Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 52 van de 82 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Resultaten 511 tot 520 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #511
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Ben ik weer.....

    Het kan idd goedkoper te zijn alles in 1x te regelen bij een reisorganisatie.
    Dit vergt idd veel vergelijken en uitzoeken, maar dat doet los boeken ook.
    Het is dus zeker van belang dat je beide opties bekijkt.

    Mijn reactie van los boeken komt ook voort uit dat ik absoluut nooit en te nimmer zou boeken via een reisburo zoals we die kennen in de winkelcentra. Dus zo'n reiburo waar je dus boekt en dan met TUI of Arke of iets dergelijks weg gaat.
    Daar zul je nooit goedkoper uitkomen alleen maar veel en veel duurder.

    De tip om bv 1 van de veel genoemde reisburo's online te gebruiken is wel een heel goede (bv AE, AV, USA Fun Vacations), hierdoor kan de prijs van een totaal pakket goedkoper uitvallen.
    Vaak is het goedkoper het los te regelen, maar zeker niet altijd.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  2. Top | #512
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    5

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Hallo!!

    Ik ga 2 november voor het eerst naar Orlando.\\/
    Wij verblijven in een huisje in Inverness.
    De mensen waar ik mee ga, zijn allemaal al eerder daar geweest, maar zij gaan alleen maar om golf te spelen..:-&
    Maar ik wil ook graag wat zien..
    Een ding dat ik zeker wil doen is een dag naar een pretpark..
    Ik ben een achtbanen fan.. Als ik het juist heb zou ik dan naar Adventure Island moeten.. Klopt dit?
    Als iemand verder nog tips heeft waar ik echt heen moet, dan hoor ik die heeeeeel graag...

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  3. Top | #513
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    In Disney's Animal Kingdom staat de Expedition Everest is ook erg leuk om te doen.

    Maarja om nou alleen voor de ene achtbaan naar dat park te gaan...

    Weet niet of je de mogelijkheid hebt om naar Tampa de rijden daar heb je Busch Gardens staan ook enkele banen en in Seaworld staat Kraken en Manta.

  4. Top | #514
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desire Bekijk Berichten
    Een ding dat ik zeker wil doen is een dag naar een pretpark..Ik ben een achtbanen fan.. Als ik het juist heb zou ik dan naar Adventure Island moeten.. Klopt dit?
    Nou, bijna goed; Islands of Adventure is een prima adresje, maar er zijn natuurlijk veel meer themaparken. Een dag is daarom veel te weinig voor Orlando, zeker omdat je er vrij ver vandaan zit. Vanuit Inverness schat ik al snel dat je anderhalf uur onderweg bent.



  5. Top | #515

    Standaard hotel orlando

    Hallo Florida genieters, wij, gezin met 2 kinderen van 4 en 11 jaar, gaan in juli/aug. voor de eerste keer naar Florida. Ik heb een vraag mbt het boeken van een hotel in Orlando. Wat is de beste plek om een hotel te boeken, rekening houdend met restaurants, de juiste wallmarkten enz. Wij willen zo'n 12 dagen in Orlando verblijven en met name de pretparken bezoeken. In ieder geval de Disney parken en Universal Studio's (met name Island of Adventure en nog een waterpark). Is het dan verstandig om 2 verschillende hotels te boeken of zijn beide parken goed te doen qua afstand/reistijd. We beschikken de hele vakantie over een auto. Graag jullie advies! En zijn er ook goede 4sterren hotels die beschikken over appartementen? Misschien ook wel kostendrukkend om zoiets te boeken zodat je in ieder geval zelf wat boodschappen kan doen zodat je niet 3 x per dag uit eten moet. Waarschijnlijk heb je dan ook wat meer ruimte en verschillende ruimtes. Of scheelt dat niet veel? En zijn de prijzen voor ontbijt en diner in restaurants hoog? Ik lees graag jullie reacties! Groeten, Marjan

  6. Top | #516
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: hotel orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk Berichten
    Ik lees graag jullie reacties!
    Nou vooruit, hier zijn er een paar. Eerste vraag die bij mij opkomt is waarom jullie niet direct voor een villa of condo kiezen i.p.v. een hotel. 't Is maar een idee......Ik zou zeker op één lokatie blijven. De Orlando area is vrij groot en heeft een aantal 'centra' zoals de 192, de International Drive, Lake Buena Vista. Villa's en condo's vind je op een kwartier tot 40 minuten rijden van WDW. Als je op het terrein van WDW bent, ben je overigens nog niet in een themapark.

    Prijzen van ontbijt, lunch en diner...er is voor iedere beurs een keuze. Veel mensen maken een mix en eten zich de ene dag klem aan een (pizza)buffet voor de bekende sch.... en drie knikkers en kiezen daarna weer een wat duurder restaurant zoals the Outback, TGF, Tony Roma en ga zo maar door. En wat duurder is voor onze begrippen altijd nog spotgoedkoop.

    Wist je overigens dat deze onderwerpen ook allemaal apart op dit vrolijke vakantieforum worden behandeld. Ze zijn handig gerubriceerd zodat je e.e.a nog een gemakkelijk kunt teruglezen in de topics over villahuur, restaurants, supermarkten. Voor afstanden en overzichten van de verschillende communities is Google Earth je vriend. Mocht je over de verschilende onderwerpen nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Er is hier altijd wel iemand die je verder helpt.



  7. Top | #517
    Regelmatige Bezoeker senkermens's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    41

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Wel Marjan

    als ik in je schoenen zou staan.... lekker voor een villa gaan!! waarom:
    - de kinderen hebben een eigen slaapkamer
    - als de kinderen moe zijn na een drukke dag kunnen zij lekker slapen en jullie hebben
    een keuken voor iets lekkers klaar te maken en een zitkamer om gezellig nog wat na
    te kletsen of tv te kijken
    - ook heb je een prive zwembad waar je lekker met z'n allen een plons in kan nemen
    - zelf wat boodschappen doen bij de wallmart voldoende ruimte om op te slaan
    - zijn er kleren vies, geen probleem je hebt een wasmachine en een droger... dus
    lekker snel weer schoon
    - de kinderen hebben ook heel wat ruimte om lekker te kunnen bewegen, spelen.

    Bij een condo heb je een gemeenschappelijk zwembad, maar verder ook zo goed als dezelfde voordelen.

    Met een villa of condo zit je voor alles binnen acceptabele rijafstand (ik bedoel de attractieparken, supermarkten, shopping centers)
    Orlando in 1996-1999-2002-2005-2006-2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-2017-2018
    1995 California en Nevada - 1997 North East USA - 1998 Arizona Utah - 2000 East Canada

  8. Top | #518
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: hotel orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk Berichten
    Hallo Florida genieters, wij, gezin met 2 kinderen van 4 en 11 jaar, gaan in juli/aug. voor de eerste keer naar Florida.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door senkermens Bekijk Berichten
    Bij een condo heb je een gemeenschappelijk zwembad, maar verder ook zo goed als dezelfde voordelen.

    Met een villa of condo zit je voor alles binnen acceptabele rijafstand (ik bedoel de attractieparken, supermarkten, shopping centers)
    Een voordeel van een gemeenschappelijk zwembad kan zijn dat de kinderen ook makkelijker vrienden kunnen maken, dat heb je in een villa minder. Zeker gezien de leeftijd van de kinderen van marjan kan een Cane Island of Blue Herron Beach resort o.i.d best leuk zijn. Een andere invals hoek ... maar één om mee te nemen.
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  9. Top | #519
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Berichten
    3

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Ik wil volgend jaar zomer naar Orlando in een huisje, ben al een beetje aan het rondkijken en heb wel veel gevonden op onder andere Toprentals, heeft iemand ervaring met een huisje huren en ook via deze sites om mij daar dan wat meer informatie over te kunnen geven?

  10. Top | #520
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Kijk dit topic maar eens door; http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901
    De beide door jou genoemde sites ken ik niet, en zijn hier ook nog nooit voorbij gekomen.

    Wij hebben al erg veel ervaring met huizen huren in Florida, zowel via de hier bekende reisagenten, als via particulier (de laatste jaren), beiden altijd tot volle tevredenheid.
    Veel plezier met je voorbereiding.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •