Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 80 van de 82 EersteEerste ... 30707879808182 LaatsteLaatste
Resultaten 791 tot 800 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #791
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    8

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Bedankt voor je antwoord.
    De discussies over de auto ken ik idd al ;-).
    Wij twijfelen nog, parkeren bij de parken is ook steeds een hoop geld.

  2. Top | #792
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Dan heb je de entreeprijzen nog niet gezien! De I-ride brengt je wel naar de parken die aan de I-Drive liggen, vaak hebben hotels volgens mij nog wel shuttles om naar Disney te komen. Zit je wel weer vast aan tijden.

  3. Top | #793
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    8

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Juist vanwege de entree prijzen ;-)

  4. Top | #794

    Standaard onze eerste keer

    In een opwelling orlando geboekt maar zo ik lees krijgen we er zeker geen spijt van!
    even wat kleine vaagjes:

    1. Zijn er in de omgeving van Orlando oude westers stadjes? of wat erop lijkt (wester moet je natuurlijk in het westen zoeken....)
    2. Zijn er spook-stadjes in de omgeving van Orlando zoals Bodie?
    3. Heeft iemand ervaring met Budget rent a Car? (in het forum kom ik Budget niet tegen)
    4. we gaan met tieners, die liever de pretparken mijden... heeft iemand suggesties?
    5. wat mogen we beslist niet missen?

    bedankt!

  5. Top | #795
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: onze eerste keer

    Enige spijt die je krijgt is dat je er meteen aan verslaafd bent

    3. Budget wordt volgens mij maar beperkt gehuurd omdat het meestal niet de goedkoopste is, maar verder wel een goede maatschappij hoor.
    4. Tieners die pretparken mijden, bestaan die dan ??? Tja waar gaat de interesse van de tieners dan wel naar uit. Er is zat te doen in Orlando. Ze kunnen ook alle dagen shoppen
    5. Ik zou zeggen de pretparken, en nog een heleboel meer. De lijst is gewoon erg groot en ligt vooral aan de interesses.

    Enne welkom op het forum, zat leesvoer om te kijken waar de interesses naar uit gaan.

  6. Top | #796
    Regelmatige Bezoeker peet's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    20

    Standaard Re: onze eerste keer

    Mijn advies voor mensen die altijd een eerste keer naar Orlando gaan:
    Niks mijden en zoveel mogelijk doen.
    Het is niet naast de deur, wie weet wanneer je ooit weer terug komt.
    Zonde als je hier zit en denkt... had ik maar.

    Ervaar alles zelf en maak je eigen oordeel over iets.
    Goed onthouden dat er een reden is waarom er zoveel mensen ergens heen gaan, er zal dus vast iets de moeite waard zijn om erheen te gaan

    Concreet op je vragen:
    1. Zijn er in de omgeving van Orlando oude westers stadjes? of wat erop lijkt (wester moet je natuurlijk in het westen zoeken....)
    Naar mijn weten zijn er wat oude plekken in en om Orlando, maar niet de western stadjes zoals de films.
    Maar een vervanger kan zijn: http://www.oldcity.com/
    Hangt er ook een beetje vanaf hoever je wilt rijden en wat je wilt zien weer.
    2. Zijn er spook-stadjes in de omgeving van Orlando zoals Bodie.
    Ik heb er nog niet van gehoord.
    3. Heeft iemand ervaring met Budget rent a Car? (in het forum kom ik Budget niet tegen)
    Kijk even in het forum (en andere fora), er zijn een hoop goedkopere aanbieders te vinden die net zo goed/slecht zijn.
    Let alleen altijd goed op met je verzekeringen en het aansmeren van extra verzekeringen aan de balie.
    4. we gaan met tieners, die liever de pretparken mijden... heeft iemand suggesties?
    Ja, negeren en gewoon gaan
    5. wat mogen we beslist niet missen?
    Zie de complete lijsten hier op het forum.
    Persoonlijk vind ik dat je alles een keer moet zien, of je nou fan ben of niet.
    Disney, SeaWorld, Universal, zwembaden, Sport, de malls, de wijken/mensen, stranden, gewoon het rond rijden en dan alle eet mogelijkheden nog etc..... maar ach... ik ben redelijk partijdig zeg maar ;-)

  7. Top | #797
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: onze eerste keer

    Hey Welkom en succes met het vele uitzoekwerk.

    De tips van Peet zijn al heel erg handig. maar punt 4 ....
    we gaan met tieners, die liever de pretparken mijden... heeft iemand suggesties

    bestaan dat soort Tieners?
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  8. Top | #798
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: onze eerste keer

    Ja en Nee .. zulke tieners bestaan
    Onze zoon (en wijzelf eigenlijk ook) gaan ook niet graag naar pretparken... de elle lange saaie wachtrijen, drummende mensen en dat alles voor 2 min. pret, uitpuilende prullebakkken met zwermen wespen, en rommelige paden,en vuile wc`s
    Maar ..... !!! in Florida staan we elke keer weer te poppelen voor de parken te bezoeken
    wij vinden het totaal anders dan hier in bv de Efteling .. de wachtrijen zijn een attractie opzich , alles word hoe druk het ook is goed bijgehouden en blijft spik en pan, en geen gedrum of geklier in de rijen..
    de eerste keer dat we naar Magic Kingdom zijn geweest zijn we voor de Wishes naar huis gegaan
    we zagen het totaal niet zitten om met zo`n mensen massa naar buiten te moeten en richting de parking te gaan ..Dom Dom achter af
    Inmiddels zijn we er achter dat Disney ster is in het begeleiden van de uittocht van weet ik hoeveel mensen tegen sluitings tijd
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 05-03-16 om 11:34.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  9. Top | #799
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: onze eerste keer

    Tieners zijn zulke grappige wezens.....ik zou in iedergeval 1 dag naar een park gaan, samen overleggen wat ze leuk vinden. Ik vind Universal het allerleukst.
    Verder is er zo veel te doen, maar Kennedy Space Center is ook de moeite waard. https://www.kennedyspacecenter.com/

    Verder is een tochtje met een airboat ook heel leuk!

    veel plezier met plannen!
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #800
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: onze eerste keer

    Wij hebben bij Budget.com gehuurd vorig jaar en dit jaar weer.
    vorig jaar wat problemen gehad met de borg, maar dit was onze eigen fout.
    bij alamo betaal je geen borg en bij Budget houden ze de huurprijs als borg in op je cc voor de huurperiode. Dit hadden we kunnen nalezen maar hadden we niet gedaan.
    Dit jaar toch weer bij hun gehuurd omdat we voor een midsize SUV voor 18 dgn maar €425 betalen.
    Florida vind ik niet te vergelijken met het zuidwesten. Niet het ruige landschap en de authentieke dorpjes. Maar heel veel leuke dingen te doen.
    Met de Segway door Celebration, kanoën weekiva spring, fietsen op Marco islands, tuben Kelly park, shoppen, dolfijnen spotten aan de westkust met de seascreamer, enz enz.
    Maar met tieners is universal studio's of island of Adventure echt wel de moeite waard, maar wel prijzig.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •