Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 82 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #21
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: tips gevraagd: 1 week Orlando Disney vakantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2stepsilly
    Neem zelf snacks en drinken mee. Je kan in de parken alleen maar fastfood krijgen.
    Pardon? Je kunt in elk park veel meer dan alleen fastfood krijgen. Alleen in Animal Kingdom moet je voor table service het park uit (Rainforest Café), maar zelfs dat is maar een klein stukje lopen.
    je kan er idd prima eten...houd dan alleen wel rekening met een flinke rekening
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #22
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6

    Standaard

    Pardon? Je kunt in elk park veel meer dan alleen fastfood krijgen. Alleen in Animal Kingdom moet je voor table service het park uit (Rainforest Café), maar zelfs dat is maar een klein stukje lopen.
    Ik ben nog niet naar Animal Kinking geweest.

    De definitie voor fast food is niet voor een ieder gelijk.
    Ik neem zelf heerlijke hapjes mee.
    Maar als er echt iets bijzonders is om te eten in de parken dan wil ik het wel graag weten.

    En kom aub niet met pizza etc etc.

    Groeten, Silly

  3. Top | #23
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: tips gevraagd: 1 week Orlando Disney vakantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2stepsilly
    Neem zelf snacks en drinken mee. Je kan in de parken alleen maar fastfood krijgen.
    Pardon? Je kunt in elk park veel meer dan alleen fastfood krijgen. Alleen in Animal Kingdom moet je voor table service het park uit (Rainforest Café), maar zelfs dat is maar een klein stukje lopen.
    Inderdaad, en in MGM zijn wij naar het restaurant The Hollywood Brown Derby geweest. Ook niet echt bepaald een fastfood-keten

    (maar wel lekker duur)
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #24

    Standaard Wie helpt ons door de Orlando vragen heen?

    Forumleden,

    Volgend jaar gaan wij (4 volwassenen en 1 kind) naar Florida van 25 juli t/m 11/12 augustus. We hebben flink wat gesurft op internet en gelezen in de Capitool gids en met name over Orlando. We hebben besloten om 4 hele dagen in Orlando te besteden. Hier hebben we nu ook een heel aantal vragen over.
    Ik zal de vragen nummeren zodat je kan reageren op de vra(a)g(en) die jullie weten:

    1) Disneyworld Magic Kingdom (1 dag). Ik heb gehoord dat je hier 2 dagen over moet doen en dat je niet op maandag/donderdag en zondag moet komen. Hoe is het met de drukte in die tijd bij de attracties? Zie je in 1 dag het grootste en belangrijkste gedeelte van het park? Hoe is het met de wachttijden?

    2) Seaworld (1 dag). Hoe is het met de drukte in die tijd bij de attracties? Zie je in 1 dag het grootste en belangrijkste gedeelte van het park? Hoe is het met de wachttijden? Hoe is Seaworld in vergelijking met Discovery Cove?

    3) Gatorland/Kennedy Space Center (1 dag). Lukt dit op 1 dag?

    4) Winterpark (buitenwijk Orlando)/Cocoa (beach) en heel misschien Splendid China en Cypress Gardens (1 dag). Wie kan ons hier meer over vertellen? Wat is hier te zien? Is het de moeite waard? Lukt het in 1 dag?

    5) We wilden ook graag naar een dinnershow. We hebben gelezen dat je 3 maanden van te voren moet reserveren. Tevens gelezen van Arabian Night en Pirates. Wie heeft hier ervaring mee? Is het de moeite waard?

    6) Waar overnachten? We hebben gelezen dat je op international drive, church street station e.d. kunt overnachten. Waar kan je het beste overnachten om bovenstaande parken te bezoeken? Denk aan centraal gelegen. Wat zijn normale overnachttingsprijzen voor 4 volwassen en 1 baby? Is het verstandiger om een hotel te pakken of een bed&breakfast?
    Ook gelezen day veel mensen naar Kissimee gaan om te overnachten. Is dat centraal en goedkoper?

    7) Hoe is het met de hitte in de parken rond die tijd?

    8) Tickets!! Wat is het meest verstandige om te doen met de tickets? Van te voren boeken of daar? Wat voor een soort pas is het meest voordelig (we gaan alle 3 de dagen achter elkaar)?

    9) Zwemmen met dolfijnen. Ik heb gelezen dat je in Orlando kan zwemmen met dolfijnen. Het kan ook op andere plaatsen in Florida. Wie heeft hier ervaring mee? Waar is het het leukst? Waar het goedkoopst?

    10) Zijn er nog meer bezienswaardigheden dan bovenstaande vragen (en dan niet de andere parken zoals Universal Studios (al gezien in L.A.)) maar, b.v. wildlife, mooie wandelroutes, andere bezienswaardigheden.

    Wij danken iedereen alvast voor zijn/haar reactie(s)

  5. Top | #25
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik zal hieronder de "Full Service" restaurants per park weergeven. Daarnaast zijn er nog diverse "Buffet Style" restaurants die zeer zeker het fast-food niveau ontstegen zijn (bijvoorbeeld The Crystal Palace in Magic Kingdom) en diverse restaurants buiten de parken (in de moderate & deluxe hotels zijn ook á la carte restaurants, alsook op DownTown Disney). Ik denk dat WDW juist een van de bestemmingen is waar je de meest diverse keuze in restaurants hebt!

    Animal Kingdom:
    Donald's Breakfastosaurus (alleen ontbijt)
    The Rainforest Cafe

    Disney-MGM Studios:
    '50s Prime Time Cafe
    Hollywood Brown Derby
    Hollywood & Vine
    Mama Melrose's Ristorante Italiano
    Sci-Fi Dine-in Theatre

    Epcot:
    Biergarten
    Bistro de Paris
    Chefs de France
    Coral Reef
    Garden Grill
    L'Originale Alfredo di Roma Ristorante
    Le Cellier
    Nine Dragons
    Princess Storybook Breakfast (Alleen ontbijt)
    Restaurant Akershus
    Restaurant Marrakesh
    Rose and Crown Pub
    San Angel Inn
    Tempura Kiku
    Teppanyaki Dining

    Magic Kingdom:
    Cinderella's Royal Table
    Crystal Palace
    Liberty Tree Tavern
    Plaza Restaurant
    Tony's Town Square

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard

    En ik riep nog wel dat ik alles in alle parken uit wilde proberen.
    :-& (ik neem die zakjes uit het vliegtuig wel mee....)
    Weet iemand het adres van de Weight Watchers krijgen :cry:

    Ik zie wel dat er volop keus is, friet, hamburger, pizza of gezond, maakt mij niet uit.
    Zolang ik lekker niet hoef te koken, vind ik het prima. Ik ga ook niet naar een pretpark om in een *** restaurant te eten.
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  7. Top | #27
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Hallo Maurice en/of Ellen,

    ik raad je aan om je eerst eens in te gaan lezen in het forum.. Veel vragen zijn al beantwoord in diverse topics.

    Ook zijn er veel reisverslagen te vinden waar je ook veel uit kunt halen.

    Uiteraard vinden we het niet erg om je vragen te beantwoorden maar sommige vragen zijn wel heel makkelijk te vinden (zeker over het weer.. dit is al zo vaak voorbij gekomen )

    Persoonlijk vind ik 4 dagen Orlando erg kort maar dat is een keuze die je maakt. Je kan hier gemakkelijk 3 weken doorbrengen zonder je te hoeven vervelen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #28
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik ben het met Njit eens. Vele vragen zijn al beantwoord.
    Maar als je maar 4 dagen hebt ben je wel heel enthousiast als je alles wilt zien.

    1. 1 dag????? Als je zoveel kilometers moet afleggen om naar Florida te reizen dan moet je toch echt zeker 2 dagen naar MK. De wachttijden kunnen echt oplopen maar met een fastpass ticket kun je sneller zijn (is al vaker besproken op het forum).

    2. Seaworld kun je in 1 dag doen als je vroeg komt. Goed plannen welke shows je wilt zien en welke attracties je wilt bezoeken. Discovery Cove is eigenlijk meer om met Dolfijnen te zwemmen en daarnaast krijg je gratis toegang tot Seaword. Discovery Cove ben je een hele dag zoet maar is erg duur.

    3. Gatorland en Kennedy Space Center....ik vind het erg enthousiast om dit in 1 dag te doen. Als je namelijk de tour (naar de lanceringsplatforms e.d.) neemt op Kennedy Space Center (wat wel aan te raden is), moet je vroeg zijn anders is de tour uitverkocht. Als je daarna nog naar Gatorland wilt reizen....succes zou ik zeggen.

    4. Durf ik je niet te zeggen.

    5. Wij hebben niet gereserveerd van te voren en konden overal terecht. Het is een kwestie van de juiste tickets kopen. Dit kun je eigenlijk wel overal doen. Maar buiten dat, met een baby naar een dinnershow is eigenlijk niet echt aan te raden.

    6. Als je met een baby reist kun je m.i. beter in een Hotel overnachten.

    7. Voor je baby is het erg warm. Wij waren er in juli en temperaturen van 40c zijn niet ongewoon. Onze zoon was toen 14 maanden en dan moet je gewoon goed op je kindje letten en regelmatig de verkoeling van de airco opzoeken. Daarom kun je het beste ook niet teveel doen op 1 dag.

    Wij gingen in de ochtend naar de parken zodat onze zoon gewoon 's-middags in het huis kon slapen. 's avonds gewoon naar een restaurant gegaan.

    8. Voor tickets kun je het beste even op het forum kijken.

    9 en 10. Zie forum...hier staan al zoveel dingen over beschreven. Gebruik anders gewoon de zoekfunctie.

    Succes,
    Danny :lol:

  9. Top | #29
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Ik waag een poging voor iig een aantal vragen:

    3) Lijkt me krap: als je de dag door 2'en deelt, moet je in een halve dag heen en terug naar KSC rijden: toch al gauw 3 uur rijden bij elkaar. Dan blijft er niet zo heel veel tijd over voor KSC zelf...

    6) Gezien de parken die je wil bezoeken lijkt me International Drive het centraalst gelegen. Over de hoteltarieven valt niets zonder meer info: hoeveel kamers en welke klasse. Als je goedkoop gaat kun je voor zo'n $40-$50 per kamer (!) per nacht vertoeven... Een andere mogelijkheid is een villa in Kissimmee, deze bieden meer ruimte. Ligt gunstig tov Disney en weer (iets) minder gunstig tov KSC. Kijk voor een overzicht van accommodaties op: http://florida-accommodaties.pagina.nl

    7) Ik denk dat het behoorlijk warm kan zijn in de tijd dat jij er bent. Gedeeltelijk zijn de parken airconditioned, maar buiten uiteraard niet.

    8) Hier zijn wel een aantal topics al over geweest.

    9) Zie http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=73

    10) Zie http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=93 en http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=26

    Succes!

    Daniel

  10. Top | #30
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6

    Standaard

    Zoooooooooooooooooooooooo!!!

    Okay okay! ik ga toch in Maart en nu weet ik alles!!!

    Thanx!

    Groeten Silly :lol:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •