Dit ga je toch niet menen!!!!
    Ben zo pissed op het reisbureau, eens en nooit meer!
    Morgen nog weer terug om te vragen of echt die stoelen niet vast staan.
    Wat een nalatigheid zeg, om dat niet te vermelden..........
    Het spijt me te zeggen maar je moet niets... Nogmaals is slechts een optie die altijd kan worden aangepast...
    Dit is dus niet de schuld van het reisburo. De Airline heeft altijd het laatste woord hier in.
    Laatst gewijzigd door corrus; 02-03-09 om 23:28.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Hoi Corrus,
    Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met : je moet niks.
    Het is toch een stukje service dat je als reisbureau leverd, zeker aan grote(re) groepen?
    Ik bedoel, als je zelf het ei nog moet uitvinden, waar heb je dan nog een reisbureau voor nodig?
    Als je met zijn 2-en vliegt, zit je (bijna) altijd wel naast elkaar, maar ik kan toch niet apart van mijn kinderen gaan zitten.
    Mijn 2 kleinsten zijn 2 jaar en de andere 6 mnd, die kunnen toch ook niet alleen?
    Kan ik hier dan nog iets in veranderen dan?

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Kinderen mogen niet alleen zitten en als volwassenen zijn er altijd wel mogelijkheden om te ruilen na het inchecken.

    Groetjes Henke.

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angelina Bekijk Berichten
    Hoi Corrus,
    Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met : je moet niks.
    Het is toch een stukje service dat je als reisbureau leverd, zeker aan grote(re) groepen?
    Ik bedoel, als je zelf het ei nog moet uitvinden, waar heb je dan nog een reisbureau voor nodig?
    Als je met zijn 2-en vliegt, zit je (bijna) altijd wel naast elkaar, maar ik kan toch niet apart van mijn kinderen gaan zitten.
    Mijn 2 kleinsten zijn 2 jaar en de andere 6 mnd, die kunnen toch ook niet alleen?
    Kan ik hier dan nog iets in veranderen dan?
    Ik zal het even proberen uit te leggen.
    Je boekt voor 8 personen.
    Dan krijg je met een beetje geluk stoelen, en met nog meer geluk bijelkaar.
    Dus ga je met een gerust hart met je boekingsformulier naar huis.
    Maarrr...
    Als de Airline gaat wijzigen heb je gelijk een probleem, hieraan kan het reisburo helemaal niets aan doen....
    Nu ben je, je stoelen kwijt waarvan je dacht dat dit geregeld was...
    Het enige wat de klant (jij dus) nog kan doen is dit regelen bij Check-
    in.
    Het reisburo kan dit niet doen, want die staat op die datum niet aan de balie.
    Het kan ook niet vooruit geregeld worden want op=op... En een reisburo kan maar 30% van de beschikbare stoelen vooruit reserveren.
    Dit is dus geen onwil van jou reisburo, maar gewoon een trieste samenloop van omstandigheden.
    Je schrijft ook iets over een kind van 6 maanden, bij mijn weten is dat een baby, baby's hebben geen eigen stoel (die ticket kost bijna niets) tenzij je een stoel wilde hebben. maar dan betaal je het kindertarief.
    Stoelen zijn dus helemaal nooit een wet van Meden en Perzen.
    Niet boos zijn want het heeft geen enkel nut...
    Nu gewoon regelen bij het inchecken... En zou dat ook niet meer lukken kun je altijd nog aan boord dingen proberen te regelen met medepassagiers... sommige hebben hetzelfde probleem.
    Dus niet meer piekeren en lekker op vakantie gaan...
    Het is toch een stukje service dat je als reisbureau leverd, zeker aan grote(re) groepen?
    Een stukje service? Hoe stom dit ook mag klinken, het antwoord is nee!!!
    Het reisburo kan dit niet meer voor je afhandelen, ook zij zijn gehouden aan de regels van de airline.
    Het reisburo kan alleen z'n best doen, maar daar houdt het dan wel mee op.
    Grote groep?? Dit is geen grote groep. Wanneer er meer dan 10 personen gaan dan had kunnen beslissen tot het maken van een groepsboeking, maar dan betaal je wel een flink stuk meer...
    Laatst gewijzigd door corrus; 03-03-09 om 08:07.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Dus, begrijp ik het goed dat we, als we heel vroeg op schiphol gaan inchecken, we nog kans maken om bij elkaar te zitten?
    Ik ben nog steeds boos op het reisbureau, maar misschien verwacht ik wel teveel.
    Verder gaat onze baby op zijn eigen stoel in zijn maxi cosi, hebben geen zin om 10 uur lang met hem op schoot te zitten.
    Overigens zijn alle 4 de kids onder de 10, mogen ze dan wel apart?

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Grmbl, takkereisbureau........nu stoelen verspreid over het vliegtuig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angelina Bekijk Berichten
    Het is toch een stukje service dat je als reisbureau leverd, zeker aan grote(re) groepen?
    Net zo als alle andere forumleden gun ik je natuurlijk van harte dat je met de hele familie bij elkaar kunt zitten. Zoals Corrus ook al aangeeft, een vlucht is geen busreis, er gelden andere regels. Je moet dus inderdaad niet bij elkaar zitten, je wilt bij elkaar zitten..... Airlines doen hun best om het de klant naar de zin te maken, maar je moet er nu eenmaal rekening mee houden dat je niet meer bij elkaar kunt zitten. Kleine kinderen zetten ze heus niet alleen, toch?

    Maar hoe ernstig is nu eigenlijk het probleem, zitten je kleine kinderen echt niet bij je? En zou het nu echt een ramp zijn als er één van de twee grotere kinderen een paar rijen verder bij een oma zit? Soms zijn medepassagiers wel bereid om ergens anders plaats te nemen, maar in veel gevallen lukt dat ook niet. Je kunt, om maar een voorbeeld te noemen, nu eenmaal niet verwachten dat iemand bijvoorbeeld zijn stoel aan het gangpad vrijwillig opgeeft, om ergens anders 'tussengepropt' te worden omdat de oma's bij elkaar willen zitten.

    Of je nog iets veranderen kunt? Om te beginnen kan je proberen niet 'in de scheuten te schieten' zoals ze in Rotterdam zo mooi zeggen. Kalmte kan u redden! Als het reisbureau niets voor je doet, bel je toch gewoon zelf naar de airline? Tot slot kan je bij het inchecken, na het inchecken en bij het instyappen nog eens vriendelijk vragen of er naar een oplossing gezocht kan worden. Tel tot tien en zeg: "ik zou het heel fijn vinden als u me kunt helpen". Bedenk dat medewerkers aan de balie of in het vliegtuig gemakkelijker in beweging komen als er iets vriendelijk wordt gevraagd, dan wanneer een passagier zegt dat hij iets "moet'.............

    Als ik het goed begrijp zitten jullie de andere drie vluchten toch wel bij elkaar? Zie het positief; voor het zelfde geld heb je deze probelemen op al je vluchten. Maak er wat moois van....\\/





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •