Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 82 van de 82 EersteEerste ... 3272808182
Resultaten 811 tot 818 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #811
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: onze eerste keer

    In prlando kan je in sint cloud met een propellor boot gaan varen . Calypso kajakking heeft ons een stukje van de natuur laten zien in cape canaveral . Paardrijden hebben we ook gedaan en gaan zwemmen met manatees in crystal river . Segwayen in celebration .

  2. Top | #812

    Standaard eerste keer Orlando, help!

    Hallo allemaal! Ik heb hulp nodig en ik hoop dat ik die hier kan vinden...
    mijn man en ik zijn dit jaar 10 jaar getrouwd.
    Om dit te vieren denken we erover om in oktober of november naar Orlando te trekken!
    We willen natuurlijk graag een aantal parken doen, maar we weten niet waar te beginnen met onze planning!
    We willen zeker Universal doen met het Harry Potter themagebied, en ook zeker Disney World.
    (Wat we absoluut niet willen doen is SeaWorld, of andere parken waar dieren uitgebuit worden)
    We zullen waarschijnlijk een auto huren dus transport tussen de parken is geen probleem.
    Mijn vragen:
    is de periode oktober/november aan te raden?
    is een 10 daagse trip voldoende?
    nog tips en tricks voor een nieuweling?

    alvast bedankt!

  3. Top | #813
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: eerste keer Orlando, help!

    Ja hoor oktober/ november is zeker de moeite
    wij gaan al jaren een weekje in de herfstvakantie
    het voordeel daarvan is dat je in de oktober maand
    in alle parken halloweenavonden hebt
    verder is het weer prima
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #814
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: eerste keer Orlando, help!

    Oktober en november zijn, zoals Moonlight hierboven al benoemd, prima maanden om Florida te bezoeken. Zowel Disney als Universal Studios zijn fantastisch om te bezoeken en dus zeker aan te raden! Is een tiendaagse trip voldoende ? Niet als je heel Florida wilt zien maar zover ik begrijp willen jullie alleen in de omgeving van Orlando blijven en dan moet dat zeker lukken in tien dagen. Tips & tricks zul je verspreid over het hele forum vinden, op het gebied van Universal kan ik in ieder geval vanuit onze persoonlijke ervaring de volgende tips geven: 1. Neem een hotel in de buurt van Universal Studios welke beschikt over een shuttlebus van- en naar de parken. Het parkeren bij Universal Studios kost $20 per dag, iets dat op het eerste oog niet zo veel lijkt maar wanner je van plan bent om meerdere dagen in de parken te spenderen kan dit erg snel oplopen. Ik meen dat parkeren bij Disney hetzelfde kost en daar zou dan hetzelfde advies gelden echter hebben wij hier geen recente ervaring mee dus daar kunnen andere forummers je vast en zeker beter mee helpen. 2. Koop je tickets vooraf en online, bijvoorbeeld van één van deze twee sites (1) (2) wij hebben altijd positieve ervaringen gehad met beide sites. Ook hier zijn weer Disney tickets te koop maar ik weet niet of deze goedkoper of duurder zijn dan elders.. 3. Probeer minimaal 1 dag in ieder (Universal) park te spenderen, zeker in de maanden oktober/november kan het druk zijn in de pretparken in Orlando en aangezien Universal zoveel meer is dan alleen het Harry Potter gedeelte zul je merken dat de tijd erg hard gaat als je in de parken aanwezig bent! 4. Probeer een bezoekje te brengen aan Cowfish bar & grill (link), bijvoorbeeld voor de lunch of het diner. Hier hebben ze ontzettend leuke gerechten en naar onze smaak ook heel lekker! 5. En dat is dan weer een tip niet Universal-gerelateerd; mochten jullie inderdaad een auto huren (wat zeker aan te raden is) dan is Orlando zoveel meer dan alleen de Pretparken, binnen een uur sta je op prachtige stranden of vaar je tussen de mangroves in een natuurpark. Ook op dit gebied vind je verspreid over het hele forum ontzettend veel what-to-do's. Mbt de tips voor Disney kunnen andere forummers je veel beter helpen dan ik..
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  5. Top | #815
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: eerste keer Orlando, help!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debbie Segal Bekijk Berichten
    We willen zeker Universal doen met het Harry Potter themagebied, en ook zeker Disney World.
    We zullen waarschijnlijk een auto huren dus transport tussen de parken is geen probleem.

    Mijn vragen:
    is de periode oktober/november aan te raden?
    Oktober / november is een fantastische periode met heerlijk weer en niet zoveel regen.
    Is een 10 daagse trip voldoende?
    Mijns inziens? Neen...

    Indien je zowel naar Universal als Walt Disney World wilt gaan ben je in ieder geval al 6 dagen kwijt.
    Ook dien je er rekening mee te houden dat eigenlijk de eerste dag (aankomstdag) en de laatste dag (vertrekdag) verloren zijn dus zit je eigenlijk bijelkaar al op 8 dagen.

    En niet te vergeten SHOPPEN, SHOPPEN, SHOPPEN...
    Mij dunkt, dat kun je in Orlando meer dan dat je schoenen kunnen dragen
    Kost je (op z'n minst) toch al snel 2 dagen.

    En wat dacht je van een Airboat ride? (met zo'n propellorboot door de moerassen)

    Ik zeg niet dat 10 dagen onmogelijk is, ik kan tenslotte niet je portemonnee kijken.
    Maar indien het financieel mogelijk zou zijn, probeer dan tenminste 14 dagen te gaan.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #816

    Standaard Re: eerste keer Orlando, help!

    ja dat lijkt me wel heerlijk, die halloweensfeer!

  7. Top | #817

    Standaard Re: eerste keer Orlando, help!

    Bedankt voor de tips allemaal! We zijn er nog niet helemaal uit maar toch al een stapje verder :-)

    @corrus: ik weet het, 10 dagen gaat misschien kort zijn, het probleem is dat we begin dit jaar al een grote trip naar Costa Rica hebben gedaan en de verlofdagen zijn eigenlijk op. Met wat geluk lukt het om 12 dagen te gaan, zodat we de volle 10 dagen ter plaatse zijn...
    Het zal dan vooral om de parken draaien en misschien een dagje (of 2) strand ofzo...
    Shoppen doen we wel een andere keer ;-)
    En natuurlijk zouden we graag door de moerassen varen en zo maar we zullen moeten kiezen...
    In 2015 hebben we een rondreis gemaakt door de Deep South, in Louisiana op de Bayou hebben we ook al wat van dat moois gezien :-) en wie weet zijn we na die 10 dagen gebeten en staat de rest van Florida op ons verlanglijstje :-)

  8. Top | #818

    Standaard Re: eerste keer Orlando, help!

    Hoi fabian,
    Zou je de 2 website voor tickets nogmaals kunnen noemen. Ze zijn weggepiept.... dank!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •