Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 49 van de 59 EersteEerste ... 394748495051 ... LaatsteLaatste
Resultaten 481 tot 490 van de 586

Onderwerp: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

  1. Top | #481
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Of je provider ook Roaming heeft in het buitenland. En wat daar dan de tarieven zijn.
    Ik weet niet of je ook een data-abonnement bij je N97 hebt maar die kun je beter niet gebruiken in het buitenland. Dit is in het algemeen heel duur.

    Roaming (Engels voor rondzwerven) is een algemene term in de draadloze telecommunicatie waarbij een bepaalde dienst wordt voortgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.
    Dankzij roaming kan men met een GSM-abonnement ook in het buitenland bellen.

    Om een mobiel apparaat bij een andere netwerk te laten roamen tussen verschillende netwerken, moet een aantal stappen worden uitgevoerd. Allereerst wordt gecontroleerd of er een afspraak (roaming agreement) bestaat tussen de aanbieder van het thuisnetwerk en de aanbieder van het vreemde netwerk waarop aangemeld wordt. Is dit niet het geval, dan is roaming niet mogelijk.
    In detail verschillen de manieren van roaming per draadloos netwerk, maar in het algemeen verloopt het roaming proces als volgt:

    1. Zodra een mobiele telefoon wordt aangezet in, of wordt verplaatst naar het dekkingsgebied van een niet-eigen aanbieder, wordt dit opgemerkt door deze aanbieder. Die ziet dat het toestel niet bekend is binnen het netwerk en probeert de eigen aanbieder ervan te achterhalen. Als er geen afspraak bestaat tussen de eigen aanbieder en de niet-eigen aanbieder wordt toegang geweigerd op het niet-eigen netwerk.
    2. De niet-eigen aanbieder zoekt contact met de eigen aanbieder en verzoekt om informatie over het bezoekende toestel. De eigen aanbieder verstrekt deze informatie die onder meer het IMSI nummer van de simkaart bevat, de geregistreerde diensten en toestemming voor dit specifieke toestel om te roamen bij de niet-eigen aanbieder.
    3. Als de informatie is verstrekt, krijgt het toestel een tijdelijk telefoonnummer (MSRN) bij de niet-eigen aanbieder. Daarnaast geeft de eigen aanbieder door hoe het eigen netwerk kan worden benaderd via het niet-eigen netwerk.
    Laatst gewijzigd door Njit; 23-02-11 om 09:59.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #482
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Martijn,

    Gaat dit automatisch of moet je dat instellen dat je dit niet wil.
    Zoals bij een i-phone dat je niet automatisch op internet gaat als je naar Belgie gaat.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  3. Top | #483
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Bedoel je specifiek voor die Nokia? Even wat geGoogled:

    De N97 biedt in alle instellingen aan om in te stellen 'alleen eigen netwerk' of 'niet bij roaming'. Dat zou moeten werken. En anders alle toegangspunten verwijderen en deze later weer toevoegen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #484
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Bedankt Martijn.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  5. Top | #485
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Jacksonville
    Berichten
    28

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Wij gebruiken buiten de deur als er geen internet beschikbaar is (inderdaad mc donalds, starbucks (zet de app free wi-fi op je ipod/ipad) een mobieltje van net10, online of bij de walmart te koop. Dit toestel hebben we internationaal geactiveerd en werkt fantastisch.
    Is er wel internet beschikbaar dan kan je gebruik maken van voipbuster of skype (mijn ipod touch heb ik er al vele malen uit)
    Thuis bel ik met de vaste telefoonaansluiting met www.belkaart.nl voor 4 ct per gesprek onbeperkt naar Nederland. Werkt helemaal super en zo kunnen we ook door het NL thuisfront goedkoop gebeld worden.

  6. Top | #486
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Ik heb een iPhone... dus heb ik Skype daarop geinstalleerd...
    Werkt als een speer en kost me niets... (uiteraard gratis door gebruik van WiFi Netwerk)
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #487
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Ik heb een iPod. Die heeft geen ingebouwde microfoon en in de standaard bijgeleverde hoofdtelefoon zit deze ook niet. Originele dopjes mét microfoon kosten rond de 30 euro. Ik heb een stel nepperts gekocht voor een stuk minder (met kortingscode iHyve24 10% korting). Deze in-ear dopjes zitten ook lekkerder dan de originelen en doen het prima met Skype.

    Ik heb geen aandelen in deze winkel
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #488
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    The Netherlands
    Berichten
    9

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door car66 Bekijk Berichten
    Thuis bel ik met de vaste telefoonaansluiting met www.belkaart.nl voor 4 ct per gesprek onbeperkt naar Nederland. Werkt helemaal super en zo kunnen we ook door het NL thuisfront goedkoop gebeld worden.
    Ik heb net op de website gekeken, maar ik lees dat je eerst een 020- nummer moet bellen. Er staat idd dat het bellen naar Amerika alleen het starttarief kost (4ct), maar je moet toch eerst bellen met dat 020- nummer? Welke kosten worden voor dat bellen met een Nederlands nummer berekend?

  9. Top | #489
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Staat op de site zelf:

    • Wat kost het om naar het toegangsnummer 020-7113737 te bellen?
    • Het nummer 020-7113737 is een vast lokaal nummer. De kosten voor het bellen naar dit nummer worden in rekening gebracht door uw eigen provider.
      Hoe hoog de kosten zijn kunnen wij onmogelijk zeggen. Belt u vanaf een vast toestel van huis, dan zal het veelal gratis zijn. Belt u vanaf een mobiel toestel, dan is het afhankelijk of u binnen uw bundel blijft, een postpaid of prepaid abonnement heeft, etc.

      Wij adviseren u goed te kijken wat u betaald en wat voor abonnement u heeft. Er zijn vele sites, waaronder Bellen.com, waar u het voor u voordeligste abonnement kunt vinden.
      De kosten voor het bellen naar het buitenland via Belkaart.nl worden alleen van uw belkaart tegoed afgeboekt.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #490
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mostertjes Bekijk Berichten
    Ik heb net op de website gekeken, maar ik lees dat je eerst een 020- nummer moet bellen. Er staat idd dat het bellen naar Amerika alleen het starttarief kost (4ct), maar je moet toch eerst bellen met dat 020- nummer? Welke kosten worden voor dat bellen met een Nederlands nummer berekend?
    Het is mij niet duidelijk:
    Bedoel je nu vanuit de US naar NL bellen of vanuit NL naar US?
    De belkaart gaat uit van NL naar elders.
    Car66 woont in JAX en zal dus wel US naar elders bedoelen.

    Overigens vind je hier de buitenlandse (veelal toll-free) inbelnummers :
    http://www.belkaart.nl/buitenlandse-inbelnummers

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 24-02-11 om 14:20.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •