Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 59 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 586

Onderwerp: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

  1. Top | #61
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Je kan op Schiphol bij vertrek een mobieltje huren voor de USA......
    Dan kan je er beter een kopen
    collect bellen is het goedkoopste
    Harm

  2. Top | #62
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Het huren is net zo duur als het kopen. Koop bij Walgreen's een telefoonkaart en gebruik deze. Dit is toch een van de goedkoopste manieren van bellen naar Nederland.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #63
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Haaksbergen
    Berichten
    14

    Standaard Bellen naar nederland

    Wij zijn op zich niet zulke bellers op vakantie, maar willen aan onze ouders wel laten weten dat we goed over zijn.
    Een beetje gemeen maar het gaat als volgt.
    Wij bellen collect call. (dit betekent: goed over niets aan de hand) en mijn ouders kunnen twee dingen doen. A: niet accepteren ( alles is oke) er volgt geen geprek en het kost niets.
    Of B: wel accepteren in dat geval volgt er een gesprek. (kosten voor pa en ma)
    Indien wij echt iets willen weten bellen we niet collect maar direct.
    Dit foefje heb ik van mijn buurvrouw ( stewardess bij UA)

    gr Hedwig

  4. Top | #64
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Collect call bellen is wel het gemakkelijkst. Je draait het nummer en aan de andere kant word wel of niet opgenomen. De openbare telefoons staan overal. Geen gezeur met GSM of pre pay. En aan de andere kant zijn ze toch op de hoogte van waar je bent. Op het budget van een Amerika reis zijn de kosten achteraf van een beetje telefoneren niet al te groot
    Harm

  5. Top | #65
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2

    Standaard Re: Goedkoop bellen naar Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michel
    Een andere mogelijkheid is om een sms terug te sturen met bijvoorbeeld het nummer van de dichtsbijzijnde payphone. De meeste payphones hebben het nummer op het toestel vermeld staan en het bellen vanuit nederland naar de usa hoeft niet meer te kosten dan €0,01 a €0,02 per minuut ,als je belt via 1601 of 1649
    Zonder carrier pre-select betaal je vanuit Nederland € 0,0745 per minuut. Daar komt geen toeslag meer bovenop omdat je naar een pay-phone belt?
    Dat is wat mij betreft namelijk al goedkoop zat om het thuisfront even te laten weten hoe het gaat.

  6. Top | #66
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Goedkoop bellen naar Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michel
    Na de discussie over wel of niet de GSM meenemen, heb ik misschien een leuke tip voor de USA gangers.

    Stel: je wilt bereikbaar zijn. Neem je GSM mee, maar laat iedereen weten dat je ALLEEN per SMS bereikbaar bent. Het ontvangen van SMS is gratis, en het versturen van een sms kost ongeveer €0,55

    Als iemand je nou wilt spreken, SMSt hij/zij zijn nummer door naar jouw GSM. Je pakt je PRIMUScard , en loopt naar de eerste de beste payphone, of hoteltelefoon. Je draait het gratis 1-800 nummer, en je toets je pincode in. Daarna kan je naar nederland bellen voor $0,13 (ex btw) per minuut. Stukken beter dan die €1,90 die de nederlandse GSMtelco's je berekenen per minuut. Ik gebruik dit al enige jaren met success, en heb vele honderden euri bespaard.

    Een andere mogelijkheid is om een sms terug te sturen met bijvoorbeeld het nummer van de dichtsbijzijnde payphone. De meeste payphones hebben het nummer op het toestel vermeld staan en het bellen vanuit nederland naar de usa hoeft niet meer te kosten dan €0,01 a €0,02 per minuut ,als je belt via 1601 of 1649


    linkjes:
    http://www.primustel.nl/?page=vast_primus_passport
    http://www.bel1601.nl
    http://www.bel1649.nl


    Michel

  7. Top | #67
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Er bestaat nog een andere, en nog goedkopere manier !!!!
    Deze tip is echter alleen voor diegenen onder ons die hun laptop meenemen.
    Je kunt tegenwoordig in de meeste hotel gratis, of tegen een kleine vergoeding met je laptop het internet op.
    Bij de volgende site, www.net2phone.com kun je een abonnement nemen en heeel goedkoop met je laptop naar alle vaste nummers ter wereld bellen.
    Naar mobiel kan ook, maar is duurder. Ook kun je een fax versturen !!!,
    Neem wel een koptelefoontje of zo mee.
    Succes, Eric

  8. Top | #68
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    22

    Standaard Bellen (collectcall) naar Nederland

    Kun je bij elke public phone een collect-call plegen naar NL? Ik hoorde dat je 1-800-collect moet intoetsen, klopt dat? Is dit de regel in heel Amerika of verschilt dat per staat? Ik ben nl. 4 dgn in New York en 9 in FL en wil als ik naar huis bel dit collect doen.

    Bedankt!

  9. Top | #69
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Als je een tri-band GSM hebt neem je die toch gewoon mee naar USA.
    Ben je altijd bereikbaar en je kan bellen. Als je het thuisfront wilt laten weten dat alles OK is heb je dat in principe in 1 minuut gedaan zodat je de kosten in de hand houdt. Ik heb mijn triband gsm voor 3 weken meegenomen naar Florida en de rekening (Vodafone abo) was zo'n 80 euro. Valt toch wel mee als je bedenkt dat zo'n reis naar USA ook geen 'peanuts' is? :idea:

    Het telefoon nummer om collect call via public phone te bellen staat op de public phones aangegeven :!:

  10. Top | #70
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo
    Wij bellen altijd collect dat is het makkelijkst. Bel 1-800-432-00-31 dan krijg je een spraakcomputer die je verder helpt of een telefoniste als je geen verbinding met de computer krijgt. Hierna moet het kengetal zonder de 0 in toetsen of opgeven en dan het abonnee nummer. Daarna word er verbinding gemaakt met de abonnee. Deze krijgt te horen dat ze een toets in moeten drukken als ze het gesprek accepteren. Dan word de verbinding gemaakt en lijkt het of ze naast je staan. Als je belt denk even aan het tijdsverschil.
    Harm



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •