Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 59 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 586

Onderwerp: Telefoneren in/naar/vanuit Florida

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard Telefoneren in/naar/vanuit Florida

    Mobiel bellen in Amerika
    In Amerika wordt voor GSM telefonie de 1900Mhz band gebruikt. In nederland daarentegen wordt gebruik gemaakt van de 900Mhz en 1800Mhz banden. Daarom zullen de nederlandse (en europese) single band (900Mhz) and double band (900/1800Mhz) telefoons in Amerika niet werken. Alleen de, vaak veel duurdere, triple band telefoons zijn geschikt voor gebruik in Amerika.
    Hoe er ook rekening mee dat in grote delen van Amerika (bv de woestijnen in het westen) onbevolkt zijn. In die gebieden zullen niet veel ontvangststations staan en dus werken GSM's daar niet. Uiteraard hangt de bereikbaarheid ook af van de roaming partners van jouw GSM provider.


    GSM toestel huren
    Wanneer je geen triple band telefoon hebt en je wilt tijdens je verblijf in Amerika toch bereikbaar zijn, dan kun je overwegen een telefoon te huren. Je kunt ze zowel in Nederland als in Amerika huren. De prijzen, voor zowel het huren als het bellen, zijn echter pittig.
    Als alternatief zou je kunnen overwegen om in de VS een goedkoop prepaid GSMtje te kopen.

    :P

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    16

    Standaard Re: Mobiel telefoneren in Amerika

    Dan zit je nog met het bereik van de 1900. Als je een nextel dan zit je digitaal en heb je zelfs bereik in de woestijn ( uit ervaring)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-02-10 om 13:36. Reden: full quote eruit

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard Triple band gsm

    Afgelopen Mei zijn wij voor drie weken vakantie naar Florida geweest en ik heb mijn Nokia 6100 (triple band) gsm meegenomen.

    Het is mij uitstekend bevallen en ik had overal bereik.

    De rekening van Vodafone viel ook erg mee, namelijk 87 euro.

    Uiteraard moet je rekening houden met je beltijd anders krijg je achteraf een pittige rekening in de bus.

    Kijk op de site van je provider voor de gsm-bel-tarieven.

    PS: er zullen altijd plaatsen zijn in USA/Florida waar je moeilijk of niet bereikbaar bent met een gsm triple band, bijvoorbeeld in de woestijn of aan sommige afgelegen stranden?

    Als je echt overal bereikbaar wilt zijn, ook in de woestijn, neem dan een satteliet-telefoon, www.iridium.com (wel een erg prijzige oplossing).

    Groetjes,

    René

  4. Top | #4
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard Re: Triple band gsm

    Hoi

    Ik heb een Nokia 7210 met een Telfort abonnement en werkte ook perfect in Orlando en omstreken.Je kunt het beste je laten bellen door iemand want dat is een stuk goedkoper.

    Anthonie
    Deep South 2023... Facebook photo blog


  5. Top | #5
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Ik zou niet van een standaard situatie uitgaan. Afhankelijk van de provider in Nederland EN de provider die je in Amerika kiest (je kan hier meestal uit een aantal kiezen, afhankelijk van je provider in Nederland en van het bereik waar je op dat moment bent), kunnen er veel en grote verschillen zijn.

    Ik heb KPN Mobile, daar kan je volgens mij maar uit twee providers kiezen en ik had werkelijk waar overal bereik, zelfs in de Everglades ! Maar voor mij was zelf bellen goedkoper dan gebeld worden :? ! Raar maar waar. Dus daarbij ook nog eens de kosten optellend die de persoon in Nederland kwijt is voor naar mobiel bellen, is het dus beter om dan zelf te bellen.

    Een site waar je dit allemaal kunt berekenen is volgens mij www.vakantiebellen.com van Ben Woldring (dat jonge internet ventje)

    MattRob
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik heb in Florida nog nooit problemen gehad met bereik met een triple band GSM toestel. Daar en tegen in het westen van Amerika zijn hele gebieden waar ik geen bereik had. (Arizona, Utah, Nevada). Het valt me altijd op dat in de steden en de interstates wel altijd bereik is.

    Voor Nextel heb je toch een apart toestel nodig?

  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Verbaasd me niets Ebelix dat je minder bereik had in Arizona, Utah, en Nevada. Het is tenslotte voor een groot gedeelte woestijn waar geen kip komt, commercieel dus niet intressant om er gsm masten neer te zetten.
    Alleen de dure satteliet telefoon helpt dan... :wink:

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Rene,

    Dat is ook absoluut zo. Wat wel werkte was het Amerikaanse systeem dat niet gebaseerd is op het gsm protocol. Volgens mij werkt het Nextel systeem daar ook beter.

    Ik vond het ook helemaal niet erg om niet bereikbaar te zijn. :wink: Lekker rustig en wordt je vanuit Nederland niet uit je bed gebeld.

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Wat is Nextel dan precies voor systeem? Analoog? Je zou denken dat zo'n systeem uit de tijd is.... :idea:

    Overigens heb ik mijn GSM alleen mee voor calamiteiten en om het thuisfront zo nu en dan te bellen.

    :!:

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Nextel is niet gebaseerd op het GSM protocol maar op een ander protocol. De naam van het protocol is GSM\Iden.

    Op de vodafone site heb ik de volgende info gevonden.

    Welke mobiele telefoons zijn in Amerika te gebruiken?
    Er zijn verschillende dual-bandtoestellen (geschikt voor 900 en 1900 MHz) verkrijgbaar. Ook met tri-bandtoestellen (die voor 900, 1800 en 1900 MHz geschikt zijn) kunt u in Noord- en Zuid-Amerika uit de voeten. Voor Nextel heeft u een dual mode (GSM/ iDEN) toestel nodig, de Motorola i2000.

    Je kan het vergelijken met een dect telefoon thuis.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •