Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 82

Onderwerp: WDW: Hoeveel dagen nodig?

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil
    Het ligt eraan of je alles wilt zien, als je echt alles wilt zien/doen wat een park te bieden heeft dan is het te kort om die 2 parken samen te doen.Maar als je alleen de topattracties doet en wat rondkijken dan kan het zeker.
    Inderdaad. Kijk op dit forum en je komt er al snel achter dat er heel erg veel te zien is, in elk park. Wil je echt "alles" zien dan ben je altijd meer dan een dag kwijt. Zie ook het aantal keren dat veel forummers teruggaan naar Florida en dan toch elke keer weer een heleboel nieuwe dingen in de parken vinden. Da's toch de aantrekkingskracht van Disney en Florida.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil
    Ligt ook aan de drukte.
    Zeer belangrijke factor. Ik heb ooit in Busch Gardens alle "rides" gedaan in zo'n 3-4 uur, wachttijd gemiddeld 1 minuut per attractie. Geweldig!! Maar ik kan me ook voorstellen dat er veel mensen zijn die door langere wachttijden daar een afkeer van datpark hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil
    Wij hebben in de herfst hetzelfde gedaan 1 dag MK,1 dag AK en Epcot en 1 dag MGM ,3 dagen dus.
    Dus in het naseizoen kan het zeker.Bij ons was het in animal Kingdom heel druk maar omdat het park niet zo groot is konden we alles in een halve dag doen en in EPCOT was het niet druk dus dan konden we ook in en halve dag doen.oor MGM hadden we ook een hele dag uitgetrokken maar dat hadden we na een halve al gezien en toen we smiddags gaan zwemmen in Typhoon Lagoon.
    Animal Kingdom druk? Heb ik nog niet meegemaakt.
    En an MGM is het inderdaad heel goed te doen om nog eens lekker te gaan zwemmen. Al ben ik dan eerder geneigd om 's middags lekker op een terrasje ergens in MGM neer te strijken en daar een paar uur te blijven zitten en rond te kijken naar alles wat er rodom je gebeurd. En dan aan te sluiten in de rij voor Fantasmic of naar Epcot te verkassen voor de vuurwerkshow. Maar ik neem dan ook drie weken de tijd om me te vermaken in Orlando. Ach, ieder zijn eigen vakantieindeling.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12

    Standaard

    Animal Kingdom druk? Heb ik nog niet meegemaakt.
    Ja we waren er tijdens de herfstvakantie.Die jeepsafari hebben we niet gedaan omdat de wachttijd 1,5 uur was.Bij de Rapid was het ook druk maar we hadden een fastpass.En bij die wandelsafaris was het op sommige plekken niet te doen.Er is zo'n tijgergedeelte waar je links en rechts ramen zaten waar je doorheen kon kijken maar daar stond het echt helemaal vol.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Het is jammer dat je de jeepsafari hebt gemist, want het is echt een onvergetelijke ervaring, ik vind zowieso dat dit park zwaar onderschat wordt.
    Animal Kingdom is in mijn ogen veeel leuker dan MGM, en zefs leuker dan Epcot in mijn ogen, ofschoon dart altijd mijn favourite park was.
    Het is er gelukkig nog niet zo druk als MK, maar op de dagen dat de parken wat voller lopen, is het ook bij AK met de rust gedaan.
    Eric

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Strijen
    Berichten
    33

    Standaard

    Er bestaat toch ook een site waar je kunt lezen hoe druk het wordt op een bepaalde dag in een park? Wie weet de link?

  5. Top | #15
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clafra92
    Er bestaat toch ook een site waar je kunt lezen hoe druk het wordt op een bepaalde dag in een park? Wie weet de link?
    Ik weet dat er een betere bestaat, maar misschien heb je hier vast wat aan:
    http://www.intercot.com/

    Okay, heb hem toch gevonden geloof ik:
    http://www.touringplans.com/BestDays.htm

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Dat kan, alleen moet je er van uit gaan dat je niet alles zult zien.
    Je moet dan van te voren de attracties uitstippelen die jullie willen zien.
    In principe heb je voor ieder park een dag nodig maar als je een halve dag per park besteed kan je wel een goede indruk van het park krijgen.
    Wij hebben het ook een keer gedaan met Typhoon Lagoon en Animal Kingdom op 1 dag. Van Animal Kingdom hebben we een goede indruk gekregen maar je kan natuurlijk niet alle attracties doen in zo'n beperkte tijd. :cry:

  7. Top | #17
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    10

    Standaard Hoeveel tijd nodig voor de Disney parken?

    Hallo,

    Weet iemand hoeveel dagen je ongeveer nodig hebt om alle parken van disney te bezoeken zonder dat je het gevoel hebt dat je bepaalde dingen hebt gemist?? Ik hoor namelijk verschillende verhalen de een zegt een dag per park en de andere 4 dus wat is volgens jullie het beste???

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Oei, wat een vraag. Ik ga dit jaar voor de 7e keer naar Florida, ben elk jaar naar de Disneyparken geweest en heb nog steeds het idee niet alles gezien te hebben.

    Maar voor een "normaal" bezoek ... een dag of twee. Dat is natuurlijk ook sterk afhankelijk hoe lang de wachtrijen zijn, hoe lang een dag voor jou duurt (ga je van 's ochtends 9 tot 's avonds 11, of heb je na een uurtje of 6 wel genoeg gehad), of je 's middags en 's avonds uitgebreid gaat eten in een park, of je alle (maar dan ook echt alle) attracties wilt doen, etc. etc.

    Een vraag dus die niet zomaar te beantwoorden is.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    ik zou hier minimaal een week voor uittrekken.
    1 dag Magic Kingdom
    2 dagen epcot
    1dag mgm
    1 dag animal kingdom
    1 dag typhoon lagoon.
    En nog 1 dag extra om zelf in te vullen, daar waar je nog een keer heen wilt
    En dan kom je tot de conclusie IK HEB NOG NIET ALLES GEZIEN :lol:

    IK WIL TERUG.


    Neem wel hopper met waterparken dit is echt aan te bevelen.

    Kijk eens bij AE vakanties. hier krijg je nu 4 dagen betalen en 5 dagen park. dit is maar 1 voorbeeld ze hebben natuurlijk nog meer aanbiedingen.


    groet,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  10. Top | #20

    Standaard

    Wij hebben het gevoel dat we straks in die 10 dagen nog niet alles zitten. Van de 10 dagen gaan we er trouwens 1 naar Sea World en 1 naar FLorida Mall/WalMart...dus eigenlijk zijn het er 'maar' 8.
    Ik heb een soort schema gemaakt van de dagen. Het ziet er ongeveer zo uit:

    Dinsdag MK 9.00-00.00 (incl Halloween)
    Woensdag AK 9.00-20.00
    Donderdag MGM 9.00-19.30
    Vrijdag Epcot 9.00-00.00
    Zaterdag SEA WORLD
    Zondag MK 9.00-00.00 (maar 's ochtends eerst lekker ontbijten bij Chef Mickey's)
    Maandag Typhoon Lagoon
    Dinsdag SHOPPEN!
    Woensdag & Donderdag zien we ter plekke wel.

    Misschien een beetje overdreven om dit al te maken, maar ik vind het zelf wel prettig om al een plan te hebben en niet onnodig tijd te verdoen met overleggen waar we heen gaan en uitzoeken wat het langst open is op de dag zelf.

    Helaas konden we niet langer gaan..maar ja..wie weet komt er een volgende keer. Tot die tijd gaan we eerst verder met aftellen!

    Gr Chantal



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •