Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 82 EersteEerste ... 210111213142262 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #111
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: park liefhebbers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Mag ik vragen waarom jullie daar geen auto willen huren?
    Dat vroeg ik me eigenlijk ook af. Als je met z'n vieren op de heen- en terugreis een shuttle/taxi bestellen vanaf het vliegveld naar het hotel en dan die weken ook nog met het openbaar vervoer willen reizen, ben je eigenlijk net zo duur uit als die paar weken autohuur.

    Maar mocht je echt persé geen autohuur hebben (en ook geen villa huren) dan zijn hier nog een paar tips.

    De meeste hotels waar men verblijft, zitten aan de highway 192 in Kissimmee of op de International Drive in Orlando. Vaak is het zo dat op de Highway 192 de gratis shuttlebussen naar Disney gaan en op de International Drive gratis naar Universal en Seaworld.

    Maar als je heel goed zoekt, heb je zelfs kans dat er gratis shuttlediensten rijden naar zowel Disney als Universal (misschien dat iemand anders op dit forum zo'n hotel weet?)

    Mocht het niet lukken met beide shuttlediensten, dan heb ik hier in ieder geval al de route vanaf Kissimmee (daar hadden wij toen namelijk ons hotel).

    Van Kissimmee naar Universal:
    Vanaf de hw 192 pak je busnummer 55
    Bij Old Town stap je over op de busnummer 56
    Dan stap je bij Disney over op bussnummer 50
    Dan stap je bij Seaworld over op busnummer 8
    Dan stap je bij Wet 'n Wild over op busnummer 37

    En dan na 2 uurtjes ben je bij Universal ( )

    Zoals je ziet zitten de stops voor de overige parken er mooi tussen in. De langste route is dus echt vanaf Kissimmee naar Universal.

    Ik gok als je een hotel op de International Drive hebt, deze lange busrit kunt voorkomen (omdat je dan redelijk in het midden zit van Universal en Disney), maar met een beetje geluk heb je dus gewoon een gratis shuttledienst naar alle parken.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  2. Top | #112
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50
    er is wel een mogelijkheid om dichtbij Disney te logeren en toch op loopafstand te zijn van restaurants en zo. In het gebied Lake Buena Vista, net ten westen van interstate-4 en boven de 192 is een groot gebied met allerlei hotels. Die hebben vast en zeker shuttle bussen rijden naar alle Disney attracties, en 's avonds zou je in Disney Village (gratis toegang) uit kunnen gaan.
    Een goed en betaalbaar hotel met ook nog een lekker complementery breakfast is daar Country Inns & Suites by Carlson, en dat heeft inderdaad een shuttle naar Disney, maar dat is maar 2 x per dag, s'morgens niet zo'n probleem maar in de avond zit je aan die tijd vast.
    Inderdaad zitten daar een aantal restaurants vlakbij (nou ja, loopafstand ......) maar weer geen supermarkt.
    Het is wel een goede lokatie, ook als je met de auto bent, 5 minuten naar Disney, kwartiertje naar de andere parken.
    Eric

  3. Top | #113
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Dit topic kan denk ik beter verplaatst worden naar Orlando. Anders raakt het 'Even voorstellen Forum' een beetje z'n functie kwijt..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #114
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Je hebt volkomen gelijk. Ik had gewoon niet gezien in welk topic dit zat.
    Misschien dat Daniel het kan verplaatsen?
    Eric

  5. Top | #115

  6. Top | #116
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    17

    Standaard

    Wij hebben begin dit jaar in Orlando aan de 192 gezeten in een hotel/motel. In de buurt heb je veel winkeltjes, restaurantjes (te belopen van 5 minuten tot een half uur) dus dat is te doen zonder auto.

    Het hotel had twee vertrektijden naar een aantal parken (niet allemaal) en dat was gratis, maar je moet wel de tijd in de gaten houden voor de terugreis anders kost het zo'n $ 14 aan taxikosten met vier personen.

    De supermarkten waren gemiddeld 15 en 25 minuten lopen. Wil je naar de Walmart dan moet je met de bus, Old Town ook en ook als je naar één van de twee fleamarkets wil.

    Ik zou toch kiezen voor een auto, alleen al de kosten van een shuttle van en naar het vliegveld belopen 30-40 $ per keer. Er rijden wel genoeg bussen maar dat kost je ook elke keer weer een paar dollar.

    Wat hiervoor al werd gezegd over een villa, zou ik zeker doen zeker met kinderen die heel gauw maken dat een hotelkamer niet zo leuk meer is, of je moet een suite kunnen huren, dan is het goed te doen.

  7. Top | #117
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Het is - blijkbaar na vele posts - voor vele eerste-keer-Florida-gangers nauwelijks voor te stellen dat de afstanden in Florida toch iets anders in elkaar zitten dan de afstanden in de europese vakantie-oorden. Wat in Spanje of Griekenland wordt verstaan onder "loopafstand" is in de VS toch echt op rij-afstand. Ik vergeet nooit meer de rij-instructie die we van de reisorganisatie kregen richting een hotel in Ft. Myers: Neem de derde weg links voor het hotel. Vanaf de afslag was dat dus nog zo'n half uur rijden!! En toen we in Mimai vroegen naar de afstand naar de dichtstbijzijnde Pizza Hut was het antwoord "drie minuten" onze vraag of dat drie minuten lopen was met vreemde blikken werd begroet. Lopen ....?
    Tenslotte: vanaf het Space Shuttle Inn hotel in Titusville wilden wij gaan lopen naar de dichtstbijzijnde super-supermarkt om een fotorolletje te laten ontwikkelen. Tijdje gelopen en toen hield de stoep op ..... Dan maar oversteken .... maar tussen de rijbanen was een hek. Uiteindelijk maar teruggelopen naar het hotel, de auto genomen en naar de supermarkt gereden. That's the American way!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #118
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    17

    Standaard

    Wij hebben alleen de laatste keren in Amerika geen auto gehuurd. Daarvoor altijd. In Vegas en Honolulu was het geen probleem, maar in Florida zou ik nooit meer zonder auto op vakantie gaan.
    Bovendien het rijdt daar tigmaal lekkerder dan in Nederland en meestal heb je ook een veel betere auto, c.q. nieuwere.

  9. Top | #119
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Berichten
    2

    Standaard Orlando

    hallo mede floridagangers

    Wij zijn een gezin met twee kinderen vn 13-16 jaar en hebben zo'n luxe huis gehuurd in kissimmee.
    ik heb al vele verhalen en foto's gezien, en die zijn erg aanstekelijk.
    vooral marisca reageert veel.
    ik heb wel nog een paar vragen wij gaan volgende week vrijdag en verblijven vanwege de vakantie maar 10 dagen.
    We hebben al een flexticket van Universal.
    Maar is het te ver om naar de Everglades te gaan?
    Hoe is het weer in Florida in feb want ik kijk nu elke dag en de temp zijn niet zo hoog soms maar 12 graden en toch wel veel regen wordt er opgegeven.
    Hoe is het vliegen met Delta ik moet overstappen in New York en heb daar 1.5 uur de tijd voor en ben al weer bang dat alles mis gaat lopen met de tijd i.v.m de strenge controles.

    in ieder geval alvast hartelijk dank voor jullie reacties

    henk

  10. Top | #120
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Wij vliegen vaak met Delta via JFK (over 3 weken weer) en hebben met de overstaptijd nog nooit problemen gehad. Zelfs nog tijd over om even naar buiten te gaan !
    Het enige wat vaak ophoudt zijn de personen die hun waivers niet goed invullen terwijl er toch een goed voorbeeld in het inflight staat en je alles aan de flight attendants kunt vragen. Maar verder....No Problemo.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •