Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56

Onderwerp: Nadelen/minder leuke dingen

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker maanbo's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    79

    Standaard Nadelen/minder leuke dingen

    Uiteraard lees je hier veelal de leuke vakantie verhalen en ervaringen maar hebben jullie nou ook dingen gezien of meegemaakt die minder leuk waren?

    En dan heb ik het niet over iemand die ziek is geworden of een botsing heeft gehad e.d maar over dingen zoals onveilige situaties, hangjeugd, zakkenrollers, dierenleed enzzzzzz.......

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maanbo Bekijk Berichten
    zoals onveilige situaties, hangjeugd, zakkenrollers, dierenleed enzzzzzz.......
    Joh, waar denk je aan. Maar goed; men vraagt en wij draaien.

    We blijven meestal even uit de buurt van de uitrit van het autoverhuurbedrijf als de medelanders pas geland zijn om niet in onveilige situaties te geraken. Stoppen, keren, rijden zonder licht (soms juist met grooooot licht) of met een uitgevouwen kaart voor de voorruit, stoptekens negeren, zonder op of om te kijken van links invoegen, op de snelweg parkeren om muntjes te zoeken voor de toll, we hebben al van alles gezien en weten dat dit veruit de gevaarlijkste fase van de vakantie is. Verder hebben we ook parken vol hangjongeren gezien. Van alle leeftijden en in grote concentraties, vooral voor dat d'n optocht begint of in een lange rij voor de gewilde attracties. Voor dierenleed; ga een dagje naar Seaworld of Aquatica en eat your heart out. Ik zal je de details besparen, maar zo'n orca die kennelijk verantwoordelijk is voor het drie maal daags nat afnemen van de stoelen op de eerste veertien rijen in het Shamu Stadium....

    Leuke combi van gevaar en dierenleed? In de Disney zwemparken (daar zijn ze weer) worden regelmatig illegale slangen uit de Lazy River gevist en 'uitgewezen'. Voor wie op dat moment het meest gevaar dreigt, het dier of de bezoeker, is mij niet altijd even duidelijk, maar aan het gegil van sommige dames te horen, was het voor hen een levensbedreigend avontuur.



  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Ik ben persoonlijk niet zo'n liefhebber van het banale deel van Key West. Veel dronken toeristen, travestieten e.d. in Duval Street, niet wat je zou verwachten....Tijdens de beroemde zonsondergang worden ook showtjes met dieren (honden, apen e.d.) opgevoerd. Zouden ze wat mij betreft ook moeten verbieden. Verder heeft Key West veel te bieden maar dit deel staat mij helemaal niet aan.

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Minder leuke dingen te veel om op te noemen, veel mensen die ontslagen worden zonder uitkering, vele huizen en dan geen te grote villa's of tweede woningen die verkocht moeten worden, mensen die om geld vragen bij stoplichten etc., het wordt hier met de dag erger echter blijf komen en steun de mensen hier zoveel je kunt, blijf vooral je tip correct geven vaak leven meerdere families van een werkende.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Dat hele tip-systeem moeten ze mee stoppen en gewoon standaard dan maar de prijzen wat omhoog en dan dus ook de lonen van de mensen.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    Clermont, FL, USA
    Berichten
    21

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Beste JKG,
    Ik zie dat je "al" 2 keer in Florida geweest bent en dat ze voor jou het hele tipsysteem maar moeten afschaffen.
    Even een bedenking: In de veronderstelling dat tips afgeschaft worden gaan de prijzen van hotels, restaurants, kappers, taxi's en andere dienstverlenende bedrijven met ongeveer 20% stijgen. Is dat wat je wil? Ik geef liever een tip waar ik zelf kan bepalen hoeveel ik geef afhankelijk van de kwaliteit van de service die ik kreeg dan verplicht wordt te betalen.
    De meesten onder de Europeanen hebben de mond vol over het integreren van buitenlanders die naar hun land emigreren, maar als het andersom is gaan ze hoog op de achterpoten staan en moet iets wat gemeengoed is in de USA maar ineens afgeschaft worden. Get a life please!
    Laatst gewijzigd door flogolfex; 10-02-09 om 16:58.

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Ben de tel eenn beetje kwijt, maar na zeker 20x is het nog steeds mijn wens dat dit systeem van zogenaamd vrijwillige tips wordt afgeschaft.
    De voortekenen zijn echter gunstig, mischien maken we het nog mee
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 10-02-09 om 18:28.

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    Clermont, FL, USA
    Berichten
    21

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Je mag uiteraard wensen zoveel je wil, daarom wordt het nog geen realiteit.
    Een normale tip bedraagt gemiddeld 15% van de rekening ex tax. Schaf het tipsysteem af en het uurloon van de betrokkene gaat meer dan verdubbelen. (minimum wages) Wie denk je dat er gaat opdraaien voor die hogere uurlonen?
    Jij en ik en iedereen die een dienst verleend krijgt.
    Wij betalen in Florida momenteel geen salestax op voeding en dagdagelijkse zaken, het is onze wens dat dit zo mag blijven maar de realiteit is dat een soort BTW mogelijk zal ingevoerd worden. Een hap uit ons budget maar ook jullie vakantie uitgaven zullen de hoogte in gaan.

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flogolfex Bekijk Berichten
    Je mag uiteraard wensen zoveel je wil, daarom wordt het nog geen realiteit.
    Daarom geef ik alvast een zet in de goede richting door nergens fooi te geven

  10. Top | #10
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Nadelen/minder leuk dingen

    Flogelfex, met het tipsysteem zijn de prijzen ook 15-20% hoger. Het is alleen jezelf voor de gek houden, behalve dat je zelf de keus hebt om een krent te zijn of niet.
    Nu ben je het niet verplicht... als het dan wel is, is meteen het over-vriendelijke er van af bij de Amerikanen. :mrgreen:

    Het spijt me dat ik maar 2x naar Amerika ben geweest zeg, je voelt je zeker heel wat beter nu je daar woont? De meesten komen er niet zo vaak, dit is dan ook een Nederlands vakantie/reisforum, dus ga me niet pakken op mijn 'al' 2x, dat ik er niets van af weet... tenminste, die ondertoon proef ik een beetje bij je bericht. Dat ik er 2x afgelopen jaar ben geweest wil niet zeggen dat ik er niets van snap of dat ik de enige ben die zo denkt...
    Dus waar 'get a life please!' op slaat....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •