Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 53 van de 59 EersteEerste ... 3435152535455 ... LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 586

Onderwerp: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

  1. Top | #521
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door natascha666 Bekijk Berichten
    wij zullen bellen vanaf het hotel of telefooncel ? Is dat geen probleem dan?
    Voordat je gaat bellen vanaf de kamer, zou ik wel even goed kijken of dit kostenloos is.

    Meestal zijn de 1-800 en lokale nummers gratis te bellen, maar het hotel wil nog wel eens "verbindingskosten" in rekening brengen, en dat kan mooi oplopen. Daar moet je dus wel op letten.

    Het vreemde is dat je vanuit de lobby vaak wel gratis naar deze nummers kunt bellen.
    Daar zijn vaak één of meerdere "public phones", net zoals bij veel restaurants en fastfoodtenten, dus als je ergens "onderweg" wil bellen, i.v.m. het tijdsverschil, stap je gewoon ergens naar binnen. No problemo.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #522
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Zo'n phonecard lijkt me een uitkomst om het thuisfront te bellen! Is het ook mogelijk om goedkoop tussen 2 (nederlandse) mobieltjes te bellen in florida? We gaan binnenkort naar Florida(:razz!! En het lijkt me handig om elkaar mobiel te kunnen bellen als we bijvoorbeeld opsplitsen in een winkelcentrum of park

  3. Top | #523
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Ik kreeg via de nieuwsbrief van het AA-forum (bij velen wel bekend) nog een leuke tip wat betreft het bellen in de US.
    Een US sim-only in NL te bestellen, voor zowel bellen als internetten op je mobiel.

    Ik vindt het zelf i.i.g. wel erg interessant, en wellicht hebben jullie er wat aan.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #524
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Als ik het goed begrijp moet je eerst een sim met nummer kopen voor $ 25 (met $ 10 beltegoed?)en dan telkens minimaal $ 10 beltegoed. Ik ga dan even uit van de Red pocket-sim. Vervolgens moet je om je nummer te behouden minimaal $ 10 per 3 maanden nieuw beltegoed bijkopen, anders vervalt je nummer en moet je evt. een nieuwe simkaart kopen voor de volgende reis (met ander nummer). Op de site van Red pocket zelf staat zelfs, dat je minimaal $ 10 per maand moet opwaarderen. http://www.redpocketmobile.com/airtimerefill.html Hoelang je tegoed "houdbaar" is zie ik even niet.
    Bij de leuke tarieven van $0,02 om naar NL te bellen komt wel het standaard airtime tarief van zo'n $0,15 p.m.

    Of lees/kijk ik ergens over heen?

    Het lijkt me, dat er voor de 1 a 2 keer jaarlijkse vakantieganger meer addertjes zijn dan je in eerste instantie denkt.

    Update1:
    De $ 10 opwaarderen is 30 dagen houdbaar. Een en ander betekent, dat je een sim koopt voor $ 25 (met $ 10 beltegoed voor 30 dagen) en je dan iedere maand ook minimaal $ 10 moet opwaarderen om je nummer te behouden of je simkaart wordt waardeloos. Lijkt mij voor de gewone vakantieganger dus kompleet ongeschikt. Of je moet hem net voor vertrek activeren, tamelijk veel bellen, je beltegoed tijdens je verblijf opmaken en na je vakantie de sim weggooien.

    Update2:
    Naar aanleiding van de posting van Ta2 Gerrit me wat meer in het onderwerp verdiept.
    Kwam dit tegen, wel wat duurder, maar je tegoed vervalt pas na 400 dagen als je niet minimaal 1 SMS verstuurd of gesprek gevoerd hebt. https://www.worldsim.com/Default.aspx
    In NL ook te bestellen: http://www.specialtravel.travel/loads/WorldSIM.pdf Kan wellicht ook een optie zijn, maar ieder moet zijn eigen haken en ogen vinden en oplossen.

    Update3:
    Ergens ver weg in de zeer kleine lettertjes staat dat een maandelijkse fee van ongeveer 1 Engels pound sterling van je tegoed wordt afgeboekt. Als het op is vervalt je nummer en je sim.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daantje40 Bekijk Berichten
    Is het ook mogelijk om goedkoop tussen 2 (nederlandse) mobieltjes te bellen in florida?
    Ik geloof van niet. Wellicht kan je dan beter twee lokale sim-kaarten te kopen als je telefoons niet gelocked zijn. Helemaal mooi is het als je dan een telefoon hebt voor 2 sim kaarten of 2 andere die de 1900 band aan kunnen. Of gewoon SMS-en.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-08-11 om 23:00. Reden: 1+1+1

  5. Top | #525
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Ervaringen met US prepaid sim's gevraagd

    Daar ik graag contact wil onderhouden met mijn medereiziger ben ik op zoek naar twee USA/Florida prepaid sim kaarten. Het gaat dus om bellen van GSM naar GSM binnen Florida.
    Wij hebben beide een dual sim GSM, dus ik zoek een sim kaart welke erbij te plaatsen is.
    Wat ik op de diverse sites vind zijn meestal combinaties van GSM met een soort vaste sim kaart die je moet activeren, maar geen losse prepaid sim kaarten zoals je hier in NL vindt.
    Alleen bij Best Buy vind ik iets van O2 wat er op lijkt, in de winkel af te halen en bij T-Mobile maar dat is niet leverbaar.

    Heeft iemand ervaring met de aankoop en het gebruik van losse USA prepaid simkaarten?
    Zo ja, waar gekocht, welke provider?

    Knaapje

  6. Top | #526
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    17

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Mijn ervaringen met bellen in Amerika:

    Via Ebay een AT&T 3G GoPhone SIM kaart besteld (zo'n oranje met blauwe letters). Kosten inclusief verzenden iets van 7 of 8 dollar. Lag met twee weken in de bus.

    Bij de SIM kaart zat een A4-tje met daarbij ook een link naar de webwinkel van degene waar ik de SIM kaart gekocht heb. Heb daar een refill kaart van 25 dollar gekocht. De pincode krijg je via e-mail opgestuurd.

    Een week voor vertrek de SIM kaart geactiveerd via de website van AT&T. Het toewijzen van het nummer gebeurt op basis van de postcode die je ingeeft. Ik heb gekozen voor Washington, dus mijn GSM nummer begint met (area code) 202. De postcode gewoon willekeurig kiezen, pak die van je hotel of van de luchthaven.

    Vlak voor vertrek op Schiphol de SIM kaart in mijn GSM gestopt. Bij aankomst in Amerika telefoon aangezet en ik kon meteen bellen.

    Bij een Publix een extra refill kaart gekocht van $25 en die gebruikt om een 500MB databundel te kopen. 3G HSPA+ werkt uitstekend op mijn toestel (Samsung Galaxy S2). Sneller als dat slome wifi van het hotel!

    Nog een tip: Als je (veel) naar Nederland wilt bellen, koop voor $10 een Long Distance package. Kun je 250 minuten voor bellen naar het buitenland (waaronder Nederland). Goedkoper als de $0,50 die het anders per minuut kost!

  7. Top | #527
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb inmiddels zelf ook 2 AT&T kaarten via Ebay gekocht.
    Ga ze ook 1 week voor vertrek activeren.

    Vraagje:
    Kon je ze hier vanuit NL gelijk bij activeren ook opwaarderen.
    Dat opwaarderen kan ook via internet heb ik begrepen.

    Knaapje

  8. Top | #528
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    17

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Opwaarderen vanuit Nederland kan meteen tijdens het activeren.

    Doe het niet erna, dus eerst activeren en dan bijv een dag later opwaarderen.

    Als je na de activatie voor de eerste keer opnieuw inlogt krijg je namelijk een nieuwe pincode en die wordt via SMS opgestuurd (je kunt dus niet verder met opwaarderen!). Omdat roaming niet werkt voor GoPhone in Nederland krijg je dat SMS-je nooit binnen (je kunt dat SMS-je wel opnieuw laten versturen via de website).

    Tijdens het activatieproces kun je meteen opwaarderen (met een refill kaart, NL credit card werkt niet), dus handigste is om vóór het activeren ook een refill-code in je bezit te hebben.

    Als je een refill-code hebt kun je ook proberen om het volgende nummer te bellen vanuit Nederland: 1-866-371-7138. Er wordt dan om het GoPhone nummer gevraagd en daarna kun je met de refill-pin je beltegoed opwaarderen. Ik weet niet of dit werkt overigens vanuit Nederland.

    Wil je onderling onbeperkt bellen, kies dan voor het $2/day plan. Als je een smartphone gebruikt, zet je data uit, want je bent zo door je beltegoed heen (of koop een 10/100/500 MB data package)

    Voor refill kaarten zijn er genoeg websites waar je terecht kunt. Ik heb mijn $25 refill pin hier besteld: http://aerobile.com/eshop/attgophone25-p-37.html (Bij telefoonnummer 'new' invoeren). De pincode krijg je bijna dezelfde dag nog via de mail toegestuurd.

    Bij iedere Publix/7-11/Walmart etc zijn ze overigens te krijgen.

  9. Top | #529
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Bedankt.
    Ik ga de site eens bekijken.
    Knaapje

    Overigens:
    Op Ebay.com zit ook iemand, die simkaarten aanbiedt en ze ook voor je activeert en opwaardeert:

    http://www.ebay.nl/itm/300576089037?...84.m1423.l2649
    Laatst gewijzigd door knaapje; 14-09-11 om 22:55.

  10. Top | #530
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    17

    Standaard Re: [Gezocht] Prepaid usa gsm voor Florida (voor Nov.)

    Als je veel naar Nederland wilt bellen, koop dan voor $10 een 'Long Distance International' package (Dit geldt voor prepaid via AT&T).

    Voor $10 kun je dan een maand lang 250 minuten naar Nederland bellen. Normale tarief is meen ik $0.50 per minuut. Dus bel je meer dan 10 minuten naar Nederland, dan is die bundel van $10 voordeliger.

    Het is mij niet gelukt om deze bundel op te krijgen, dus ik zal vandaag het thuisfront nog een keertje lastig vallen op mijn laatste dag in Orlando :smile:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •