Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Reisschema Jez: Florida 2005

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    9

    Standaard Reisschema Jez: Florida 2005

    Ons plan is om in februari het volgende te gaan ondernemen:

    Dag 1 Aankomst Miami, motel zoeken
    Dag 2 Bezoek aan de Everglades; tocht met een airboat? Evt. naar Key Largo
    Dag 3 Inschepen op de Majesty of the Seas, voor een 5-daagse cruise naar Nassau, Coco Cay en Key West
    Dag 7 Terug in Miami. Via de Tamiami Trail naar La Belle; daar een motel zoeken
    Dag 8 Over de 27 naar Orlando; motel zoeken
    Dag 9 Naar de Daytona 500
    Dag 10 Cape Canaveral bezoeken
    Dag 11 Terugvlucht vanaf Orlando

    Wat vinden jullie ervan? Tips & suggesties zijn welkom!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Wat vinden jullie hiervan:

    Ik denk persoonlijk dat je Key Largo moet schrappen, dat is echt teveel op een dag, vooral omdat jullie dan ook nog met een jetlag zitten.
    Voor de rest kan het, maar je mist wel de pretparken in Orlando.
    Ik zou er persoonlijk voor kiezen iets minder te verkassen, en me op 2 plaatsen te focussen, Miami en Orlando, en van daaruit dan uitstapjes tye ondernemen. Scheelt ook heleboel in- en uitpakken.
    Eric

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Kessel, Belgie
    Berichten
    5

    Standaard re: planning

    Hoi Jez,

    Ik zou het eerste hotel/motel op voorhand vastleggen, omdat je na de lange heenreis niet veel zin meer zal hebben in een zoektocht naar een hotel/motel! Je weet dan ook waar naartoe als je aankomt!!

    Veel plezier met het plannen van jullie reis, wij hebben onze hotels vandaag alvast allemaal vastgelegd!

    Groetjes,
    Benk.

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    163

    Standaard

    hoi Jez
    waarom ga je op dag 8 eigenlijk naar Orlando?Zo te zien was je niet van plan om daar iets te doen,hoewel dat wel reg zonde is.Orlando is toch de "funcapitel of the world".

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Ons reisschema: wat vinden jullie hiervan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jez
    Ons plan is om in februari het volgende te gaan ondernemen:

    Dag 1 Aankomst Miami, motel zoeken
    Dag 2 Bezoek aan de Everglades; tocht met een airboat? Evt. naar Key Largo
    Dag 3 Inschepen op de Majesty of the Seas, voor een 5-daagse cruise naar Nassau, Coco Cay en Key West
    Dag 7 Terug in Miami. Via de Tamiami Trail naar La Belle; daar een motel zoeken
    Dag 8 Over de 27 naar Orlando; motel zoeken
    Dag 9 Naar de Daytona 500
    Dag 10 Cape Canaveral bezoeken
    Dag 11 Terugvlucht vanaf Orlando

    Wat vinden jullie ervan? Tips & suggesties zijn welkom!
    Hoi Jez,

    Wat een vreemde plek om elkaar te ontmoeten Ik ben het met mijn naamgenoot eens dat Key Largo niet haalbaar is op dezelfde dag dat je de everglades wilt bezoeken. Je kan beter die dag naar Key Largo gaan en op de dag dat je naar La Belle gaat een tochtje met een airboat maken.

    Orlando is lekker centraal voor de dingen die je daar nog wilt bekijken. Het is inderdaad verstandig om geen motel te nemen in Daytona als je daar de 500 wilt bekijken. Daytona staat dan echt op zijn kop.


    Veel plezier met plannen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    9

    Standaard

    Hoi allemaal!

    Ik zal maar bij de 1e reactie beginnen..........
    We hebben meestal niet zo'n last van jetlag (heen tenminste, terug des te meer), dus dat komt wel goed. We zien wel of we aan Key Largo toekomen; we gaan in elk geval richting Flamingo en weer terug. We zouden anders nog de ochtend van de 3e dag kunnen kijken, aangezien we pas om 17.00 uur hoeven in te schepen.

    Wij geven niets om pretparken (mijn man kan niet lang lopen of staan); we wonen ongeveer naast de Efteling en Disney in Parijs trekt ons al niet........

    Geloof me, we verkassen erg weinig; 3 x in 11 dagen is voor ons doen erg luxe! En slechts 500 km rijden ook. (In september "doen" we de oostkust en dan overnachten we in 3 weken op ca. 11 versch. adressen, over een afstand van ca. 4500 km.....)

    De reden dat we uit Miami gaan, is omdat we in La Belle een oom willen bezoeken en in Orlando een nichtje en een vriend. We weten nog niet, of we ook bij (1 van) hun zullen overnachten. Verder lijkt Orlando ons een goede uitvalsbasis naar Daytona en Cape Canaveral.

    Ik zal misschien inderdaad op zoek gaan naar een motel in de buurt van Miami, hoewel ik niet gewend ben van te voren motels te reserveren. maar zal eens verder op dit forum neuzen! Maar mocht er iemand alvastsuggesties hebben.............

    Hee Ebelix! Wat leuk je hier ook te spreken! Ik kwam al meer bekende namen tegen.......

    Groetjes, Jez

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nou, ik kan je wel vertellen, waar ik altijd in Miami slaap, nl. in het Best Western Miami Airport West.
    http://book.bestwestern.com/bestwest...ertyCode=10323
    Dat is een vrijwel nieuw hotel, weliswaar in een (hele nette) buitenwijk, maar prima met de auto bereikbaar, en gratis parkeren voor de deur. Uiteraard diverse restaurants in de directe omgeving, en slechts 20 minuten rijden vanaf de airport. Ernaast zit de Baymont inn van dezelfde eigenaar, ongeveer $ 10.00 goedkoper, maar iets kleinere kamers.
    ik heb hier al een keer of vier gelogeerd, alle keren meerdere dagen, en ga er in oktober weer heen. je zit vanaf het hotel in 5 minuten op de interstate naar de Keys of naar Orlando, ook al een groot voordeel.
    Succes, Eric

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Ons reisschema: wat vinden jullie hiervan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jez
    Ons plan is om in februari het volgende te gaan ondernemen:

    Dag 1 Aankomst Miami, motel zoeken
    Dag 2 Bezoek aan de Everglades; tocht met een airboat? Evt. naar Key Largo
    Dag 3 Inschepen op de Majesty of the Seas, voor een 5-daagse cruise naar Nassau, Coco Cay en Key West
    Dag 7 Terug in Miami. Via de Tamiami Trail naar La Belle; daar een motel zoeken
    Dag 8 Over de 27 naar Orlando; motel zoeken
    Dag 9 Naar de Daytona 500
    Dag 10 Cape Canaveral bezoeken
    Dag 11 Terugvlucht vanaf Orlando

    Wat vinden jullie ervan? Tips & suggesties zijn welkom!
    Tip: neem nog een week vrij!! na die ene week Orlando heb je wel even tijd nodig om te herstellen van de jetlag en de indrukken die je hebt opgedaan. En natuurlijk heb je in 8 dagen geen tijd om te slapen, wil je alles tenminste zien.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Tip voor de (lange) reis van Miami naar Orlando: neem de Florida's
    Turnpike. Het kost een paar tientjes (in Dollars), maar je bent er veel
    sneller dan via de 27. Die heeft namelijk nogal wat stoplichten onderweg,
    en de max. snelheid haalt het niet bij die van de turnpike.
    Neem uiteindelijk exit 242, ga westwaarts richting Kissimmee (als dat je
    bestemming is tenminste) en dan kom je ook nog direkt langs de
    plaatstelijke "VVV" waar je van alles over deze omgeving te weten kunt
    komen.

    Ik neem aan dat je redelijk snel in Orlando wilt zijn: genoeg te doen en te
    zien daar! De meesten van ons forummers krijgen geen genoeg van die regio.

    Alvast veel voorpret, en een fijne vakantie.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ekkie, als je een stukje terug leest, zie je dat ze onderweg familie gaan bezoeken, vandaar de vreemde route.
    In het begin vond ik het ook een raar programma, maar ze gaan vooram naar Florida om familie te bezoeken, en niet voor de pretparken en zo.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •