Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Bezienswaardigheden in Orlando

  1. Top | #11
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Buiten WDW is er nog wel het één en ander te beleven in en rond Orlando.
    De "andere" parken, de malls, International Drive, US192, ik vermoedt dat je dat wel kent.

    Maar allemaal op afstand, dus of met het beperkte OV, hoge taxikosten of auto te doen.
    Downtown Orlando was wel mij laatste keus. Leuk voor één kort bezoek, meer niet.
    Om er een keer geweest te zijn.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #12
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Downtown Orlando is leuk om een keer te zien, een basketbalwedstrijd te gaan kijken en dan heb je het wel gehad. Voor de rest is er genoeg te beleven in "Greater" Orlando, kijk maar eens op de verschillende toeristische websites, zoals http://www.floridakiss.com/ en http://www.orlandoinfo.com/. Daar staan nog een heleboel dingen op die je kunt gaan bezoeken en bezichtigen. Uiteraard ligt het er vooral aan wat je leuk vindt om te gaan doen, hoeveel reistijd je bereid bent te spenderen, wat je van iets verwacht etc.

    Ik heb mij na in ruim tien jaar en meer dan 125 dagen Orlando in ieder geval nog nooit verveeld!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker flowerscaper's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    86

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Dat rijden met een auto In florida ben ik niet helemaal zeker van,, ben daar niet helemaal gerust op,, dat is een beetje het probleem..

  4. Top | #14
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Dat rijden in Florida, en de rest van de US (LA en NY uitgezonderd) stelt helemaal niks voor.
    Stuk relaxter dan hier ten lande. Gewoon doen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #15
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Autorijden in Amerika is een eitje... en met navigatie helemaaaaaaaaaaaaaal geen probleem. Probeer het eens! Amerikanen denken wel aan elkaar in het verkeer in tegenstelling tot Nederlanders waar de wet van de snelste of stomste geldt.

    Nederlanders zijn wat dat betreft een stelletje asociale egoistische verkeersdeelnemers, die nog heel wat kunnen leren van de gemiddelde Amerikaan. Tuurlijk zijn er daar ook hufters, maar ik heb ze heel weinig meegemaakt.


    Met zelf een auto huren kan je meer van Florida ontdekken en verder weg gaan. En wees niet bang als je 'm met een klein krasje inlevert, daar kijken ze over het algemeen niet naar en je neemt 'm vaak ook uit de garage mee met de nodige krasjes.
    Ik geef het altijd wel aan bij wegrijden, maar dat was nooit een probleem. Dat zou mijn grootste angst zijn als ik een auto zou huren, dat je moet betalen voor wat een ander zou hebben gedaan.

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Ben het er mee eens; autorijden is super goed te doen! Keek er eerst ook een beetje tegen op, maar na 5 minuten bleek dat 100% onterecht te zijn. Het is meer een kwestie van gewoon doen dus. En alles is dan goed te bereiken...
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  7. Top | #17
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Als je echt niet wilt autorijden in Florida ben je dus aangewezen op openbaar vervoer: de taxi (duur) of bus (lang onderweg, komt niet overal).
    Een alternatief zijn de georganiseerde uitstapjes. Een bekende aanbieder daarvan is Gator Tours / Grey line Orlando. Bij hun kun je allerlei uitstapjes boeken waarbij busvervoer en attractiekosten zijn inbegrepen. Zo kun je een airboatride doe, naar Clearwater of Kennedy Space Center, een city-tour door Orlando doen, diepzeevissen etc.

    Misschien is dat voor jullie wel een optie.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #18
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Done With Disney, en dan??

    Je gelooft het misschien niet maar wij verblijven altijd 5 weken in Kissimmee/Orlando en hebben elke dag een vol schema en gaan niet naar Disney of ander pretpark. Er is zo veel meer te beleven in Florida. Je moet alleen wel een (huur)auto hebben anders kom je nergens.
    Kijk maar eens op ons laatste weblog....

    Walter



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •