Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Van Orlando naar Miami / Fort Lauderdale

  1. Top | #1

    Standaard Van Orlando naar Miami / Fort Lauderdale

    Misschien een rare vraag:
    we gaan van 12 april tot 29 april naar florida en starten in Orlando en eindigen in Miami.
    We willen sowieso The Keys (en ook everglades) doen maar vragen ons af wat het meest de moeite loont om van Orlando naar Miami te rijden?
    Via Tampa - Naples of via Cape canaveral en Palm beach/Fort Lauderdale?
    maw Oost of westkust?
    thx voor info

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Oost- of westkust van florida?

    Ok zou altijd voor de westkust Naples dus) kiezen.
    De oostkust is veel drukker en toeristischer, weliswaar vind je aan de andere kant uiteraard ook veel toeristen, maar er is veel meer ongerept natuurschoon, en ook een ïets betere kwaliteit bewoners....
    Eric

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Oost- of westkust van florida?

    Ben het met Eric eens. Westkust!
    Als je er de tijd voor hebt/maakt kun je een stop maken in Tampa voor Busch Gardens, In Clearwater Beach voor een duik in de zee, in St. Petersburg voor een honkbalwedstrijd van de Devil Rays (schedule), in Ft. Myers voor het Edison & Ford Museum en de Miromar Mall, in Naples voor de sfeer en een lekkere hap eten, in de Everglades voor een airboatride en wat alligtor-wrestling en voor je het weet ben je in Miami!!

    Als je naar Kennedy Space Center wilt, kun je dat ook gemakkelijk als dagtocht vanuit Orlando doen, is maar een uurtje rijden.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4

    Standaard Re: Oost- of westkust van florida?

    Bedankt voor de feedback.
    Ons schema ziet er als volgt uit.
    12/04/2007 NY
    13/04/2007 NY
    14/04/2007 ny
    15/04/2007Orlando
    16/04/2007Orlando
    17/04/2007Orlando
    18/04/2007Orlando
    19/04/2007Orlando
    20/04/2007Orlando
    21/04/2007Orlando
    22/04/2007clear water??
    23/04/2007naples??
    24/04/2007???
    25/04/2007Key west
    26/04/2007KeyWest
    27/04/2007Miami
    28/04/2007Miami
    29/04/2007vliegtuig
    Waar we nog niet uit zijn, is waar we onderweg tussen Orlando & Key west logeren?
    Hebben jullie suggesties?
    Ik dacht 1 nacht in clear water beach, 1 nacht naples (voor everglades) en dan nog 1 nacht florida city of zo?

    Vooral deze laatste om de lange afstand van naples naar key west te verdelen... (miami doen we in het terugkeren van key west)
    Laatst gewijzigd door freddyfingers; 19-03-07 om 18:59.

  5. Top | #5
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Oost- of westkust van florida?

    Door je bezoek aan Key West kun je alleen helaas niet echt uitgebreid de westkust gaan ontdekken.

    Maar goed, ik zou in plaats van Clearwater een overnachting plannen in St. Petersburg. Dit omdat je al strand hebt op Key West.
    Naples is opzich een prima overnachtingsplek, alhoewel je misschien ook kunt overwegen om in Fort Myers te overnachten (maarja, dan heb je wel weer een langere reistijd richting het zuidoosten).

    In plaats van Florida City, zou ik Key Largo of Islamorada kiezen (je zou daar dan eventueel kunnen zwemmen met dolfijntjes).

    Overigens, op welke dag vlieg je naar Orlando? 14 of 15 april?
    En kom je op 29 april aan in Nederland of is dat je vertrekdatum (en kom je dus met Koninginnedag weer terug in Den Hollande )?
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  6. Top | #6
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Oost- of westkust van florida?

    Hoi,

    Nou ben ik nog een leek maar we zijn vorig jaar van Florida City uit naar The Everglades gereden Royal Palm enzo en de andere dag naar Tamiami Trail gedaan(airboat ride bij http://www.evsafaripark.com) want deze weg loopt regel recht naar Naples. We hebben overnacht in Florida City in een Econo Lodge maar vonden het niet echt wat!
    Maar daar lagen wel volop boekjes voor kortingen voor the everglades en vooral voor Key-West.
    Nog een tipje: neem eten en drinken genoeg mee als je naar the everglades gaat er is bijna niets te halen!!
    (We zijn eerst in Miami gestart, toen Key-West terug naar Florida City en toen naar Naples en toen weer terug naar Miami Beach.)
    Maar ja ik ben er net 1 keer geweest en weet niet wat de andere het beste vinden om te doen omdat zij er al vaker zijn geweest.

    Succes verder!!

    Groetjes Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Oost- of westkust van florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddyfingers Bekijk Berichten
    Bedankt voor de feedback.
    Ons schema ziet er als volgt uit.
    12/04/2007 NY
    13/04/2007 NY
    14/04/2007 ny
    15/04/2007Orlando
    16/04/2007Orlando
    17/04/2007Orlando
    18/04/2007Orlando
    19/04/2007Orlando
    20/04/2007Orlando
    21/04/2007Orlando
    22/04/2007clear water??
    23/04/2007naples??
    24/04/2007???
    25/04/2007Key west
    26/04/2007KeyWest
    27/04/2007Miami
    28/04/2007Miami
    29/04/2007vliegtuig
    Waar we nog niet uit zijn, is waar we onderweg tussen Orlando & Key west logeren?
    Hebben jullie suggesties?
    Ik dacht 1 nacht in clear water beach, 1 nacht naples (voor everglades) en dan nog 1 nacht florida city of zo?

    Vooral deze laatste om de lange afstand van naples naar key west te verdelen... (miami doen we in het terugkeren van key west)

    Volgens je schema zit je op niet-weekend nachten tussen Orlando en Miami.
    Waarom avontuur je het niet en reserveer je niets voor deze dagen?
    Moet wel gek gaan wil je in dit seizoen geen kamer vinden en afhankelijk van je interessen en weer kan je ergens blijven of niet.


    Knaapje

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    48

    Standaard Van Orlando naar Fort Lauderdale

    Hallo allemaal,

    Omdat mijn vlucht is gewijzigd heb ik ook mijn schema (grotendeels) omgegooid. Ik zoek nu nog een plaatsje om te overnachten (aan het strand bijv.) als ik op doorreis ben van Fort Lauderdale naar Orlando. Ik dacht zelf misschien aan cocoa beach, of vinden jullie dat erg toeristisch?
    Alvast bedankt!

  9. Top | #9
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Waar verblijven van Fort Lauderdale naar Orlando??

    Is er een goede reden om niet in één rit van FT. Lauderdale naar Orlando te rijden ?
    Of is dit gewoon op vrijwillige basis.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    48

    Standaard Re: Waar verblijven van Fort Lauderdale naar Orlando??

    Nou ik heb er aan gedacht; maar dan zien we verder haast niets van de oostkust want daarna gaan we naar de gulfcoast.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •