Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 71 van de 82 EersteEerste ... 2161697071727381 ... LaatsteLaatste
Resultaten 701 tot 710 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #701
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Op loopafstand is in de USA altijd een raar begrip. Men loopt in principe nooit ergens heen. De enige personen die je ziet lopen op straat zijn toeristen (en die zie je soms ook lopen op plekken waar het ronduit gevaarlijk is).

    Qua vertier is het meeste te doen op de International Drive. Je hebt daar ook de I-Drive waarmee je met de bus een bar zou kunnen bezoeken. Maar in het algemeen stappen Amerikanen zelf gerust met een biertje/wijntje op in de auto.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #702
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbie1983 Bekijk Berichten
    Voor bovenstaande activiteiten zijn wij op zoek naar een goede uitvalsbasis.
    .
    Toch nog maar eerst weer eens een vraag: Wat vind je zelf een goede uitvalsbasis: Hotel, appartement, townhouse, villa, resort.......? En moet dat dan luxe zijn, standaard of economy? Er is zoveel keuze, 't is toch een kwestie van jezelf inlezen en dan je keuze maken, denk ik. Er zijn in de Orlando area verschillende gebieden die allemaal even geschikt zijn als uitvalsbasis voor jullie tripjes. Njit noemde er al een de International Drive, je hebt ook de kilometerslange 192 met alle soorten accomodaties en een buslijn, Lake Buena Vista, de omgeving van Universal of van SeaWorld, de nieuwere communities aan de 27 en zo zijn er nog wel meer. Restaurants zijn er te over, waar je ook zit. Over de loopafstand is Njit duidelijk; men gaat nauwelijks te voet.



  3. Top | #703
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    23

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Uitvalsbasis is voor ons een hotel. De classificatie vind ik voor nu even niet zo belangrijk, het gaat mij om een goede plek van waaruit je de omgeving kunt bezoeken.

    Bovenstaande tips hebben mij in ieder geval goed op weg geholpen. Bedankt!

  4. Top | #704
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    wij hebben vorig jaar in `the castle` gezeten
    een hotel aan de INT.DR , en vandaar uit was er redelijk wat op loop afstand te doen ,als je wat wil drinken tijdens of na het eten
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #705
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Berichten
    25

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Nou, onze plannen zijn ietsje veranderd! We gaan naar Cape Coral! Superleuk huis gehuurd, tickets zijn geregeld dus de voorpret is begonnen! Nu ga ik de rest van het forum maar eens even goed verkennen voor nog meer tips :-)

  6. Top | #706
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Nijlen, België
    Berichten
    69

    Standaard Kissimmee, wat zeker doen?

    Hallo iedereen;

    Na 9 jaar niet op vakantie gaan, doen we nu ineens 't grote werk....:razz:
    We hebben 4 deugnieten, dus was de beste optie ergens een huis of appartement huren......we hebben jaren geleden van iemand een adres gekregen om een villa te huren in Kissimmee, dat papier heeft zelfs de verhuis overleefd, it was meant to be dus......
    Onze kids zijn 13j, 10j, 9j en bijna 7j.....wordt dus een heel gedoe, vooral op 't vliegtuig....(heb ik als mama het meeste 'bang' van, zeker als je weet dat onze kids ni echt kunnen stilzitten en zich snel vervelen......jaja, waar beginnen we aan????) hihi
    Tickets en huurauto zijn al in orde, villa is al geboekt in juni vorig jaar......
    We weten wel al een beetje wat we willen doen, maar ik ben er zeker van dat ik hier nog vanalles kan 'bijleren' en tips krijgen.
    Magic kingdom, animal kingdom, sea world, universal studio's en bush gardens staan op het verlanglijstje, mss clearwater marine aquarium, na het zien van Dolphin tale willen de kids Winter een keertje écht zien, daytona beach is ook de moeite denk ik....... kennedy space center, daar zijn we nog niet uit, hebben de kleinsten daar iets aan? Natuurlijk willen de girls ook eens gaan shoppen en willen we daar lekker gaan eten, want koken doe ik elke dag, een heel jaar door, met veel liefde weliswaar, maar mama wil ook een beetje vakantie!
    We vertrekken 2 juli en komen in Brussel terug aan 21 juli 's morgens.
    We zullen daar dus zijn on the 4th of july, we hebben al begrepen dat alles dan gesloten is, wat gebeurt er nog meer dan? Voor de kenners onder jullie.....welke dag kunnen we best welk park bezoeken? Zijn er nog andere aanraders? Best flextickets of combitickets kopen? Wachten tot we daar zijn om eventueel gebruik te kunnen maken van kortingsbonnen?
    Ik lees het graag!

    Vele groetjes

    Moderator Michael66:
    Hoi Mercike, ik heb je bericht met al jevragen toegevoegd aan een bestaand onderwerp over de "1e keer naar Orlando". Hier staan al een heleboel vergelijkbare vragen, én een heleboel antwoorden en tips! Lees er eens een aantal door, wie weet heb je er wat aan.
    Voor een aantal van je vragen zijn ook al aparte onderwerpen geopend op het Florida Forum. Als je in de blauwe bak bovenaan het forum op "zoeken" klikt en dan een zoekterm intypt (bijv. tickets, paspoort, kinderen etc) dan kun je daar ook al een heleboel info vinden. Veel plezier!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-05-12 om 18:51. Reden: Zie opmerking

  7. Top | #707
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Kissimmee, wat zeker doen?

    Dat is een hele waslijst ;-) Ik probeer de zaken even te beantwoorden, veel (eigenlijk alles) kun je ook terug vinden op het forum middels de zoekfunctie.

    - Je kinderen houdt je vast wel rustig met de films in het vliegtuig of een DS/PSP/etc. Anders is duct tape ook wel handig ;-)
    - Kaartjes kopen doe je over het algemeen het beste via internet. Maak eerst een duidelijke keuze welke parken je wilt bezoeken, zodat je gericht kan zoeken. Voor het kopen heb je sites zoals undercovertourist, attractionticketsdirect, etc. Vergelijken, vergelijken, en je komt tot een goede prijs. Soms is een combikaart goedkoper, maar dat hangt af van welke parken je wilt bezoeken.
    - Disney kaarten bestel je alleen van tevoren als je meer dan 2 dagen de Disney parken wilt bezoeken. Ik lees maar 2 van de 4 parken, die je dus in 2 dagen kan doen. Dus haal je die het beste gewoon aan de balie. Wil je ook de andere parken bezoeken, of rustig aan doen en vaker naar Magic Kingdom, dan heb je vaak leuke aanbiedingen op verschillende sites (3 dagen betalen, 4 krijgen, etc.)
    - Kennedy is leuk voor iedereen, dus ook de 7-jarige zal zich daar prima vermaken.
    - Shoppen in Orlando is niet moeilijk Je hebt er 2 outlet centers van Premium zitten. Tevens heb je nog de Florida mall, en de Mall at Milenia (de laatste is wel een categorie duurder maar ook wel leuk om een keer te kijken). Voor alle malls geldt dat ze vaak kortingsbonnen hebben die je vanaf hun website kunt halen. Vaak is dit enkel een bon om een kortingsbonnen boekje op te halen bij de service balie. Dit scheelt vaak nog leuke bedragen.
    - Voor het eten abonneer je, je ook op zoveel mogelijk restaurants (Fridays, Outback, Longhorn, etc.). Je krijgt vaak bij het aanmelden direct een kortingsbon die enkele weken geldig is. Het beste doe je dit dus de week voor je weg gaat, zodat de bonnen nog geldig zijn.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  8. Top | #708
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kissimmee, wat zeker doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mercike Bekijk Berichten
    We zullen daar dus zijn on the 4th of july, we hebben al begrepen dat alles dan gesloten is, wat gebeurt er nog meer dan?
    Hmmm..ik weet niet waar je dat hebt gevonden. Postkantoren en banken zijn gesloten. Alle themaparken zijn gewoon open, net als de grote horeca ketens en retailers.

    Tip: Probeer de zoekfunctie eens op 4th of july. Je vindt dan veel informatie, waaronder dit topic.



  9. Top | #709
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Nijlen, België
    Berichten
    69

    Standaard Re: Kissimmee, wat zeker doen?

    Teleton, bedankt voor de tip, heb alweer wat bijgeleerd! Dacht wel dat alle winkels gesloten waren.....maar dat blijkt dus van niet....

    Rolandino, bedankt voor alle antwoorden! Er zullen nog wel wat vragen komen....
    Die duck tape vind ik een goeie suggestie....:-P I.v.m. Ds,kids hebben een R4 kaartje, kan dit zonder problemen door de douane? En we nemen een laptop mee, mag daar gedownloade muziek opstaan?
    We zijn in '97 ook naar Amerika geweest, de westkust bezocht, maar dat was voor 9/11.....dus veel minder strenge controle.....we willen zeker zijn dat er niks verkeerd loopt! :???:
    Moeten we ook een verklaring van de dokter meenemen over de medicijnen die we meenemen?
    De sites voor de inkomtickets ga ik allemaal eens vergelijken!

    Groetjes

  10. Top | #710
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: Kissimmee, wat zeker doen?

    Rijd ook zeker even naar Front street in Celebration. Er ligt daar op de hoek een grote fontein waar de kids heerlijk kunnen spelen (neem wel een handdoek mee, want ze worden zeker nat), terwijl jullie heerlijk aan de overkant een ijsje eten op het terras.
    http://media-cdn.tripadvisor.com/med...n-fountain.jpg



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •