Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 23 van de 82 EersteEerste ... 1321222324253373 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #221
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Orlando te doen zonder auto?

    Orlando zonder auto: antwoord nee
    Universal moeite waard: antwoord ja.
    Over het onderwerp wel of geen auto zijn hier al veel bladzijden vol geschreven, dus laten we niet weer die discussie beginnen.
    Eric

  2. Top | #222

    Standaard Airporthotel: ja of nee

    Wij vertrekken met een rechtstreekse vlucht met verwachtte aankomsttijd 17.00 uur in Orlando.

    Mijn vraag is: Ik vlieg met mijn moeder, 64 jaar, en mijn 10 jaar oude zoon die licht autistisch is. Is het verstandig om 1e nacht in airporthotel te slapen (welke?) en de volgende dag fris en uitgerust de auto op te halen en naar ons hotel op ID te rijden. Hoe lang duurt het ongeveer voor je door de douane en koffers hebt (vliegen in zomervakantie, juli 2007).

    Wat zeggen jullie ervaringsdeskundigen??
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-04-09 om 18:02.

  3. Top | #223
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: airport hotel ja of nee

    Hoi,

    mag ik vragen met welke maatschappij je vliegt??
    voor de rest zou ik het niet weten, we gaan dit jaar ook voor het eerst naar Orlando,vandaar mij vraag aan je.

    succes,

    gr. monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  4. Top | #224
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: airport hotel ja of nee

    Hallo Denmar,
    Als jullie in Orlando slapen hoeft dit geen probleem te zijn om meteen naar je hotel te gaan. Van hotel tot ergens in de buurt vd parken is het ongeveer een half uur rijden.
    Je moet natuurlijk wel wachten bij het afhalen van je auto.
    Dit kan lang duren, is een beetje afhankelijk welke vluchten voor jullei zijn binnen gekomen. Afgelopen jaar hebben wij bij Alamo een half uur gewacht, en konden we naar ons hotel rijden.

    Als je moeder goed ter been is en zich nog goed kan behelpen zou ik meteen naar een hotel gaan. Wat betreft je zoon kan ik je geen advies geven.

    Groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-04-09 om 18:02.
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  5. Top | #225
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: airport hotel ja of nee

    Allereerst welkom op dit leuke forum!

    Als je om 17.00 uur op Orlando aankomt en een hotel hebt op de ID zou ik er zelf voor kiezen om meteen bij aankomst de auto op te halen en dan naar je hotel te rijden. Het is niet zo ver.
    Ik zou er niet voor kiezen om na zo'n lange vlucht nog een paar uur te moeten rijden maar zo'n "kort" stukje zou ik wel doen. Je noemt de leeftijd van je moeder (64 jaar) maar dit is toch nog niet zo oud?? Terwijl jij de auto regelt kan je moeder je zoon misschien even in de gaten houden? Je kent je moeder en zoon natuurlijk als de beste dus je moet zelf in kunnen schatten of dit problemen zal geven denk ik?

    Misschien is het ook leuk om je ook even voor te stellen, in het daarvoor bedoelde topic?

    Succes met alle voorbreidingen van jullie vakantie!

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  6. Top | #226
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    2

    Standaard Re: airport hotel ja of nee

    Zou ik niet doen want je zit echt zo in je hotel wat ik wel zou aanraden, dat hebben wij vorig jaar gedaan en doen we dit jaar weer (hoezo florida verslaafd) we overnachten de nacht voor vertrek bij van der valk langs de A4. Je gaat lekker relaxed van huis weg ipv gestressed want je moet op tijd op schipphol zijn, je kan voor de hele periode je auto gratis daar geparkeerd laten staan en ze hebben een gratis shuttle naar en van schiphol. Prima geregeld.

  7. Top | #227
    Regelmatige Bezoeker Ivon's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    22

    Standaard Pretparkvakantie met peuter 2,5

    Hoi Allemaal,

    Na het lezen van heel wat onderwerpen op dit forum ga ik zelf maar eens iets plaatsen. Wij willen graag met ons zoontje van 2,5 naar orlando. We zijn 5 x met hem in eurodisney geweest, maar nu wordt het tijd voor het "echte" werk. Mijn man en ik hebben 7 jaar geleden de Disney (atttractie -en waterparken) en Universal parken bezocht. Al 6 jaar zijn we erover bezig, maar kwam er maar niet van. Met een peuter zal het allemaal wel anders zijn, maar ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen met tips en evt. links naar site's zodat het zoeken wat gemakkelijker en overzichtelijk zal verlopen.
    Het overzicht van Michael (dank!) heb ik gevonden voor de kaarten.
    Een aantal vragen:
    * Vliegen met welke maatschappij (rechtstreeks van Ned/Belgie naar Orlando
    * Villa/appartement met min 2 slpkm tips?
    * Auto verhuur tips?
    * Periode (najaar-voorjaar?)
    * Tips/ervaringen met peuters naar Orlando

    Een hele waslijst ik ben me ervan bewust, maar wie helpt me opweg, voor ik op de (zoveel) Orlando site's ga surfen.
    ik kijk uit naar jullie reaktie's!

    Gr Ivon

    Wow het begint al te kriebelen nu we ons echt gaan voorbereiden!! haha en dat is nog maar het begin!

  8. Top | #228
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tips en links voor een pretparkvakantie met peuter 2,5

    Welkom Ivon, op dit leuke en informatieve forum.
    De meeste antwoorden op je vragen zijn al uitgebreidt gegeven in diverse topics.
    Via de zoekmachine (bovenaan de pagina) kun je die vinden.
    Als er daarna nog vragen zijn zullen die ongetwijfeld beantwoord worden.
    Veel plezier met de voorpret !! :-):-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #229
    Regelmatige Bezoeker Ivon's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    22

    Standaard Re: Tips en links voor een pretparkvakantie met peuter 2,5

    Hee bedankt,
    de zoekfunctie was me nog niet opgevallen!
    Zo kan ik wat gerichter gaan zoeken..

  10. Top | #230
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Tips en links voor een pretparkvakantie met peuter 2,5

    Ivon, alvast wat tips: rechtstreeks vliegen vanuit Nederland op Orlando kan alleen met Martinair. De laatste tijd kun je die goedkoop boeken via www.usa-reisen.de Daar kun je ook vaak goedkoop huurauto's boeken. Ik ben zowel in het voorjaar als in het najaar in WDW geweest. Het weer is in mei wat prettiger dan in oktober (al was het maar vanwege de minieme orkaankans in oktober), maar ik vind de sfeer in oktober beter (bijvoorbeeld bij het Food & Wine Festival in Epcot).
    Je tempo ligt met een peuter een stuk lager dan bij jullie eerste bezoek. Plan voldoende rustmomenten in de dag en maak goed gebruik van Fastpass. Als je samen 's avonds uit eten wil en oppas zoekt, dan kun je bijvoorbeeld gebruik maken van Kids Nite Out, die zowel in hotels als in villa's komen oppassen en "Disney approved" zijn.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •